Gå til innhold

Bruke mobilen i USA?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på om jeg kan bruke telefonen min i USA med mitt mycall abonnement? Kan jeg f.eks ringe til en telefon med et norsk simkort i usa? Kan jeg ringe til en amerikansk telefon?

Jeg skal være i usa over en lengre periode. Lønner det seg å bytte til et amerikansk simkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags telefon har du? Det viktigste er om telefonen støtter de frekvensene som brukes i USA. Det brukes forskjellige frekvenser i Europa, Asia og Amerika.

 

Det er i utgangspunktet ikke noe i veien for å ringe hjem med et norsk SIM-kort mens du er i utlandet men det kan være en fordel å vurdere et telefonkort som kan brukes på telefonkiosker. Subsidiært kan du vurdere feks Skype for å ringe hjem. Det koster ikke så mye og da kan du velge om du kun vil ringe til fasttelefoner eller mobiltelefoner. Skal du bruke Skype bør du nok bruke dette mens du er koblet til trådløse nettverk men det bør det ikke være vannsaklig å finne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hei,

 

Jeg lurer på om jeg kan bruke telefonen min i USA med mitt mycall abonnement? Kan jeg f.eks ringe til en telefon med et norsk simkort i usa? Kan jeg ringe til en amerikansk telefon?

Jeg skal være i usa over en lengre periode. Lønner det seg å bytte til et amerikansk simkort?

Ja, ja, ja, men PUGG prislista til Mycall først. Det KAN være svindyrt.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg lurer på om jeg kan bruke telefonen min i USA med mitt mycall abonnement? Kan jeg f.eks ringe til en telefon med et norsk simkort i usa? Kan jeg ringe til en amerikansk telefon?

Jeg skal være i usa over en lengre periode. Lønner det seg å bytte til et amerikansk simkort?

 

Av venners erfaringer er det ofte dyrt å bruke et norsk abonement i USA, så du må i så fall passe på! ;)

 

Med tanke på dollarverdi mot kroneverdi, så kan det hende du kan spare en del på å gå for et amerikansk kontantkort, eller om du skal være der i en lengre periode et amerikansk abonement.

Du vil nok i alle fall spare mye på mobilnett om du vil bruke det!

 

Ringepriser over atlanteren vet jeg ikke hvordan er, og er ikke sikkert du sparer noe da, men ville likevel sjekket det litt grundig! ;)

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar

Hvis mobilen din støtter frekvensene de bruker i USA (USA bruker andre frekvenser til GSM (og UMTS) enn Europa) kan du bruke MyCall abonnementet ditt i USA.

 

Skal du være en lengre periode i USA bør du kjøpe et lokalt abonnement/kontantkort. For å ringe billigere til Norge fra det amerikanske nummeret kan du bruke et calling card, som selges på nettet og i butikker der over (blant annet på WalMart). Da ringer man først ett amerikansk nummer, ofte tollfritt (gratis), for så taste inn det norske nummeret. Man bruker da av ringeminuttene fra calling cardet som pleier å være veldig billige :)

 

Et amerikansk nummer pleier også å være billig å ringe fra Norge, om folk her hjemme skal ringe deg. Typisk under 50 øre fra fasttelefon, litt dyrere fra mobil. Dette fordi man i USA deler på kostnaden. Du må altså betale for å motta samtaler og SMS/det trekkes fra den inkluderte potten, uansett om du mottar samtale/sms fra et annet amerikansk nummer eller utenlandsk.

Endret av shaaland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis mobilen din støtter frekvensene de bruker i USA (USA bruker andre frekvenser til GSM (og UMTS) enn Europa) kan du bruke MyCall abonnementet ditt i USA.

 

Skal du være en lengre periode i USA bør du kjøpe et lokalt abonnement/kontantkort. For å ringe billigere til Norge fra det amerikanske nummeret kan du bruke et calling card, som selges på nettet og i butikker der over (blant annet på WalMart). Da ringer man først ett amerikansk nummer, ofte tollfritt (gratis), for så taste inn det norske nummeret. Man bruker da av ringeminuttene fra calling cardet som pleier å være veldig billige :)

 

Et amerikansk nummer pleier også å være billig å ringe fra Norge, om folk her hjemme skal ringe deg. Typisk under 50 øre fra fasttelefon, litt dyrere fra mobil. Dette fordi man i USA deler på kostnaden. Du må altså betale for å motta samtaler og SMS/det trekkes fra den inkluderte potten, uansett om du mottar samtale/sms fra et annet amerikansk nummer eller utenlandsk.

 

Thank you very much! Meget nyttig informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...