Gå til innhold

Nord Korea: Er fyren idiot?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo om flere ville hengt seg på N.Korea, eller om de hadde holdt på aleine om de hadde startet.

 

Nå vet ikke jeg noe som helst om forholdet mellom NK og Kina, men om Kina hadde hengt seg på i en eventuell krig kunne det blitt spennende.

 

Sånn som jeg ser det, kan forskjellige andre land se sitt snitt til å "bli med" NK i en krig for å oppnå forskjellige ting

 

 

Edit:

Når jeg tenker over det, er Kina veldig avhengig av vestlig økonomi, så tviler på at de ville gjort noe mot oss.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Kina er vel med på sanksjonene denne gang, så de er nok ganske lei de folka etter hvert.

 

Uten å gjøre annet enn å synse, så tenker jeg at hvis det blir krig, så har sikkert Kina mer lyst å gå inn med "fredsbevarende" styrker i NK enn å begynne å skyte på noen andre.

De har nok ikke lyst til å ha amerikanske styrker stående på grensen sin, som holdt på å bli en realitet på -50 tallet når kinesiske styrker angrep etter at amerikanske styrker presset altfor langt nord i Korea.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg noe som helst om forholdet mellom NK og Kina, men om Kina hadde hengt seg på i en eventuell krig kunne det blitt spennende.

 

Kina vil aldri i livet starte en storkrig med NATO for å støtte et ganske fattig land som bare er en handelspartner, og ikke en alliert. Samtidig så vil det kunne bli "spennende" hvis NK går til krig alene uansett, tett over en million aktive soldater og 8 millioner reservesoldater er ikke lite. Nord Korea har en av de største hærene i verden.

Endret av tnh
Lenke til kommentar

Uff da. Det var da fælt å si "oss". Men, de fleste klarer å tenke seg fram til hva jeg mener. Nord Korea er ikke våre allierte. De er ikke "oss".

 

Hvis de går til krig mot USA som er våre allierte, så er det "oss". De som allierer seg med NK er da "dem".

 

Kan faen ikke si noe "feil" lenger.

 

 

Kina vil aldri i livet starte en storkrig med NATO for å støtte et land som bare er en handelspartner, og ikke en alliert.

 

Kom fram til det ja.

Endret av hfthomas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs jo om flere ville hengt seg på N.Korea, eller om de hadde holdt på aleine om de hadde startet.

 

Nå vet ikke jeg noe som helst om forholdet mellom NK og Kina, men om Kina hadde hengt seg på i en eventuell krig kunne det blitt spennende.

 

Sånn som jeg ser det, kan forskjellige andre land se sitt snitt til å "bli med" NK i en krig for å oppnå forskjellige ting

 

 

Edit:

Når jeg tenker over det, er Kina veldig avhengig av vestlig økonomi, så tviler på at de ville gjort noe mot oss.

 

Den eneste grunnen til at Kina har støttet Nord Korea litt er fordi at de ikke vil ha en haug med flyktninger som prøver å krysse grensa hvis landet går til helvete. Sier vel litt om vår patetisk hele eksistensen til det landet er, Nord Korea altså.

Lenke til kommentar

De har vel ikke tilgang til Call og Duty og Battlefield for taktisk øvelse i NK?

Utifra videoen så virker det som det nordkoreanske militæret har kompetansen til en soldat fra nittenfemogførr.. Med dagens teknologi og utvikling, så tror jeg ikke det hadde tatt lang tid før Kim Jong-Un hadde ligget i forsterstilling og pisset på seg...

Lenke til kommentar

Im Nord Korea fyrer av ei atombombe i Sør Korea så har de utryddet seg selv.

Hvorfor Sør Korea?

Jo for det er landet de faktisk greier å treffe og Seol ligger få mil fra grensa.

Og i det hele tatt forsøke seg på USA blir for dumt da både USA og Nato er i stand til å skyte ned en enkelt langdistanseraketter og spesielt om de kommer langveisfra, i tillegg til at man kan spekulere i presisjonen til Nord Koreas raketter.

 

Men om de starter en krig blir det mest sansynlig en konvensjonell krig med store tap for Sør Korea i første omgang.

De har mye artilleri klar som peker mot Seol som jeg ser for meg blir første trinn i en ny Korea krig.

Hele grensa med byer og militærinstallasjoner blir nok tungt bombardert av artilleri til å begynne med i tullegg til en tung bakkestyrke som forsøker seg på invasjon.

Videre vil nok de få de alierte mot seg i sør og Kina mot seg i nord.

Blir litt som Tyskland mot slutten av andre verdenskrig med de alierte fra vest og soviet fra øst.

Det blir nok harde kamper inntil Nord Koreas forsvar er nedkjempet for dette er et folk som er indoktrinert siden 50 talet og tror hardt på hva regimet har fortalt om den farlige verden rundt dem.

 

Uansett hvordan de angriper blir det Nord Korea regimets siste åndedrag.

Lenke til kommentar

Hæren i nordkorea er i beredskap, og rakettene er klare.

 

Det eneste militæret i nordkorea venter på nå, er den ordren fra kim jong un om å angripe.

Og alle rakettene peker sørover, for tror ikke de tør å angripe Kina, da blir det virkelig bråk.

Tror det skal bli ganske vondt for Sør Korea i den inledende fasen av krigen.

Lenke til kommentar

Og alle rakettene peker sørover, for tror ikke de tør å angripe Kina, da blir det virkelig bråk.

Tror det skal bli ganske vondt for Sør Korea i den inledende fasen av krigen.

 

Det har ikke vært noe snakk om å angripe kina så vidt jeg vet, de er jo allierte. Men kina er litt skuffet fordi nordkorea ikkke vil høre på dem og slutte med sin agressive oppførsel. Derfor har de nå sluttet seg til FN-sanksjonen mot nordkorea.

 

Men det er sørkorea og USA som de truer med å angripe.

Nordkoera opplystei forrige uke om at de skal bryte våpenhvileavtalen av 1953 på mandag, og de truet USA med et atomangrep.

 

Hva de velger å gjøre vet vi ikke ennå, men siden trusle er så klare denne gang og hæren er i beredskap, så er det absolutt en mulighet for at noen skjer.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke engang at de tør å true USA med atomkrig.

Nord Korea har 1 kanskje et fåtall atombomber mens USA har, ja la oss bare si masse og de har midlene for å få de levert.

Ønsker de en utholdelses atmokrig med USA har de tapt eller rettere sagt de har tapt uansett hvilken krig de starter men de burde se litt på mulighetene for å kunne vinne en slik krig før de starter.

Og tomme trusler er nettop det, tomme trusler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...