Gå til innhold

Her er Asus' stasjonære PC - med nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åkei, så.. Nettbrett-delen har ingen USB-porter, og kjører kun Android på egen hånd.. For å benytte seg av hoveddelen mens man bruker brettet, må man bruke remote desktop.. Og brettet er samtidig allerede for tungt til å ha i fanget særlig lenge.. Samt at det hele er 18" stort..

 

Samtidig eier jeg en Samsung Slate, som er et 11" brett i samme vektklasse som en iPad, har USB-port, kjører Windows helt på egen hånd, og er kraftig nok til å benyttes som tegneutstyr ved hjelp av medfølgende penn.

 

Det jeg ikke helt finner ut av er hvorfor ikke Asus klarte å bygge en PC inn i et format som er markant mye større enn det Samsung klarte, for så å heller benytte basestasjonen som en dockingstasjon, eksempelvis med interface som øker minne og harddisk-plass, kanskje til-og-med dedikert skjermkort.. Prosessoren klarer man seg fint med fra brettet sin side..

 

Joda, greit nok, det ville sikkert kostet mer, men jeg tviler på særlig -mye- mer, siden de her uansett selger to maskiner som en, med to individuelle systemer, hvorav den ene deler skjermen og ingenting annet..

 

Perplexedness~

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Åkei, så.. Nettbrett-delen har ingen USB-porter, og kjører kun Android på egen hånd.. For å benytte seg av hoveddelen mens man bruker brettet, må man bruke remote desktop.. Og brettet er samtidig allerede for tungt til å ha i fanget særlig lenge.. Samt at det hele er 18" stort..Samtidig eier jeg en Samsung Slate, som er et 11" brett i samme vektklasse som en iPad, har USB-port, kjører Windows helt på egen hånd, og er kraftig nok til å benyttes som tegneutstyr ved hjelp av medfølgende penn.Det jeg ikke helt finner ut av er hvorfor ikke Asus klarte å bygge en PC inn i et format som er markant mye større enn det Samsung klarte, for så å heller benytte basestasjonen som en dockingstasjon, eksempelvis med interface som øker minne og harddisk-plass, kanskje til-og-med dedikert skjermkort.. Prosessoren klarer man seg fint med fra brettet sin side..Joda, greit nok, det ville sikkert kostet mer, men jeg tviler på særlig -mye- mer, siden de her uansett selger to maskiner som en, med to individuelle systemer, hvorav den ene deler skjermen og ingenting annet..Perplexedness~

 

Enig med deg i starten, er drøyt å ha 18" i fanget.

Hvor sitter du egentlig med den skjermen? Ta den med på kjøkkenet kanskje, eller ut på balkongen for å se netflix?

 

Muligens den kan brukes hvis du får gjester og vil ta med "pcen" ut i stua og spille av youtube videos eller styre spotify til anlegget ++

hmm.

 

synd brettet bare kjører android..

Lenke til kommentar

Hvis nettbrettdelen hadde kjørt W8 hadde man kunne synket enhetene og fått alle apper og innstillinger som endres på den ene til å endres på den andre.

 

På denne måten hadde brukeropplevelsen vært tilnærmet lik/sømløs når man nappet ut skjermen, men med alle fordelene man har på en ARM-CPU.

 

Hvis man absolutt skal kjøre todelt mener jeg.

Lenke til kommentar

Åkei, så.. Nettbrett-delen har ingen USB-porter, og kjører kun Android på egen hånd.. For å benytte seg av hoveddelen mens man bruker brettet, må man bruke remote desktop.. Og brettet er samtidig allerede for tungt til å ha i fanget særlig lenge.. Samt at det hele er 18" stort..Samtidig eier jeg en Samsung Slate, som er et 11" brett i samme vektklasse som en iPad, har USB-port, kjører Windows helt på egen hånd, og er kraftig nok til å benyttes som tegneutstyr ved hjelp av medfølgende penn.Det jeg ikke helt finner ut av er hvorfor ikke Asus klarte å bygge en PC inn i et format som er markant mye større enn det Samsung klarte, for så å heller benytte basestasjonen som en dockingstasjon, eksempelvis med interface som øker minne og harddisk-plass, kanskje til-og-med dedikert skjermkort.. Prosessoren klarer man seg fint med fra brettet sin side..Joda, greit nok, det ville sikkert kostet mer, men jeg tviler på særlig -mye- mer, siden de her uansett selger to maskiner som en, med to individuelle systemer, hvorav den ene deler skjermen og ingenting annet..Perplexedness~

 

Det er vel i grunnen et nisje produkt for spesiekt intresserte, men det er veldig gøy for de som vil ha dette. Tipper den selger nok til å være verdt det for Asus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...