Gå til innhold

? Intel kan kommme til å produsere for Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare å bytte ut ios med noe som virker, og så bli kvitt eplemerket, så kan det kanskje vurderes...

 

Bare fordi Intel produsere prossesoren? lol?

Det var jo Samsung som produserte de fleste før. Nå er det vel en rekke med halvstore halvlederprodusenter som står for det. Kan ikke forstå hvorfor dette er en grunn til å vurdere iPhone?

 

Det er snakk om hvem som PRODUSERER, dvs. det er ingen forskjell hvem som gjør det. Det har ingenting å si. Det blir uansett laget i den samme fabrikken i Kina.

 

 

Lenke til kommentar

Det er snakk om hvem som PRODUSERER, dvs. det er ingen forskjell hvem som gjør det. Det har ingenting å si.

dummeste jeg har hørt i dag. intel kan komme til å lage prosessorer på 14nm i år, og masseproduserer allerede på 22. de er best i verden. samsung kommer med 28nm i galaxy 4 om noen uker. det er et ENORMT forsprang. dersom apple får et slikt forsprang betyr det at de kan velge mellom å knuse androidkonkurrentene på størrelse, batterilevetid eller rå ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Intel har da laget ARM prosessorer før...intel sin Xscale cpu (brukt bla i routere) er basert på ARM (ARM6) arkitektur. Det var riktig nok en intel prosessor laget av intel.

 

Håper fremdeles på at intel (eller AMD for den saks skyld) utvikler en ordentlig 'desktop' cpu basert på ARM. En 8 kjernes ARM på 7Ghz osv...Men det ville vel være starten av slutten for x86 arkitekturen.

Lenke til kommentar

La oss heller kalle disse for Apple A7 SoC, og la det være med det inntil vi ser om det blir Intel, TSMC eller noen andre som får den lukrative jobben med å produsere brikkene Apple har designet. ;)

 

Jeg kan ikke akkurat se for meg at Intel slipper gullkortet de har i produksjonsprosessen i konkurransen med ARM, de andre selskapene de har laget prosessorer for har vært spesial-prosessorer som ikke er i konkurranse med vanlige CPUer. Hvis Intel gjør en slik deal er jeg sikker på at del av avtalen er at Apple skal migrere til x86 etter hvert. Ellers klarer nok Intel fint å la være å ta jobben og overlate dette til TSMC, som ikke har akkurat noen fantastisk track record på å levere til forventet tid med akseptable yields. F.eks. måtte jo både AMD og nVidia sine grafikk-kort ta et hvileskjær på 40nm for så å gå rett til 28nm fordi 34nm aldri så dagens lys.

Lenke til kommentar

Og for Apple vil dette gi dem en stor fordel, sier Becker til Reuters. Becker Capital Management eide Intel-aksjer for rundt 39 millioner dollar ved utgangen av 2012.

Kun jeg som stusset noe jævlig på denne? Ikke rart han sier det om selskapet han jobber i har en økonomisk gevinst over det hele.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...