Gå til innhold

Guide: Windows To Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, kort oppsummert: Du får alt det andre sammenlignbare OS kan gi deg bare det at win 8 er litt gimped i forhold?Eller misforstod jeg noe nå?

 

Nei kort oppsummert betyr dette at dette er nyttig for deg hvis:

* Du har Windows 8 Enterprice på en PC fra før

* Du synes det er tungt å drasse på laptopen din overalt, eller trenger kraftigere maskinvare der du skal

* Du har tilgang på en PC der du skal og du ønsker ikke å bruke systemet som ligger på denne fra før

* Vet hvordan du går inn i BIOSen og endrer oppstartsrekkefølge

* Du har tilgang på en sertifisert minnepinne som du kan legge Windows To Go på.

 

Eller misforstod jeg noe nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare synd bedrifter, av sikkerhetsgrunner, disabler oppstart fra Removable Devices (ved å sette den (og optisk medium) under HDD i rekkefølgen, og deretter sette PW på BIOS), så med mindre det blir normen å ikke tukle med standard innstillinger blir det nok ikke ekstremt pålitelig med Windows To Go til steder du ikke er sikker på alt er lagt opp allerede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Så, kort oppsummert: Du får alt det andre sammenlignbare OS kan gi deg bare det at win 8 er litt gimped i forhold?

 

Eller misforstod jeg noe nå?

 

 

Nei, sånn jeg forsto det også. Du får samme mulighetene som andre OS har hatt i et tiår, bortsett fra en del mangler: Du må ha win8 Enterprise, du må ha en dyr ms-"sertifisert" minnepenn, du får ikke windows store (fail). Men altså, kudos MS, velkommen etter ;)

 

Forresten, noen som vet hva To Go gjør med drivere etc? må man installere dem for hver maskin?

Edit: ah, står jo i artikkelen, det må man :p

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar
Så, kort oppsummert: Du får alt det andre sammenlignbare OS kan gi deg bare det at win 8 er litt gimped i forhold?Eller misforstod jeg noe nå?
Nei kort oppsummert betyr dette at dette er nyttig for deg hvis:* Du har Windows 8 Enterprice på en PC fra før* Du synes det er tungt å drasse på laptopen din overalt, eller trenger kraftigere maskinvare der du skal* Du har tilgang på en PC der du skal og du ønsker ikke å bruke systemet som ligger på denne fra før* Vet hvordan du går inn i BIOSen og endrer oppstartsrekkefølge* Du har tilgang på en sertifisert minnepinne som du kan legge Windows To Go på.Eller misforstod jeg noe nå?

 

 

Du kan bruke hvilken som helst HDD med Windows To Go, det er kun USB penner som må være sertifiserte.

 

WTG er kanskje mest praktisk for konsulenter som jobber for 2-3 kanskje 4 selskaper på en gang og har en PC per selskap. De kan nå få en minnepenn fra selskapet som de booter fra og konsulenter kan bruke sin egen maskin.

 

 

Lenke til kommentar

Bare synd bedrifter, av sikkerhetsgrunner, disabler oppstart fra Removable Devices (ved å sette den (og optisk medium) under HDD i rekkefølgen, og deretter sette PW på BIOS), så med mindre det blir normen å ikke tukle med standard innstillinger blir det nok ikke ekstremt pålitelig med Windows To Go til steder du ikke er sikker på alt er lagt opp allerede.

 

Er omvendt. Ansatte tar med seg sin egen maskin og booter inn i WTG. WTG skal hjelpe bedriften ved at de ikke trenger å ta hensyn til removable devices etc...

 

Lenke til kommentar

Bare synd bedrifter, av sikkerhetsgrunner, disabler oppstart fra Removable Devices (ved å sette den (og optisk medium) under HDD i rekkefølgen, og deretter sette PW på BIOS), så med mindre det blir normen å ikke tukle med standard innstillinger blir det nok ikke ekstremt pålitelig med Windows To Go til steder du ikke er sikker på alt er lagt opp allerede.

Hei,

 

Heldigvis er det er ikke nødvendig å endre rekkefølge i BIOS om maskinen kjører Windows 8. Da kan du gå inn på "Change Windows To Go startup options" i startmenyen og velge "Yes", noe som legger Windows To Go til i oppstartsmenyen til din lokale Windows installasjon. Du trenger ikke Windows Enterprise for å gjøre dette.

 

Mvh Sørnes

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...