Gå til innhold

Sniktitt: Denne mobilen tåler "alt"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er dumt at det bare er snakk om sony sine vanntette mobiler, samsung sine xcover modeller er langt bedre enn sony sine mener nå jeg, her blir de jo ikke nevnt en eneste gang...

Du lurer på hvorfor denne joggeskoen:

samsung+galaxy+xcover+%252812%2529.jpg

 

ikke nevnes i samme åndedrag som denne:

 

xperia_z_zl16_1020_large_verge_medium_landscape.jpg.

 

 

Ingen naturlige konkurrenter spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg synes det er dumt at det bare er snakk om sony sine vanntette mobiler, samsung sine xcover modeller er langt bedre enn sony sine mener nå jeg, her blir de jo ikke nevnt en eneste gang...

 

Unnskyld meg... Hva har du røyka? Å sammenligne en fiat Uno med en Audi A6? Xcover er ikke i samme segment som Xpwria z eller V.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er dumt at det bare er snakk om sony sine vanntette mobiler, samsung sine xcover modeller er langt bedre enn sony sine mener nå jeg, her blir de jo ikke nevnt en eneste gang...
Unnskyld meg... Hva har du røyka? Å sammenligne en fiat Uno med en Audi A6? Xcover er ikke i samme segment som Xpwria z eller V.

 

Hva har DU røyka? Blir vel mer å sammenligne med en Range Rover mot en Audi A6, to vidt forskjellige telefoner, beregnet for to forskjellige livstiler. Eneste en kan sammenligne med er vel at begge to er telefoner og kan ringes med. Eller for å bruke bilbildet ditt, begge to har 4 hjul, den ene fortsetter etter brøytekanten med har mindre komfort og lavere topphastighet. Men tåler desto røffere miljø.......

Lenke til kommentar
Jeg synes det er dumt at det bare er snakk om sony sine vanntette mobiler, samsung sine xcover modeller er langt bedre enn sony sine mener nå jeg, her blir de jo ikke nevnt en eneste gang...
Unnskyld meg... Hva har du røyka? Å sammenligne en fiat Uno med en Audi A6? Xcover er ikke i samme segment som Xpwria z eller V.
Hva har DU røyka? Blir vel mer å sammenligne med en Range Rover mot en Audi A6, to vidt forskjellige telefoner, beregnet for to forskjellige livstiler. Eneste en kan sammenligne med er vel at begge to er telefoner og kan ringes med. Eller for å bruke bilbildet ditt, begge to har 4 hjul, den ene fortsetter etter brøytekanten med har mindre komfort og lavere topphastighet. Men tåler desto røffere miljø.......

 

Kan ikke sammenligne pris på ny range rover og pris på ny a6 i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ingen telefoner tåler "alt" og det er heller ikke meningen.

 

Poenget med en solid vanntett og støvtett telefon er at den skal tåle det den utsettes for i hverdagen. Den skal tåle kondens når man har den i lomma, den skal tåle å ligge på badet selv om man dusjer, den skal tåle å bli våt om det regner, den skal tåle å falle ned fra stuebordet uten å knuses, den skal tåle å brukes midtvindters når temperaturen kryper ned mot 20 minus, den skal tåle å glemmes igjen i bilen over natta uten å bli fuktskadet, den skal tåle å mistes i bakken om den faller ut lomma osv.

 

Dette er reelle dagligdagse situasjoner som ihvertfall jeg har drept telefoner med. Det finnes selvsagt ulike beskyttelsesvesker og futteraler, men de har aldri fungert tilfredsstillende. Altfor plundrete.

 

Gummierte telefoner med pluggløsninger har i utgangspunktet to store problemer som gjør meg skeptisk.

Gummien pleier flasse og smuldre etterhvert, og propper er ikke lenger tette etter å ha vært brukt endel. Det er også ofte dårlige løsninger på selve proppfestene. Enten er proppene løse slik at man mister dem, eller så er de festet med en dårlig plastlisse som knekker etter kort tid.

 

Det er derfor viktig å vite mer om gummitypen telefonen bruker og proppløsningen, spesielt etter at enkelte reviewer påpeker at telefonen IKKE trenger propper for å være tett.

 

Liker generelt B15 men det er samtidig endel ukjent (som sar verdi, bluetooth versjon, DLNA støtte, osv), usikkert (med tanke på at CAT selv ikke har utviklet telefonen, vil tilleggsutstyr som handsfri til bil komme osv) og irriterende svakheter (Kun 512 MB ram, mangler NFC, mid range skjermoppløsning kan skape problemer med bl.a spillstøtte, kun 4 GB minne og kun 32 GB minnekort støtte.

 

Lite RAM kan muligens kompenseres for ved å velge nettlesere som komprimerer data, men hjelper lite med tanke på spill og apper. Vet ikke hvor mye CAT sparer på å stramme inn på RAM mengden, men telefonen hadde vært mye mer attraktiv om den hadde hatt 1024 MB slik samsung S7710 har.

 

Folk som er på jakt etter slike telefoner, må da velge mellom Sonys penere vanntette men mindre fysisk beskyttede telefoner som bedre støtter de nyeste spillene, samsung galaxy xcover 2 (S7710) med sin attraktive pris, 1024 MB ram, lave SAR verdi, bluetooth 4 osv og CAT B15 som tåler mye mer bl.a temperaturmessig.

 

Drømmetelefonen for mange var en som tålte like mye som B15, så ut som sony sine, og var priset som S7710.

 

Spørsmålet noen lurer på også er at siden CAT allerede har en B10, B15 og B25 mobil, så kan det komme en oppgradert B15 som de kaller B20 som har det lille ekstra som B15 mangler (1024 MB Ram, NFC og 4G/LTE).

 

Synes også prisen på B15 er i høyeste laget. 3132,- for den med de spesifikasjonene er i meste laget synes jeg, selv om de har brukt en hundrings eller to på beskyttelsen. Til sammenligning er S7710 omtrent en tusenlapp billigere, med sine 2290,-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-82119

Tenker du på CATen så er det ulike opplysninger. Noen sier at den har stock android, men at CAT har lagt inn noen CAT apper og CAT wallpapers. Andre sier ren stock.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...