Gå til innhold

Trenger hjelp med å sette opp nettbutikk


Anbefalte innlegg

Jeg driver å setter opp en nettbutikk på mitt domene som er kjøpt med one.com. Jeg har installert opencart i siden men når jeg går inn på mitt domene kommer det bare opp en one.com reklame som sier at domenet hostes av one.com.

 

Jeg har kontaktet support fra one.com men dem er til ingen nytte. Kan noen hjelpe? :wee:

 

Edit: Jeg bruker filezilla til å laste opp Opencart versjon 1.5.4.1.

Endret av FiShappens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slettet alle filene i FTP serveren og lastet opp Opencart på nytt. Jeg installerte Opencart ved å gå til MYPAGE.com/install/index.php. Installasjonen var vellykket men hver gang jeg går inn på siden min vises one.com standard siden..

 

Jeg fikk denne meldingen fra one.com men forstår knapt noe av hva de mener, kanskje noen kan hjelpe meg? :hmm:

 

Melding fra one.com:

 

Du har ikke nogen index fil på weyhoo.com, derfor vises One.com standard

siden.

 

 

Hvis du får en fejl når du omdøber din .htaccess fil så skyldes det at

vi ikke understøtter de linjer der starter med Options. Sæt en # foran

de linjer, og så vil du kunne bruge .htaccess filen.

 

Med vennlig hilsen

 

Gustav

One.com

Lenke til kommentar

Bruker selv one.com. Roten er den øverste mappen liksom,

 

I denne mappen skal alle filene dine ligge, inkludert index.php. Kundesupporten skrev du ikke hadde en slik index.php fil på serveren din.

 

Jeg lastet ned opencart og så innholdet, jeg ser at .htaccess er en tekstfil. Altså .htaccess.txt. Prøv å endre navn på den slik at det kun blir .htaccess.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Opencart 2 ganger men aldri sett noen index fil eller .htaccess fil i upload mappen. Jaja, kanskje det bare var bad luck to ganger. Skal prøve å laste ned Opencart igjen å se om filene er der :wee:

 

Virkelig? Dette er i alle fall rett link: https://github.com/o...ve/v1.5.5.1.zip

 

Åpne zipfilen, og naviger til opencart-1.5.5.1 - > upload > alt som er her inne skal lastes opp. Og der ser du at det ligger en index.php fil.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Opencart igjen. Nå var index.php i upload mappen men der var ingen .htaccess fil... :hmm:

 

Lastet ned Opencart v1.5.5.1 fra http://www.opencart....wnload/download

 

Laster ned fra din link nå :)

 

Det er samme nedlastningslink.

 

Det ligger en .htaccess.txt fil der. Men ikke tenk på det nå, prøv bare å upload, det viktigste er at index.php er der.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

alt er lastet opp men nå får jeg en beskjed som sier: The requested URL /install/index.php was not found on this server. Jeg så etter install mappen og index.php i mappen. De var der!? Hva kan være problemet? :hmm:

 

Edit: Glem det :p

Endret av FiShappens
Lenke til kommentar

disse filene mangler visst.. Kan jeg endre config-dist.php til bare config.php mon tro :hmm: fant config-dist.php der config.php manglet.

 

/customers/6/c/2/weyhoo.com/httpd.www/config.php

/customers/6/c/2/weyhoo.com/httpd.www/admin/config.php

 

Vanligvis blir de om til config.php når du går igjennom installasjonen, men hvis ikke, så prøver du å endre til config.php, kan hende du må skrive inn mysql-info manuelt.

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp! :w00t: Siden er idyllisk oppegående og jeg er fornøyd.. Da gjenstår bare tema og produkter. Noen tips til stilige temaer? helst med fargene oransj og grønt siden det er fargene på logoen. Siden skal være på norsk :)

Endret av FiShappens
Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp! :w00t: Siden er idyllisk oppegående og jeg er fornøyd.. Da gjenstår bare tema og produkter. Noen tips til stilige temaer? helst med fargene oransj og grønt siden det er fargene på logoen. Siden skal være på norsk :)

 

Ingen problem, og selv takk. Var på utkikk etter en web-platform til bruk til salg. Følger det ikke med temaer og kanskje farger du kan endre på selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...