Gå til innhold

Ta porterettbilder av meg selv?


Anbefalte innlegg

Hei har lyst på noen portrettbilder av meg selv i høykvalitet, slike man får når man google kjendiser osv, men jeg har helst lyst å ta disse selv og ikke gå til et fotobyrå.

 

Hva slags kamera trenger jeg til å ta perfekte portrettbilder og hvordan gjør man dette på egenhånd?

 

Takker for alle svar mvh fotonoob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men er det mulig å ta et portrettbilde selv? altså uten hjelp?

Ja, det er fullt mulig

Du kan bruke selvutløseren eller en kombinasjon av fjernkontroll og selvutløser for å ta bildene, og så kan du sette opp et speil for å se positur og sånn hvis du ikke er helt sikker på hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

Som det står i et av de tidligere svarene så er teknikk viktigere enn utstyret du har, selv de rimeligere speilreflekskameraene kan ta gode portrettbilder så lenge de har et egnet objektiv. Her er det veldig store forskjeller når det gjelder pris, jeg kjenner ikke noe særlig til de billigste, så jeg kan ikke gi noen råd der. Det kan også lønne seg å legge noe penger i lamper/blitz, den innebygde blitzen på kameraet er ikke godt egnet til portretter.

 

Det fins en god del guider på Youtube som kan fortelle deg mye om portrettfotografering og lyssetting, du bør se på noen sånne før du bestemmer deg om det er riktig vei for deg å gå for å få noen bilder i steden for å leie inn noen som kan dette fra før. Du bør også prøve å ta bilder av andre før du prøver på deg selv, da er det lettere å se hva som virker eller ikke virker.

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Kamera tar ikke gode portrett bilder. Fotografer med erfaring tar gode portrettbilder.

Hvis du skal investere i nødvendig utstyr for å ta portrettbilder er det billigere å gå til en proff fotograf.

 

Du blir ikke god portrettfotograf over natten. Ikke i løpet av en uke eller to heller.

 

Hvis din eneste interesse i foto er å ta selvportretter, og du ikke har hatt noen interesse eller erfaring for foto fra før, så vil jeg foreslå at du glemmer prosjektet.

 

De proffe portrett bildene av kjendiser du ser er tatt av veldig talentfulle erfarne fotografer med en hel stab av folk til å hjelpe seg, både under opptak og i etterbehandlingen.

 

Legg ut et eksempel på hva du mener er et bra kjendisportrett, så er det altis folk her som kan gi deg råd om hva som kreves for å få det til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...