Gå til innhold

Flytte Boliglån fra Bluestep bank


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et stort problem som jeg trenger hjelp med.

 

Oktober 2011 måtte jeg tilslutt refinansiere boliglånet mitt hos bluestep bank etter at jeg hadde fått anmerkninger og inkasso for flere av sakene min. Blant annet forbrukslån og kredittkort på tilsammen ca 200.000.

 

 

Jeg burde nok ha rådført meg bedre før jeg inngikk betingelsene med banken.

 

Nå har jeg snart vært kunde hos dem i halvannet år.

 

Boliglånet er på ca 2,700.000 mill.

 

Effektiv rente 8,64 :-(

 

Avdrag pr mnd: 23087,-

 

Nesten 22500 i renter hver måned! Prøvd å flytte over til vanlig bank men får avslag pga likviditeten jeg får når de legger tallene mine inn i søkemodellen deres for boligsøknad.

 

Årslønn 390.000 Med søker årslønn: 310.000 Boligverdi: 3.900.000,-

 

Studielån 450.000- Studielån 80.000

 

Bilån 160.000

 

 

I en vanlig bank skal et boliglån på 2.700.000 ha mellom 13-14.000 avdrag.

 

Jeg har betalt 23.000 i halvannet år. Bor sammen med foreldrene mine og de hjelper til med avdraget. Men nå begynner det virkelig å tære på psykisk. Bare i 2012 så har jeg betalt 249.000 i renter på boliglånet :( Går jo bare 4-500 kr ned i avdrag hver måned.

 

Jeg må komme meg ut av denne banken!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Faren kan ikke brukes som kausjonist og mor er medsøker.

 

2: Jobber heltid. Blir noe overtid til tider, men det holder visst ikke pga studielånet. Tilsammen 700.000 års lønn på begge søkere.

 

3: Har jo råd til å betale 23 000, men bittert å tenke på boliglåns renten på 8,64% og at jeg betalte 250.000 bare i renter ifjor.

 

Dumt at jeg ikke kan legge betalingshistorikken min på boliglånet til bluestep som dokumentasjon på at jeg har faktisk råd til å betale opp mot 23 000. Ved siden av selvangivelse,lønnslipper og verdivurdering.

Lenke til kommentar

Du burde ta kontakt med kunderådgivere i bankene og ikke stole på boliglånskalkulatorer på nettsider. Kunderådgivere er mer kvalifisert til å si om du kan få lån eller ikke.

 

Når du møter en rådgiver tar du med lønnsslipper og f.eks budsjett som viser at du faktisk ikke har noe problem med å betale ned lånet.

 

Finansportalen kan du sjekke hvem som har best rente og betingelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...