Gå til innhold

Anmeldelse: Tomb Raider (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tomb Raider kommer i salg 5. februar for PlayStation 3 (testet), Xbox 360 og Windows. Liten feil der! 5 Mars.

 

Gleder meg til dette spillet, har fått veldig ulik kritikk fra alle sider og de fleste på neogaf som har fått det allerede digger det så jeg gleder meg

Lenke til kommentar

"Gamer.no gir alltid 9/10" har jeg sett i en del kommentarer her ;)

 

Vel vel!

 

Fra spøk til alvor, det er irriterende at dette spillet også lider av Uncharted-syndromet der du må skyte 1000 dudes. Jeg misliker sterkt den typen narrativ dissonans som er blitt vanlig i denne typen spill. Gi meg heller 10 dudes som er KJEMPEVANSKELIGE å drepe, enn 1000 som faller som fluer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6/10? Det var uventet.

 

Spesielt når mange av "svakhetene" er direkte sammenligninger med Uncharted der det etter mitt minne ikke akkurat fikk stor invirkning på karakteren.

 

Å sammenligne skytefølelsen i ett 3. person-spill med FPSer blir også litt bak mål etter min mening.

 

Merkelig anmeldelse.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Gamer.no gir alltid 9/10" har jeg sett i en del kommentarer her ;)Vel vel! Fra spøk til alvor, det er irriterende at dette spillet også lider av Uncharted-syndromet der du må skyte 1000 dudes. Jeg misliker sterkt den typen narrativ dissonans som er blitt vanlig i denne typen spill. Gi meg heller 10 dudes som er KJEMPEVANSKELIGE å drepe, enn 1000 som faller som fluer.

 

Jeg er enig i det, selv om Lara her kommenterer at det skremmer henne hvor lett det er å drepe. Drake er jo helt psykopat, og ser ikke ut til å plages av å ha begått folkemord. Uncharted-serien er forøvrig en av få serier hvor dette plager meg, i spill som Gears of War og andre spill hvor man spiller som erketøffe supersoldater så plager det meg ikke så veldig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Gamer.no gir alltid 9/10" har jeg sett i en del kommentarer her ;)Vel vel! Fra spøk til alvor, det er irriterende at dette spillet også lider av Uncharted-syndromet der du må skyte 1000 dudes. Jeg misliker sterkt den typen narrativ dissonans som er blitt vanlig i denne typen spill. Gi meg heller 10 dudes som er KJEMPEVANSKELIGE å drepe, enn 1000 som faller som fluer.

 

Det Jostein sa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var jo litt kjipt å lese denne anmeldelsen. Hadde håpt på en reboot som fokuserte på historie og utforskning. Mindre dreping og mere sniking, komme seg unna farlige situasjoner.

 

Jeg la fra meg uncharted serieren nettopp fordi jeg kjedet vettet av meg av å sitte og skyte på titalls fiender som alle tåler et magasin eller to hver. For min del er slike ting er kun "daukjøtt" i spillopplevelsen. Bare der for å hale ut tiden i mangel på bedre innhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da Uncharted kom følte jeg mengang, hmm Tomb Raider bare at du spiller som en dude. Nu e det tilbake til Tomb Raider igjen og nu e det mere Uncharted bare at du spiller som ett kvinnfolk :D

 

Har sedd diverse preview videoer av dette spillet, GameTrailers.com sin video review og vil si uten tvil at Crystal Dynamics har lang vei å gå før de kan ta over tronen igjen som Naughty Dog har perfekta med Uncharted serien.

 

Jeg gledet meg veldig til dette spillet da jeg først så første trailer, men har lært å vente, å vente, å vente til reviews kommer fordi da kommer den sure sannheten frem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det bare å gå tilbake og anmelde Far Cry 3 igjen, som lider av mange av de samme problemene.

 

Off-topic: Jeg har ikke spilt Tomb Raider, men Far Cry 3 er fantastisk. Elsker det spillet og har stadig lyst til å vende tilbake til den øya. En av mine beste spillopplevelser i fjor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønske de hadde lansert en demo. Ut i fra hva jeg leser er det en stor risiko for at jeg blir skuffet over nye Lara, og da ønsker jeg heller å late som om dette spillet aldri eksisterte...

 

Dessverre for Lara satt Jason baren veldig høyt med sine eventyr i fjor...

Lenke til kommentar

"Modig" er vel ikkje heilt det første eg tenkjer når nokon har reskinna Uncharted og så gått gjennom sjekklista for post-2010-speldesign:

 

- Overflødig multiplayer

- Experience og unlocks

- Skyting

- QTEs

- "Cinematiske" augeblikk

- Autoplattforming

 

etc.

 

Alle omtaler eg har lese så langt høyrest ut som 5-6/10, også får det 7-8. Sjå til dømes Ellie Gibson si omtale for Eurogamer. Kjekt at tekst og karakter matcher sånn nokonlunde her.

 

Far Cry 3 fascinerande, iallefall - eit godt døme på Open World-design (minus checkpointsystemet som har snike seg inn i staden for eit fritt lagringssystem), og samtidig det verste dømet på kvifor det ikkje går an å ta spelmanus seriøst.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

"overmenneskeligheten ødelegger"

SHUT THE FUCK UP MADDER******

 

Det er svært få spill om ikke dette er det eneste spillet utenom Heavy Rain som er så emosjonell og menneskelig, dette er noe vi trenger mer av i videospill, UANSETT om

noen er redd for at videospill skal være like emosjonelle som filmene.

 

Anmeldelser idag skuffer meg mer og mer så jeg skal kjøpe spillet uansett

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...