Gå til innhold

Skoleprofil: eCademy:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gått IT-akademiet/eCademy, og det var egentlig ikke en god opplevelse. Gikk 3år totalt (3 kurs), 2 var dårlig. 1 bra (Bjørn Åge Hansen var en KANON hjelpsom fyr!).

 

Du faller fort bak dersom du ikke forstår, lærer tar ikke ekstra tid med deg utenom den tiden de er satt opp for å holde undervisning. Så det stemmer ikke det de sier her i artikkelen at det er et nært forhold.

 

Forum er det enaste plassen der de kanskje svarer/hjelper, men behøver du bedre forklaring, litt mer 1 on 1, så får du det ikke.

 

Det er SVÆRT missvisende ang. Sertifisering. Eneste de gjør er å følge pensum som er til Sert. du får ikke ta sert. via eCademey, det er IKKE inkludert i den HØYE prisen de tar. Ganske skuffende at de ikke klarer å legge til et ca.2000 Kr sert. i en 40k kurs.

 

Du får heller ikke studiepoeng....

 

Hva er bra? Jo, dersom du er som meg, at du har aldri passet inn i et klasseroms undervisnings modell så mulig dette vil være noe for deg.

Personlig gjorde jeg det veldig bra, til tross for vanskene. Jeg måtte selv kjøpe andre nettkurs for å få hjelp med det jeg sleit med, så kurset endte opp å koste mye mer.

 

Jeg vil si at disse kursene er bra dersom du har mål å ta Sert, men sliter med stoffet. Ikke forvent IT utdanning, men dersom du har interesse for IT kan disse kursene mulig hjelpe deg å få et bilde.

 

Egentlig så kan du bare kjøpe bøkene (SYBEX), og les på egnehånd. Hele kurset går igjennom de bøkene så å si 100%.

 

EDIT:

Eksamen var meget bra, men du får ikke vite hva som var korrekt eller galt. Det er INGEN notater er merknader å få. Så restultatet er at du avslutter uten å lære....

Endret av nosync
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har tatt et kurs hos ecademy, det blir ikke flere. Hedde fire forskjellige lærere, og ingen var noe å skryte av. Måtte purre på alt av tilbakemeldinger, - ofte flere ganger.

 

Nettsamlinger ble utsatt flere ganger grunnet sykdom, eller at lærer glemte oss,- uten at vi fikk full erstatning for dette.

 

Ingen av de lærerne vi hadde i kurset, hadde nødvendig kunnskaper i bruken av det programmet som vi benyttet i nettsamlinger. En av lærerne måtte konstant ha hjelp av skolen, for å kunne gjennomføre nettsamlingene.

 

Veldig dyrt, og like dårlig som det er dyrt- styr unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men ender du ikke opp som fagskoletekniker eller har jeg misforstått helt?

 

Nei, ender ikke opp med noe tittel. Du får Vitnemål som listet opp hva du har lært, er fint å ha papir messig og dersom du ikke har noe særlig utdanning ellers/

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Nei, ender ikke opp med noe tittel. Du får Vitnemål som listet opp hva du har lært, er fint å ha papir messig og dersom du ikke har noe særlig utdanning ellers/

Jøss, det overrasket meg litt. Da er det jo ganske misvisende når de i artikkelen peker på at de har 17 fagskolegodkjenninger hvis ingen av de er relevante for IT.

 

Og etter å ha sett litt på nettsiden deres og oversikten over hvilke sertifiseringer man kan ta så slår det meg som mye tull. Drift av nettverk gir kunnskapen nødvendig for 70-680, 70-642 og 70-646. Ingen av disse er spesielt vanskelige om man har jobbet innenfor IT og Windows en stund og ihvertfall ikke verdt den prisen.

Endret av DCG
Lenke til kommentar

Dette er en del av en serie der forskjellige it-relaterte skoler får vise seg frem.

Først og fremst formen på artikkelen gir inntrykk av reklame typisk det vi finner i annonsebilagene. Se for eksempel:

http://bilag.idg.no/art.cfm?id=99&sid=pcw&bid=12

 

Hva er egentlig forskjellen på annonsebilaget og denne artikkelen? Hvis ikke hw.no skiller ut slike artikler som annonser, mister den troverdigheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Eksamen var meget bra, men du får ikke vite hva som var korrekt eller galt. Det er INGEN notater er merknader å få. Så restultatet er at du avslutter uten å lære....

 

Uten betydning for resten av innlegget ditt er nok dette vanlig på alle skoler så vidt jeg vet. Man får vel ikke eksamensoppgaver i retur på vgs, høgskole eller universitet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten betydning for resten av innlegget ditt er nok dette vanlig på alle skoler så vidt jeg vet. Man får vel ikke eksamensoppgaver i retur på vgs, høgskole eller universitet heller.

Det gjelder forsåvidt for sertifiseringer også, i forhold til Microsoft får du vite hvilke områder du stiller sterkt eller svakt innenfor, men ingen fasit.
Lenke til kommentar
Eksamen var meget bra, men du får ikke vite hva som var korrekt eller galt. Det er INGEN notater er merknader å få. Så restultatet er at du avslutter uten å lære....
Uten betydning for resten av innlegget ditt er nok dette vanlig på alle skoler så vidt jeg vet. Man får vel ikke eksamensoppgaver i retur på vgs, høgskole eller universitet heller.

 

Du kan vanligvis be om begrunnelse for karakter.

Lenke til kommentar

Jøss, det overrasket meg litt. Da er det jo ganske misvisende når de i artikkelen peker på at de har 17 fagskolegodkjenninger hvis ingen av de er relevante for IT.

 

Og etter å ha sett litt på nettsiden deres og oversikten over hvilke sertifiseringer man kan ta så slår det meg som mye tull. Drift av nettverk gir kunnskapen nødvendig for 70-680, 70-642 og 70-646. Ingen av disse er spesielt vanskelige om man har jobbet innenfor IT og Windows en stund og ihvertfall ikke verdt den prisen.

 

Vitnemålet er godkjent, du får et 100% gyldig papir som på lik linje med skole. Men ikke noe tittel, eller studie poeng.

 

Ikke missforstå, det er nytte for Vitnemålet, men ikke dersom du har tenkt å utdanne deg innenfor IT. Da er det best å faktisk gå/delta i en skole. Men nå er jo egnetlig hele kurset siktet til folk som ikke har tid, f.eks folk som har jobb o.l. men som søker etter å lære seg litt.

 

 

PS.

50% av de som deltok i kursene jeg var med i fikk kurset via NAV.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Jeg deltok i 2008/2009 på studiet webmarkedsfører, og maken til halvpedagogisk og hjemmesnekret tullestudie skal du lete lenge etter, det var fullstendig bortkastede penger. Så jeg kan trygt si at jeg deler opplevelsen av eCademy med flere av de andre som poster sine erfaringer.

 

Har tidligere skrevet om mine erfaringer med dette studiet her: http://www.webforume...rkedsf-rer.html

 

Kort oppsummert så opplevde jeg følgende:

 

1. Vi hadde en hovedlærer som var student på samme studie året før, altså tilnærmet null erfaring med faget før vedkommende fylte en foreleser og "erfaren" kunnskapsformidlerrolle. Dette er for dårlig når de markedsfører et kjent webhode som Nina Furu til å være hovedlærer.

 

2. De behersket softwarene de skryter av veldig dårlig. På vårt årskull så var det 28 samlinger som skulle holdes, taes opp med software og legges ut på nett slik at vi studenter kunne laste det ned. Denne samlingen skulle avholdes ukentlig, helt spesifikt hver tirsdag.

 

- a) jeg har ikke tall på hvor mange ganger de brukte over en uke på å legge ut opptaket, og dermed umuliggjorde det for oss som ikke fikk med oss selve forelesningen å følge med i progresjonen. Dette skjedde mange ganger, jeg anslår det til å være minst ti ganger.

 

- b) ved tre anledninger glemte foreleser å ta opp forelesningen, de la ut en dårlig beklagelse om at de glemte å ta opp forelesningen og noen få linjer om hva de hadde gått igjennom og at vi kunne lese oss opp på det selv.

 

Med en studiepris på 39 900 og 28 samlinger så gir det en samlingspris på 1425 kr. Hver samling var på 1 time.

 

Da er det fullstendig uaksetabelt og ikke legge ut et opptak, de burde tilbydt seg å gjennomføre forelesningen igjen bare for å ta det opp. De tilbydte seg først å gjøre dette etter jeg nektet å betale studieavgiften..

 

Alle kan gjøre feil, men at en aktør som tar nærmere førti tusen for noe, og så gjøre samme feil tre ganger....

 

 

3. Foreleser vranglærte om temaet søkemotoroptimalisering. Dette henger sammen med punkt 1 i denne posten vedrørende manglende erfaring hos foreleser.

 

Når foreleser mangler erfaring og kunnskap om et tema, og da begynner å synse om hva de tror stemmer så blir det helt feil i dyrt "fagskole"studie.

 

SEO er og har aldri vært en faktabasert vitenskap, men erfaringsbasert kunnskap, og her har det vært mange "eksperter" og "lissomeksperter" ute med kvakksalveri, så jeg forstår at det er et særdeles vanskelig tema å forelese om, men når du er på tynn is, og kommer med råd og meninger som er stikk i strid med hva en samlet fagbevegelse(bestående av både lissomeksperter og eksperter med masse erfaringsbasert kunnskap fra noen av verdens største nettsider) mener, da bør du ha en solid dose erfaring og case å henvise til. Man burde i det minste henvise til hva du er overbevist om samtidig som man informerer om hva en samlet fagbevegelse mener, og hvorfor man er uenig.

 

I hele klageprosessen rundt dette var eCademy særdeles dårlig til å ta selvkritikk og de kom kun med løsningsforslag som medførte masse profitt for dem, de var ikke villige til å møtes til en minnelig løsning. De hadde studiekontrakt og da var det "my way or the highway".

 

Jeg personlig vil aldri noensinne i mitt liv røre i noe som helst som kommer fra eCademy, det finnes et hav av andre tilbud som er overlegne i læringsutbytte og som koster en brøkdel. Min personlige mening er at dette er verdt 1/4 av prisen.

 

Nå må det jo sies at det kan være de faktisk har lært av denne opplevelsen og har tatt grep for å forhindre at slikt skjer igjen, men basert på hva andre sier om sin erfaring med flere av eCademy sine studier så tviler jeg sterkt på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vitnemålet er godkjent, du får et 100% gyldig papir som på lik linje med skole. Men ikke noe tittel, eller studie poeng.

 

Ikke missforstå, det er nytte for Vitnemålet, men ikke dersom du har tenkt å utdanne deg innenfor IT. Da er det best å faktisk gå/delta i en skole. Men nå er jo egnetlig hele kurset siktet til folk som ikke har tid, f.eks folk som har jobb o.l. men som søker etter å lære seg litt.

 

 

PS.

50% av de som deltok i kursene jeg var med i fikk kurset via NAV.

Den eneste fordelen jeg isåfall ser er at alt er nettbasert og dermed mer fleksibelt. Om jeg skulle valgt hadde jeg heller gått på en tradisjonell fagskole hvor man faktisk kan gå ut med en tittel, ikke bare et vitnemål.
Lenke til kommentar
Dette er en del av en serie der forskjellige it-relaterte skoler får vise seg frem.
Først og fremst formen på artikkelen gir inntrykk av reklame typisk det vi finner i annonsebilagene. Se for eksempel:http://bilag.idg.no/art.cfm?id=99&sid=pcw&bid=12Hva er egentlig forskjellen på annonsebilaget og denne artikkelen? Hvis ikke hw.no skiller ut slike artikler som annonser, mister den troverdigheten.

 

Hei. Det er jeg som skrev artikkelen. Vi har gjort en rekke slike artikler der vi intervjuer en representant for en skole og hører hva de tilbyr, for at leserne skal få et innblikk når de står foran et skolevalg. Alle får fortelle om tilbudet sitt.

 

Forskjellen til et reklamebilag er svært stor, ikke minst på grunn av Forum, der tidligere elever og gamle kjenninger har fritt spillerom. De tidligere elevene er de beste referansene en skole kan ha, på godt og ondt. Uten filter får den potensielle studenten her innblikk i skolens undervisning, indre liv og muligheter etter ferdig utdannelse.

Lenke til kommentar

Gikk der jeg også takket til NAV. Tok 3 kurser (måtte betale litt selv ettersom total kostnadden er over det NAV tilbyr). Drift av Nettverk, Systemingenør Microsoft, Cisco.

 

Jeg ønkset ut av min gammel jobb pga trakkisering, og ville noe annet, Ville IKKE tilbake til skolebenken som voksen mann, dessuten var jeg aldri god å sitte på en skolebenk og høre på en lærer. eCademy hørtes interessant ut.

 

Personlig hadde jeg en god opplevelse, bortsett for litt tull med opptak, og at lærer reiste mye.

Timene var satt opp for 1 time pr. uke, men dette skjedde ALDRI på noen av kursene. Alle lærerene tok heller annen hver uke med 2 timer kurs.

Det høres bra ut, men jeg personlig sleit å følge med på 2 timer.

 

Jeg satset på kurset 100%, jeg hadde ikke jobb og brukte flere timer dagen på å studere stoffet vi fikk. Alle kursene fikk vi ekstra stoff av lærerene, samt oppgaver vi kunne jobbe sammen på å løse (brukte forum på itslearning for å kommunisere med andre elever).

 

Ellers så gikk ting bra. Fikk "A" på alle 3 kurs. Jeg fikk jobb via et vikarbyråd 2 mnd etter jeg var ferdig. Ga alt jeg hadde, arbeidsplassen var fornøyd og tilba meg fast jobb. Ikke noe glameriøs jobb, men jeg stortrives.

 

eCademy er ikke perfekt, men den fungerer. Missvisende DET er de, alt dette har blitt nevnt her allerede ser jeg.

 

Men men, jeg fikk noe ut av det. Er sikkert flere andre også.

 

En ting er sikkert, yngre folk som vil satse på IT utdanning får ingenting ut av dette og bør holde seg vekke og satse på sikkelig skole.

Men som meg, voksne folk som ønsker å prøve seg, eller få papirer innen IT men har ikke anleding til fulltidsskole bør kanskje vurdere dette.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...