Gå til innhold

Steam - Få konto sperret


Anbefalte innlegg

Kanskje et noe uvanlig spørsmål, men etter å ha hatt kontakt med support angående et spill jeg kjøpte i november har jeg bestemt meg for at jeg vil ha kontoen sperret/deaktivert/bannet permanent. Support har allerede nektet meg deaktivering av konto.

 

Hvordan kan jeg få det gjort uten at jeg kan få problemer?

 

Jeg er klar over at det er mulig å bare unngå å logge inn på den kontoen.

 

Grunnen til konflikten jeg har, er det spillet jeg kjøpte i november som jeg enda ikke har fått til å fungere p.g.a. utallige bugs av forskjellige typer. Spillet crasher også veldig ofte og online funksjonen fungerer ikke tilfredsstillende. Registrerte meg på et forum for dette spillet der man har muligheten til å rapportere bugs/levere save games. Ender bare opp med at jeg blir irritert og demotivert når jeg ser mengden med rapporter som kommer inn.

 

Alle guidene/forslagene på det forumet er testet, på to forskjellige pcer (laptop og stasjonær) med de samme problemene på begge.

 

Kontaktet Steam Support for å få pengene tilbake for spillet, men det var bare å glemme, i og med at spillet var forhåndsbestilt.

 

Jeg kommer ikke til å bruke den kontoen mer, og vil heller ikke ha noe med Steam å gjøre i fremtiden. Er veldig sta når det kommer til situasjoner som dette og jeg kan garantere at jeg ikke har noe annet ønske enn å få den kontoen bort for godt. Godt mulig jeg også "pensjonerer" meg fra PC spilling også :)

 

Håper dette spørsmålet ikke strider mot noen regler på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da vel ikke steam sin feil at spillet bugger seg? Vil du virkelig stenge hele Steam kontoen og "skylde" på steam pga det? Jeg syns ikke at du skal droppe kontoen din, det er jo verdi i den, i og med at du har kjøpt et spill på den.

 

Hvilket spill er det snakk om? Jeg er jo enig i at det er ganske frustrerende å kjøpe et spill, og så funker det ikke. Det er i alle fall ikke mulig å stenge kontoen din, kun kontoer som ikke har spill på, kan slettes. Når du kjøper et spill, er den jo låst til kontoen, så du kan ikke be om et refund. Avinstaller heller steam, og glem saken hvis du virkelig vil.

 

Men Steam er jo en fantastisk spillportal, og du finner sjeldent billigere spill andre steder, jeg syns du skal gi steam en ny sjanse.

Endret av nicwillu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan sikkert selge steam brukeren til noen som vil ha spillet kanskje?

 

"You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account, nor may you sell, charge others for the right to use, or transfer any Subscriptions other than if and as expressly permitted by this Agreement"

 

Hentet fra Subscriber Agreement man godtok når man opprettet kontoen.

 

Til TS: Jeg har selv lånt bort kontoer, og jeg vil ikke tro steam oppdager det om du girt bort kontoen til noen. Men du kan ikke selge den!

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
Steam er supert med tanke på at alle spillene (nesten) er på samme plass uten at du trenger disker.
Gamersgate, Origin, Direct2Drive osv gjør akkurat det samme som Steam.

 

Trådstarter: Dessverre har Steam nesten fullt monopol, så det er nok ikke mulig å bli kvitt driten med det første. Jeg anbefaler at du heller bare dropper det spillet som ikke fungerer uten å banne kontoen. Du vil garantert trenge den senere om du fortsatt vil spille på PC. Eller Linux. Eller Mac. Er nok dessverre bare et tidsspørsmål før man trenger Steam til konsoller også, så hjernedøde mange folk er.

Lenke til kommentar

Til TS: Jeg har selv lånt bort kontoer, og jeg vil ikke tro steam oppdager det om du girt bort kontoen til noen. Men du kan ikke selge den!

Er vel strengt tatt ikke lovlig å gi den bort eller, så da kan man jo like gjerne selge den. Du kan jo låne den bort på evig tid mot en donasjon, om du vil.

Lenke til kommentar

Gamersgate, Origin, Direct2Drive osv gjør akkurat det samme som Steam.

 

Trådstarter: Dessverre har Steam nesten fullt monopol, så det er nok ikke mulig å bli kvitt driten med det første. Jeg anbefaler at du heller bare dropper det spillet som ikke fungerer uten å banne kontoen. Du vil garantert trenge den senere om du fortsatt vil spille på PC. Eller Linux. Eller Mac. Er nok dessverre bare et tidsspørsmål før man trenger Steam til konsoller også, så hjernedøde mange folk er.

 

 

Dette ser jeg ofte på forskjellige forum rundt om på nettet, og jeg blir nysjerrig på hvorfor Steam er så dårlig? Jeg har selv akkurat kjøpt ny datamaskin som faktisk klarer å kjøre spill, etter flere år med Playstation 3 og Mac, og jeg ser ikke helt hva problemet er?

 

Er problemet at alt er koblet til Steam, så viss steam går konkurs i morgen så forsvinner alle spillene vi har kjøpt, og vi får ikke lenger tilgang til de?

 

Er kundeservicen rævva?

 

Funker Steam dårlig?

Lenke til kommentar

Steam fungerer ganske bra. Kundeservicen har vært treig men behjelpelig hver eneste gang jeg har brukt de. (Treig = 1-2 dager til svar)

 

TS har forhåndsbestilt noe han ikke vet om er bra eller ikke. Dette er noe han selv må akseptere, da preorders er det samme som å si at "Jeg driter i om spillet er bra eller ikke, ta pengene mine!".

 

Hvilket spill er det, av ren nysgjerrighet? Er vel ikke Alien-spillet, Colonial Marines?

Lenke til kommentar

Dette ser jeg ofte på forskjellige forum rundt om på nettet, og jeg blir nysjerrig på hvorfor Steam er så dårlig? Jeg har selv akkurat kjøpt ny datamaskin som faktisk klarer å kjøre spill, etter flere år med Playstation 3 og Mac, og jeg ser ikke helt hva problemet er?

 

Er problemet at alt er koblet til Steam, så viss steam går konkurs i morgen så forsvinner alle spillene vi har kjøpt, og vi får ikke lenger tilgang til de?

 

Er kundeservicen rævva?

 

Funker Steam dårlig?

For min del er det i hovedsak to grunner til hvorfor jeg hater Steam. For det første er det fordi det er innført med tvang, så vi har rett og slett ikke noe valg om vi vil ha det eller ikke. Det i seg selv er ille nok, men når de får ture frem som de selv vil uten at folk reagerer blir det for mye for meg. Jeg har ingenting imot selve klienten, men den måtte ha vært 100% frivillig før jeg hadde godtatt den. Vi kan jo si at Origin, UPlay, Gamers for Windows Live osv også er innført med tvang, men da glemmer man at Steam var først, og folk elsket det fra første stund.

 

Der igjen har vi det andre punktet mitt: Det er vanvittig mye dobbeltmoral ute og går. Steam var først, ergo får de gjøre hva faen de vil uten at folk bryr seg. En euro og en dollar er det samme hos dem, og folk godtar det. Vi hører til og med enkelte folk mase om "gode tilbud" hos Steam og så videre. Men samtidig har vi som sagt Origin osv som gjør akkurat det samme som Steam, og folk hater det intenst. Skjønn det den som kan.

 

Og btw Steam trenger ikke å gå konkurs for at du skal miste spillene dine. Det holder at de sier opp kontoen din. Men det verste er at de ikke engang trenger å oppgi noen grunn, eller gi det forvarsel, for den saks skyld. Nå kommer jo ikke dette til å skje sånn helt uten videre, men det er en prinsippsak. Jeg klarer ikke helt å like folk som sier rett ut at de kan slette spillene dine når som helst og ber deg godta det, og jeg misliker enda mer folk som ikke klarer å forstå hvordan dette er negativt. Ja, Valve lagde Half-Life. Det gir dem ingen rett til å kreve monopol på alle andre spill også.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

folk elsket det fra første stund.

Feil.

 

Steam var hatet i starten. Det var syting og klaging opp og ned, og oftest med god grunn også!

 

Men nå, mange mange år etterpå, har Steam blitt en virkelig god portal for spillkjøp.

En euro og en dollar er det samme hos dem, og folk godtar det.

Det er fortsatt ikke Valve som setter prisen til spillene. Faktisk finnes det mange tilfeller hvor Euro-prisen er forskjellige fra både pund og dollar-prisen. I begge retninger.

Men samtidig har vi som sagt Origin osv som gjør akkurat det samme som Steam, og folk hater det intenst. Skjønn det den som kan.

Steam har et selskap bak seg som heter Valve. Valve har for det meste gjort det bra og vært snille med folk. Ikke så mange "flopper" har de levert heller.

Origin har et annet selskap bak seg, som heter EA. Alle kjenner til søppelspillene som EA har spyttet ut i mange, mange år.

 

Men det er selvfølgelig ikke eneste grunnen. En annen grunn er at Origin suger. Slik som Steam gjorde når det startet for mange, mange år siden.

Og personlig, så hater jeg å splitte opp spillista mi mellom flere tjenester. Å starte opp Origin, Steam, og andre portaler for å finne spillene mine, blir slitsomt.

 

Det holder at de sier opp kontoen din. Men det verste er at de ikke engang trenger å oppgi noen grunn, eller gi det forvarsel, for den saks skyld.

Det er riktig, men

Nå kommer jo ikke dette til å skje sånn helt uten videre, men det er en prinsippsak.
Det kommer ikke til å skje, som du selv sier. Politiet kan ta førerkortet ditt om du er full på fest, men det skjer jo ikke(:tease:)

 

Ja, det er negativt at Steam kan slette Steam-kontoen din og alle spillene du har der. Ja, Steam sitter i et farligt "monopol". Men det gjør også Google. Og Facebook. Vi må rett og slett bare stole på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...