Gå til innhold

Ny Gaming laptop til rundt 6000kr


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå lyst til å kjøpe en gaming laptop, som jeg kan ta meg med rundt på LAN, har ikke den beste økonomien akkurat nå så må holdte meg til rundt 6000,- kr. Lurte på om dere hadde noen tips til hvem som funker best til gaming.

http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-500GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10620636

Så litt på denne, men siden det er et ukjent merke for meg er jeg litt skeptisk.

Om noen har noe erfaring med denne så vil jeg gjerne høres dere opplevelse med maskinen.

 

Takk på forhånd

 

Mvh. Kamran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle spill kan kjøres, men ikke alle kan kjøres på høyeste grafikkinnstillinger og oppløsning, selvfølgelig. Men det er uansett den beste ytelsen du kan få i en laptop til den prisen.

 

Den gangen Alienware kom på banen med en til da uhørt (og usett) spillytelse i bærbare maskiner, var det Clevo som bygget maskinene for dem. Senere har Alienware skiftet produsenter noen ganger, og hvem det er som lager dem nå etter at Dell overtok merkenavnet, aner jeg ikke. Bare som en kommentar til dette angående Clevo som en ukjent produsent - for det er de jo, for de fleste; det finnes ingen Clevo-maskin med navnet Clevo på - men altså ikke uten en viss historie og kredibilitet når det gjelder det å lage høyt ytende laptoper.

 

De som designer og bygger Multicom's Alishan, Xishan og Kunshan laptoper: Clevo

Endret av thomit
Lenke til kommentar

PC-en fra Multicom er riktignok uten operativsystem, så da blir det litt dyrere, men det er du sikkert klar over?

 

Dersom du ikke har et operativsystem så blir det jo fort nærmere 7k, og da kan du også vurdere noe slikt som denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=766901#info

 

Den har jo en del dårligere skjermkort (men fortsatt bra nok til å spille det aller meste av spill, riktignok må nok de råeste spillene spilles på "low", men). Likevel har den nok ikke dårligere skjerm, men har jo en prosessor som er en del råere. Så da blir det jo litt om du ønsker bra prosessor med et dårligere skjermkort eller et bra skjermkort med en dårligere prosessor. Usikker på om minnet til mpx-pc-en er raskere enn multicomens 1333mhz.

 

Personlig hadde jeg nok prøvd å spare en måned til for å prøve å få råd til en av multicom pc-ene som hadde både gtx 660m & i7-prosessoren. ;) (evt til og med tatt den til 8k med litt SSD også, selv om jeg synes de i det minste kunne påkostet seg å putte inn iallfall 1600 mhz minne) :)

Lenke til kommentar

Hvis spilling er hovedprioritet, så blir vel det å prioritere prosessor foran skjermkort litt merkelig. Uavhengig av prosessor, så vil en maskin med GTX 660M yte bedre enn en maskin med GT 640M. Men ellers er jeg enig; det beste kjøpet er den versjonen av W350 som har både i7-3630QM og GTX 660M. Gjerne med SSD, men man kan jo få enda mer for pengene dersom man kjøper SSD attåt og setter inn selv. Men et budsjett er jo et budsjett.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...