Gå til innhold

Store endringar i The Witcher 3 (PS4, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Consolification.

 

Dumbingdownification.

 

Blehfication.

 

Jeg liker best spill hvor man blir god til det man faktisk gjør, gjerne en karakterutvikling lik den man ser i XCOM fra 90 tallet. Man må kaste granater for å bli flink til å kaste granater.

 

Slik systemet utvikler seg i The Witcher blir jeg bare mindre sugd inn i universet, da troverdigheten får seg en smekk.

 

Men nå blir jo spill hovedsakelig laget for 15 åringer, så det er vel der det ligger. Lettest, enklest mulig, og gjerne på bekostning av troverdighet.

 

Siste World of Warcraft expansion er et godt eksempel på easification. Nå er det seriøst bare buttonspamming. Jeg klarte ikke å fullføre èn level up engang.

Lenke til kommentar

(...)

 

Hva er det du snakker om? Alt de snakker om i artikkelen er jo old school ideer som er så langt unna du kommer det som kalles godt spilldesign i disse dager.

 

Som forventet av CD Project RED, som er en av de få utviklerstudioene som ikke ofrer spillets egenskaper for å selge fler kopier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Consolification.

 

Dumbingdownification.

 

Blehfication.

 

Jeg liker best spill hvor man blir god til det man faktisk gjør, gjerne en karakterutvikling lik den man ser i XCOM fra 90 tallet. Man må kaste granater for å bli flink til å kaste granater.

 

Slik systemet utvikler seg i The Witcher blir jeg bare mindre sugd inn i universet, da troverdigheten får seg en smekk.

 

Men nå blir jo spill hovedsakelig laget for 15 åringer, så det er vel der det ligger. Lettest, enklest mulig, og gjerne på bekostning av troverdighet.

 

Siste World of Warcraft expansion er et godt eksempel på easification. Nå er det seriøst bare buttonspamming. Jeg klarte ikke å fullføre èn level up engang.

 

Det her må være det rareste jeg har lest. Witcher 2 er vel en av de vanskeligste spillene ut der. Finnes ikke et fnugg av noe som helst mekanisme beregnet for konsoller. Og siste WoW expansion er nå buttonspamming ? Imotsetning til før hvor det var realtime eller ? Alle MMO er rimelig basic :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Consolification.Dumbingdownification.Blehfication.Jeg liker best spill hvor man blir god til det man faktisk gjør, gjerne en karakterutvikling lik den man ser i XCOM fra 90 tallet. Man må kaste granater for å bli flink til å kaste granater.Slik systemet utvikler seg i The Witcher blir jeg bare mindre sugd inn i universet, da troverdigheten får seg en smekk.Men nå blir jo spill hovedsakelig laget for 15 åringer, så det er vel der det ligger. Lettest, enklest mulig, og gjerne på bekostning av troverdighet.Siste World of Warcraft expansion er et godt eksempel på easification. Nå er det seriøst bare buttonspamming. Jeg klarte ikke å fullføre èn level up engang.
Det her må være det rareste jeg har lest. Witcher 2 er vel en av de vanskeligste spillene ut der. Finnes ikke et fnugg av noe som helst mekanisme beregnet for konsoller. Og siste WoW expansion er nå buttonspamming ? Imotsetning til før hvor det var realtime eller ? Alle MMO er rimelig basic :p

 

Ehmm.. Høres ut som du aldri har brukt UIen i Witcher 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...