Gå til innhold

Rolig sted å bo i Bergen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor nært byen/sentralt vil du bo? Hvor skal du jobbe/gå på skole etc?

 

Utover sandviken er ganske sentralt, men ikke særlig rolig. Masse studenter i leiligheter her som gir endel støy, spesielt i helger.

 

Områdene jeg ville holdt meg unna (om prisen ikke har betydning), er Laksevåg, Solheim Nord/Sør (Østsiden av Løvstakken), og spesielt Melkeplassen og Slettebakken. På Fantoft er det en studentby.

 

Ville kanskje anbefalt et sted rundt Nordåsvannet et sted. Steder som Fyllingsdalen/Bønes, Nordås, Nattlandsfjellet er relativt rolig.

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst til å bo sentralt og rolig; Nordnes. Bare ikke plasser deg selv i "hovedgatene".

 

Siden Bergen sentrum er så "lite" når det kommer til areal, har jeg blitt litt snobbete mtp gå-avstander etter å ha bodd her i 4 år. Anser derfor laksevåg, kalfaret, fantoft osv som for langt unna for meg. Nordnes er sentralt til alt og stille når du bor på de riktige delene, også meget hyggelig når det blir fint vær. Anbefaler på det varmeste =)

 

(og før jeg får hatefulle svar, jeg mener stedene er usentrale etter min mening, men vet at andre har forskjellig oppfatning ;) )

Endret av drz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har lyst til å bo sentralt og rolig; Nordnes. Bare ikke plasser deg selv i "hovedgatene".

 

Siden Bergen sentrum er så "lite" når det kommer til areal, har jeg blitt litt snobbete mtp gå-avstander etter å ha bodd her i 4 år. Anser derfor laksevåg, kalfaret, fantoft osv som for langt unna for meg. Nordnes er sentralt til alt og stille når du bor på de riktige delene, også meget hyggelig når det blir fint vær. Anbefaler på det varmeste =)

 

(og før jeg får hatefulle svar, jeg mener steden er usentralt etter min mening, men vet at andre har forskjellig oppfatning ;) )

 

Helt enig med deg, skal du bo sentralt i Bergen, er Nordnes det beste valget. Dersom du heller vil bo litt mer landlig, er det nok av plasser å velge, men store deler av Fana er hvertfall et godt valg.

Lenke til kommentar

Hvor nært byen/sentralt vil du bo? Hvor skal du jobbe/gå på skole etc?

 

Utover sandviken er ganske sentralt, men ikke særlig rolig. Masse studenter i leiligheter her som gir endel støy, spesielt i helger.

 

Områdene jeg ville holdt meg unna (om prisen ikke har betydning), er Laksevåg, Solheim Nord/Sør (Østsiden av Løvstakken), og spesielt Melkeplassen og Slettebakken. På Fantoft er det en studentby.

 

Ville kanskje anbefalt et sted rundt Nordåsvannet et sted. Steder som Fyllingsdalen/Bønes, Nordås, Nattlandsfjellet er relativt rolig.

 

Jeg skal begynne på NHH, så det hadde vært en fordel med kort vei dit.

 

Eller så er ikke kort vei til sentrum noe som jeg prioriterer overhodet.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne på NHH, så det hadde vært en fordel med kort vei dit.

 

Eller så er ikke kort vei til sentrum noe som jeg prioriterer overhodet.

 

Ytre Sandviken/Øyjorden/Breiviken/Biskopshavn. Alle områdene er stort sett rolige AFAIK. NHH/SIB sine studentboliger ligger i Øyjorden.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha fred og ro til enhver tid på nattestid vil jeg ikke anbefale SiB-hyblene på Hatleberg (ved NHH). Flere venner har opplevd fyll og fest natt til eksamen i naborom/i etasjen over/under. (Dette gjelder sikkert for andre studenthjem også.)

 

Hvis du er heldig finner du en kjellerleilighet hos et gammelt ektepar (eller andre som verdsetter fred og ro) i området rundt NHH. "Alltid" rolig og ofte billig leie. Legg ut annonse på hybel.no og se om du får napp. ;)

Endret av Slutsky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...