Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min far er syk, vil ikke besøke han


Anbefalte innlegg

Min far er alvorlig syk, kreft. Ligger no på sykehuset, slutten. Jeg har ikke besøkt han, og ikke har jeg lyst heller. Har ikke hatt noe kontakt med han. Pga alkohol og vold fra barndommen. No maser min mor om at jeg må besøke han.

 

Må jeg det? Foferdelig vanskelig.... Jeg er ikke glad i mannen....

Endret av pakini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler sterkt at du gjør det. Jeg var i nesten samme situasjon som deg noen par år tilbake. Jeg vet hvordan det føles. Jeg ville ikke reise til han, men jeg fikk meg selv til å gjøre det til slutt. Det angrer jeg ikke et sekund på. Ting forandrer seg skikkelig når en er syk. Også med den som er syk, og andre rundt. Jeg likte heller ikke min far. Jeg ville heller ikke besøk han. Men jeg gjorde det i det minste. Men han kom seg senere, og den dag i dag, er han i god form, og jeg er nå glad i han. Etter han var syk, forandret alt seg. Nå er alt godt igjen. Så hvorfor ikke dra på besøk? Du har jo ingenting å tape på det.

 

Lykke til, og god bedring til din far :)

 

Edit: Og som hun sa over her, du vil angre skikkelig på det den gang han kanskje kan være borte. Tenk over det. Har du vært på besøk, og prøvd i det minste, vil du ikke ha like dårlig samvittighet i etterkant.

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Problemet er, at for 2år siden var han og veldig syk, og vi trodde han skulle dø. Men han overlevde, og fikk en ny sjangse, gikk ikke lange tiden før han da var tilbake på gamle "trakter", med alkohol og den samme typen som han alltid har vært... Kjenner jeg er sint på hele mannen...

Lenke til kommentar

Personlige opplevelser kan ikke alltid overføres til andre, selv om det er en viss sannsynlighet i det fordi det er selvopplevd og det innebærer menneskelige relasjoner og reaksjonsmønster. Man kan aldri forskudtere hva som vil skje i en slik situasjon, men når noen ligger for døden presser det seg ofte på å rydde opp i gamle forhold gitt at vedkommende er kapabel til anger og samvittighet.

Hvis ikke disse egenskapene er til stede kan man ødelegge mer enn å bygge opp fordi det gir nok en skuffelse i et allerede anstrengt forhold.

 

For noen kan det være forløsende og for andre kan det forværre situasjonen.

Det kommer helt an på hva som foregår i hodet på vedkommende som ligger for døden.

 

Jeg synes ikke det er egoistisk å beskytte seg selv i en slik situasjon. Det er pakini sin relasjonshistorie og det også pakini som må leve med konsekvensene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du gjør det lettere for deg i ettertid ved å besøke faren din, uansett hvor mye du er sint på han. Du gjør deg selv en tjeneste ved å iallefall besøke han før han dør, som mange andre ting i livet endrer man seg, om 5 år kan du endre syn på dette, trass i hvor mye forbannet du er nå.

 

Så jeg mener du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å trappe opp. For sent å angre/endre situasjonen når mannen ligger under torva.

Endret av ACT
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke lurt å presse noen til å møte opp på sykehuset.

Men kanskje det vil gjøre noe med dine følelser at han nå er syk og svak, kanskje avmagret og ser kanskje veldig gammel ut. Om ikke annet vil det gi deg en slags trygghet for at han ikke er farlig lengre.

Lenke til kommentar

Du er jo tydeligvis på bånn når det gjelder forholdet ditt til han nå, så om du besøker han med null forventninger og den innstillingen, har du gjerne ingenting å tape? Enten er han den han alltid har vært, noe det virker som du mistenker selv, eller så har han muligens evnen til å angre og vise dårlig samvittighet nå som han ikke har lenge igjen. Uansett vil du ikke tape noe på det i mine øyne om forholdet deres på en måte ikke kan bli stort verre enn det er nå. Om du derimot får forhåpninger ved å besøke han og ender med å bli skuffet, kan det jo som vidor nevner gjøre ting verre. Forferdelig vanskelig situasjon, føler med deg.

Endret av MonsterTurbine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...