Gå til innhold

Hva søker jeg? 6 timer igjen...


Marius13

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 19 år, som går påbygg. Jeg har før gått medier og kommunikasjon (vg1) og IKT-servicefag (vg2). Min store lidenskap er data, og det er dette jeg kunne tenke meg å jobbe med, men problemet er hva...? jeg var inne på høgskolen i gjøvik sine sider og så på dette: http://hig.no/studie...it/bachelor/bdr jeg så også på kravene for å bli ingenør, der kravene er r2 matte og fysikk (noe jeg ikke har hatt) og hvis dette er valget hvordan vil dette løse seg? blir det kurs i sommerferien? Jeg tar gjerne i mot tips for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal søke. Som sakt jeg data interessert og trenger hjelp!

 

Mvh fortvilet gutt

 

Det er dette: http://hig.no/studietilbud/teknologi/bachelor/bind som frister, men jeg har verken matten eller fysikken, samtidig som jeg ikke er så god i matte (3+).

Endret av Marius13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All høyere utdanning innen data og informatikk krever realfagsmatte. Altså T-matte eller R1+R2.

 

Det er noen steder man kan ta R2 som privatist på sommerkurs. De fleste av disse er private.

 

Ja jeg var klar over at r2 kan bli tatt som sommer kurs, men veit du hvor lang tid dette tar? og hva gjør jeg med fysikken? er det slik at man også kan ta fysikken over sommeren eller er dette forseint i mitt tilfelle siden jeg har (markedsføring og IT2) som valgfag ?

Lenke til kommentar

Ja jeg var klar over at r2 kan bli tatt som sommer kurs, men veit du hvor lang tid dette tar? og hva gjør jeg med fysikken? er det slik at man også kan ta fysikken over sommeren eller er dette forseint i mitt tilfelle siden jeg har (markedsføring og IT2) som valgfag ?

 

Du må nesten sjekke med privatistkontoret i ditt fylke. Tror du enten må ta begge som privatist/privat (dyrt), eller ta det opp til høsten, og søke høyskole til vårsemesteret.

Lenke til kommentar

Dette er opptakskravene for ingenør data

 

Generell studiekompetanse + FYS1 og R2, teknisk fagskole + FYS1 og R2 eller realkompetanse + FYS1 og R2. Generell studiekompetanse + TRES / Fagbrev (Y-vei) / Forkurs.

 

Det er dette jeg har mest lyst til, men har ikke matte eller fysikken. hvis jeg skal ta dette opp til høsten vil dette bli vanlig skole?? please anyone...

Lenke til kommentar

All høyere utdanning innen data og informatikk krever realfagsmatte. Altså T-matte eller R1+R2.

 

Det er noen steder man kan ta R2 som privatist på sommerkurs. De fleste av disse er private.

De færreste ting jeg har sett krever T matematikken. Mange krever R1 eller R1+R2. Men har aldri sett 1T+2T som krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...