Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Begge grafikkortene ødelagt, prosessor sin feil?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en XPS 630, som jeg kjøpte i 2008.

 

 

CPU: 2.6GHz Intel Core 2 Quad Q6600

Memory: 2GB 800MHz DDR2 SDRAM

Graphics: 2 x 512MB Nvidia GeForce 8800 GT

Hard drives: 500GB, 7,200 rpm

 

Over tiden har grafikkortene oppført seg værre og værre. Det ene sluttet å virke over tid, så jeg byttet plass på dem, slik at det andre ble det som skjermen var koblet til, og da gikk det bra. Så begynte jeg å slite med det andre også ved at det overopphetet seg, nå har så og si begge sluttet å virke, ved at det kommer streker på skjermen, eller at det bare er svart.

 

Spørsmålet mitt er: Bør jeg kjøpe et nytt grafikkort? Eller kan det være noe annet ved pcn som tar livet av dem? Finnes det en måte å teste dette på? Jeg har ikke muligheten til å teste grafikkortene på en annen pc, selv om det kunne ha gitt meg noen spor.

Endret av Chiraen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en XPS 630, som jeg kjøpte i 2008.

 

 

CPU: 2.6GHz Intel Core 2 Quad Q6600

Memory: 2GB 800MHz DDR2 SDRAM

Graphics: 2 x 512MB Nvidia GeForce 8800 GT

Hard drives: 500GB, 7,200 rpm

 

Over tiden har grafikkortene oppført seg værre og værre. Det ene sluttet å virke over tid, så jeg byttet plass på dem, slik at det andre ble det som skjermen var koblet til, og da gikk det bra. Så begynte jeg å slite med det andre også ved at det overopphetet seg, nå har så og si begge sluttet å virke, ved at det kommer streker på skjermen, eller at det bare er svart.

 

Spørsmålet mitt er: Bør jeg kjøpe et nytt grafikkort? Eller kan det være noe annet ved pcn som tar livet av dem? Finnes det en måte å teste dette på? Jeg har ikke muligheten til å teste grafikkortene på en annen pc, selv om det kunne ha gitt meg noen spor.

 

 

kan jo prøve å ta kontakt med dell forklare problemet i sin helhet å høre hva di sier kan jo hende (hvis di er under\nære 5 år gamle) du får nye\tillsvarende på garanti\reklamasjonsrett.

Endret av mna
Lenke til kommentar

Det skal vel mye til for at interne komponenter som CPU kan ta knekken på kortene. Muligens PSU kan, men da går det nok relativt fort og "ikke over tid" som du sier. Rengjøring er jo et must, som allerede nevnt. Varme tar knekken på alt.

 

Du kan jo gjøre et relativt rimelig, men kraftig byks opp på stigen hvis du vil :)

 

Prøv å rengjøre alt og gjør en fresh installasjon av skjemkortdrivere. Hvis det ikke fungerer, søpla (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...