Gå til innhold

Er du venn eller elsker av Giske går du en lys fremtid i møte.


Anbefalte innlegg

Det er jo en kjent sak at Giske bruker makten sin få å skaffe jobber til venner og bekjente.

Nå skal han vist bli enda mer aktiv på den fronten.

 

Næringsministeren vil fylle selskapsstyrene med kvinnelige ledere og folk bosatt utenfor Oslo..

 

Håper virkelig det blir satt en stopper for dette. Dette er ett skritt mot planpøkonomi og en måte å skaffe staten enda mer makt over sine borgere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er jo en kjent sak at Giske bruker makten sin få å skaffe jobber til venner og bekjente.

Nå skal han vist bli enda mer aktiv på den fronten.

 

Næringsministeren vil fylle selskapsstyrene med kvinnelige ledere og folk bosatt utenfor Oslo..

 

Håper virkelig det blir satt en stopper for dette. Dette er ett skritt mot planpøkonomi og en måte å skaffe staten enda mer makt over sine borgere.

 

Ja, det er en kjent påstand ... Men ikke noen bevist påstand enda, og slik jeg leser artikkelen så har næringsministeren veldig gode argumenter, som igjen sier noe om motivet bak.

 

Så, jeg stemmer gjerne for den saken

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette kommer til å hemme Norsk næringsliv.

Det er kompetanse som skal telle, ikke om du har innover eller utovertiss, heller ikke om du spanderer pils på Giske på byen.

 

Du har jo ikke engang lest artikkelen ... Hvor henter du dette du skriver fra - jeg finner det nemlig ikke i selve saken

Lenke til kommentar

Han sier jo så klart ikke rett ut at han skal skaffe vennene sine nye toppstillinger, men erfaring tilsier at det er slik det vil ende. Åpne opp øynene!

 

Uansett så er det en dårlig ide at staten skal begynne å benytte seg av makten i selskapene.

Staten skal og bør være en passiv eier. Det er en uting at staten skal inn å overstyre å sette inn "egne" styrer.

 

Edit: Har du lest artikkelen?

Nå varsler Giske at Regjeringen vil bruke eiermakten til å få flere folk som er bosatt utenfor Oslo-gryten, inn i styrene.
Statsråden ønsker også å få flere kvinnelige styreledere. I dag er 15 av 52 styreledere kvinner

 

Ref det er kompetanse som bør telle, ikke hvilket kjønn du har eller hvor du er bosatt.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Han sier jo så klart ikke rett ut at han skal skaffe vennene sine nye toppstillinger, men erfaring tilsier at det er slik det vil ende. Åpne opp øynene!

 

Uansett så er det en dårlig ide at staten skal begynne å benytte seg av makten i selskapene.

Staten skal og bør være en passiv eier. Det er en uting at staten skal inn å overstyre å sette inn "egne" styrer.

 

Edit: Har du lest artikkelen?

 

 

 

Ref det er kompetanse som bør telle, ikke hvilket kjønn du har eller hvor du er bosatt.

 

Jeg er såre fornøyd med Giske, og hans litt rabiate fremferd og personlige stil. Og stoler på at motivene bak er typisk AP. Dessuten har jeg ganske god hukommelse, og vet at de til enhver tid styrende partier forsøker etter beste evne å snike inn sine egne folk i nøkkelposisjoner. En helt naturlig ting, spør du meg - så der behøver vi ikke friskmelde noen av partiene våre.

 

Ja

 

Kompetansen skal bygges opp, og fordeles fornuftig, og kvinnene utgjør ca 50% av samfunnet og sivilisasjonen. Så hvis vi skal fortsette å bygge et enda mer sivilisert samfunn, betyr det at vi må bruke midler på å bygge kompetansen hos de som skal anvende den.

 

Jeg aner en hvit mullah uten skikkelig mullah-bekledning som forsøker å holde på mannemakten sin, her

Lenke til kommentar

Dessuten har jeg ganske god hukommelse, og vet at de til enhver tid styrende partier forsøker etter beste evne å snike inn sine egne folk i nøkkelposisjoner. En helt naturlig ting, spør du meg - så der behøver vi ikke friskmelde noen av partiene våre.

Nettopp derfor bør de ikke ta til seg mye makt.

Jeg aner en hvit mullah uten skikkelig mullah-bekledning som forsøker å holde på mannemakten sin, her

Da har du missforstått.

For jeg driter i kjønn, for meg spiller hverken kjønn, hudfarge eller hvor du er bosatt noen rolle.

Er det 10 toppstillinger ute og de beste kandidatene er sorte kvinner bosatt i Finnmark (og at de bor i Finnmark intet hinder) så er det jo de som bør få jobbene!

Lenke til kommentar

Nettopp derfor bør de ikke ta til seg mye makt.

 

Da har du missforstått.

For jeg driter i kjønn, for meg spiller hverken kjønn, hudfarge eller hvor du er bosatt noen rolle.

Er det 10 toppstillinger ute og de beste kandidatene er sorte kvinner bosatt i Finnmark (og at de bor i Finnmark intet hinder) så er det jo de som bør få jobbene!

 

Du må nå forstå at mange hvite riddere vet at du er en rasist, om du er mot diskriminering :)

Lenke til kommentar

Siden PC har rett i at kameraderiet er latent i alle partier, så er løsningen å avvikle statlig eierskap så langt som mulig. Utover det bør et firma selvsagt få bestemme hvilke personer som er best egnet i styre og ledelse. Med eller uten finnmarksnegerdamer.

 

Og ja, det blir lett kameraderi av det også, men det får være eiernes problem, så lenge det er deres penger som står på spill.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nettopp derfor bør de ikke ta til seg mye makt.

 

Jeg synes de skal ta akkurat så mye makt som er nødvendig for å utvikle sanfunnet dit de sier de vil, og bruke fornuftig balansert myndighet når de håndterer folket og velgerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...