Gå til innhold

Søke ny jobb, oppgi nummer som tilhører gammel jobb


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hvis man har fått utlevert mobiltelefon fra firmaet man nå jobber i. Og akkurat dette er vel helt normalt i disse dager.

 

Er det da greit å utgi dette nummeret som kontakt nummer når man søker ny jobb, eller bør man helst ha et privat nummer som de kan kontakte deg på?

 

Hva med intervju og sånt, tar man da fri fra sin gamle jobb den dagen? Har aldri byttet jobb, og er litt nysgjerrig på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du jobb-mobilen privat, er det natturlig og normalt å bruke den ovenfor ny arbeidsgiver også.

 

Man tar gjerne litt fri den dagen man er på intervju ja, evt. hele dagen om det trengs. Man må jo ha fri for å kunne gå på intervju. Hele dagen er gjerne godt i overkant, men det spørs på intervju og avstand.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært TS hadde jeg skaffet ett nytt nummer.

 

Å ha søknader og CV-er liggende i databaser og arkiv hos fremtidige arbeidsgivere med dagens jobbtelefonnummer kan by på "problemer" senere.

 

Å ha ett telefonnummer man vet man har og aldri vil miste synes ihvertfall jeg er en trygghet.

 

I tillegg kan det vel sees på litt som ett lite "tillittsbrudd" (selv om det ikke er det) å bruke telefonen arbeidsgiver betaler for til å søke andre jobber, spesielt hvis man ikke er åpen ovenfor arbeidsgiver at man er på jakt etter ny jobb.

 

Hvis man søker på nummeret ditt... finner man da navnet ditt eller kommer bedriften opp?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg har mitt privatnummer enda mens regningene går til arbeidsgiver... hentet ut ny telefon på eget nummer, når jeg slutter har jeg fremdeles det gamle nummeret.

 

Der jeg jobbet tidligere ble jeg tildelt en telefon med nummer som tilhørte en nummerserie til bedriften, logisk at det nummeret forblir bedriftens etter man slutter.

Lenke til kommentar

Hvis man søker på nummeret så finner man navnet mitt, men det er nå et "firmanummer" som nok blir igjen i firmaet hvis jeg slutter. Jeg bruker jobb-mobilen priavt ja, og har vel gjort det i alle år. Jeg har faktisk aldri hatt noe annet nummer.

 

Forresten, hvordan tar det seg ut med smilefjes i en søknad, altså kun ET smilefjes. Er det et stort no no?

Lenke til kommentar

Hva med intervju og sånt, tar man da fri fra sin gamle jobb den dagen? Har aldri byttet jobb, og er litt nysgjerrig på akkurat dette.

Sist jeg byttet jobb avspaserte jeg to timer på slutten av arbeidsdagen for å gå på intervju ettersom det passet akkurat da.

 

Men om du vet at du blir borte lenge pga. lang reisevei eller et langt intervju er det kanskje like greit å ta seg fri hele dagen. Og om du tar fri hele dagen er det kanskje lettere å komme med en forklaring på hvorfor du var borte enn om er borte f.eks. halve dagen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...