Gå til innhold

Har spørsmål om firkantet filter på Nikon 16-35mm f4.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke hvis filterholderen er vid nok - men så blir filtrene også større.

Hvis du holder deg under ~20mm på fullframe kan du bruke Cokin Z-filterholderen vanlig vei, eller montert reversert på lavere brennvidder med mulighet for kun ett filter.

 

Med 16-35 på crophus går det fint "vanlig vei" med flere filtre med Cokin Z. :)

 

Eventuelt kan du gå over i et enda større system, men så blir det fort dyrt.. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Lee 100mm holder? Blir omtrent det samme som jeg har - Cokin Z, som også er 100mm.

 

Jeg vet ikke om Lee-holderen kan reverseres som Cokin-holderen, så den ikke bygger så mye ut?

 

Ellers vil du antagelig se vignettering rundt 20mm og videre - kommer an på objektivet - har ikke testet objektivet der personlig. :)

Det har også bittelitt å si hvilken blender du bruker. Prøv! Effekten er lett å se i søker og med liveview...

Lenke til kommentar

Ja tror det er en 100mm holder. Tror ikke jeg kan reversere holderen, alt passer bare sammen på en måte for å si det slik. Men jeg kan fjerne noen av de greiene på sidene som holder filtrene Nå har jeg plass til 3 filter, men kan redusere det til 1 så vidt jeg har fått med meg.

 

Jeg har ikke objektivet, men vurderer å kjøpe det. Om jeg kommer til å kjøpe det kommer litt an på hvordan det går å ha filtrene på.

Lenke til kommentar

Lee har en Wide-angle adaptor ring som du kan bruke på vidvinkel.

The wide-angle adaptor ring is suitable for use with wide-angle lenses. It differs from the standard adaptor ring by sitting closer to the front element of the camera's lens. As a result, the likelihood of vignetting is dramatically reduced.

 

Se halvveis nedpå siden her under Adaptor rings så er det en video; http://www.leefilters.com/index.php/camera/system#system-what

Lenke til kommentar

Lee har en Wide-angle adaptor ring som du kan bruke på vidvinkel.

 

 

Se halvveis nedpå siden her under Adaptor rings så er det en video; http://www.leefilter...tem#system-what

Jeg har vid vinkel adaptor ring. Var bare ikke sikker på om det var nok på 16mm.

Jeg har Nikkor 16-35mm og wide angle adapteren til LEE og kan bekrefte at dette funker som snus. Kjør på!

Cool, godt å høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...