Gå til innhold

Mister trådløs tilkobling på PC men ikke til andre enheter.


kathel

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare problemstillingen så godt som mulig.

Til å begynne med fungerer alt som normalt så plutselig mister jeg tilkoblingen til det trådløse nettverket på alle PC-er mens iPad, iPhone og Playstation 3 jeg har på nettverket fungerer fint.

Jeg finner nettverket på listen over tilgjengelige nettverk, sjekket at passordet er riktig osv men får bare "kunne ikke koble til" eller ikke noe feilmelding i det hele tatt når jeg prøver.

PC-ene er med win7 og winXP med 2 forskjellige trådløse USB-enheter som jeg i ettertid har prøvd å bytte disse enhetene mellom PC-ene. Dette fungerte fint til å begynne med men etter en liten stund skjedde det samme. Jeg er i en situasjon der jeg ikke har tilgang til ruteren og kan ikke slå av og på denne så ofte jeg ønsker. Etter en restart av ruteren fungerer det som normalt igjen men tar ikke lang tid før det skjer igjen etter en restart så å finne en annen løsning på problemet hadde vært flott.

Har prøvd ting som ipconfig /renew osv uten suksess, har også prøvd å skrive inn fast/statisk IP- adresse som heller ikke fungerte. Prøvd å avinstillere USB-enhetene og installere de på nytt.

Har tenkt over mulighet for at det kan være noe med max antall enheter på nettverket og brukte bare den ene PC-en i en liten periode men likevel skjedde det. iPad, iPhone, PS3 hadde nett som normalt da jeg slo disse på igjen. Har ikke informasjon om ruteren i seg selv.

Så lurer på om noen kan hjelpe? Eller nevne noe om hvorfor jeg plutselig mister tilkoblingen til PC-ene og ikke de andre enhetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...