Gå til innhold

Svenske lisensjegere jakter alle med PC og nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis SVT begynner trykke opp på avis så må alle med en printer ut med lisens? Er det ikke like greit å kjøre sender igjennom en fancy vannfontene med lyssignaler og si at alle med en vask må betale?

 

Sært at det godtaes av det vanlige folk at bare fordi en kilde er tilgjengelig på et medium så alle med det mediumet betale. Blir som å betale softcoremidget18andpregnant.xXx bare fordi man har internett....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som skulle bety at om en går inn på sin egen router og sperrer "svt.se" i "Content filter" så er det alt som skal til.

 

Det betyr jo uansett at man aktivt må gå inn og beskytte seg mot sendingene for å slippe å betale blodavgift til SVT. Greier bestemoren din å stille content filter på routeren sin?

 

Nei takk til lisensavgift på nett. Lag et system med abonnement i stedet, så kan de som ønsker seg nett-tv kjøpe det på egenhånd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rekk opp handa de som ikke ser på tv.

Jeg tror at man kan skyve politiske hensyn til side og heller å dekke opp SVT over skatteseddelen.

I Norge jobber ca. hundre personer på NRKs lisenskontor. Det er trolig en del kontrollerer tilknyttet også?

Skal vi da regne 1 mill ganger 100, pluss utstyr, kontorer, plunder og heft. Så blir vel prisen nærmere 200 mill i året.

Fordeler vi lisenser per hode i stedet, og glemmer "apparater", så tror jeg vi har et mer produktivt resultat. Det er vel annet å gjøre for folk enn å trekke inn penger på denne måten.

En million her , og en million der. Det blir fort penger av det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så hvis SVT begynner trykke opp på avis så må alle med en printer ut med lisens? Er det ikke like greit å kjøre sender igjennom en fancy vannfontene med lyssignaler og si at alle med en vask må betale?

 

Sært at det godtaes av det vanlige folk at bare fordi en kilde er tilgjengelig på et medium så alle med det mediumet betale. Blir som å betale softcoremidget18andpregnant.xXx bare fordi man har internett....

 

Slik har da TV-lisenser fungert i alle år? Det er hverken mer eller mindre sært bare fordi det nå også implementeres på pc'er

 

-

 

Regner med det er snakk om en lisens per husstand, som ved TV-lisensen, og ikke en lisens per device?

Lenke til kommentar

Når dette kommer til Norge, og det vil komme er jeg 100% sikker på. Så blir vell nordmenn å holde leven på alle fora, og gjemme seg inne i husa til ingen nytte.

 

Nordmenn har det for godt til å si ifra om all dritten som statten påroper oss. Gjør som frankrike det er det vi trenger.

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at man skal betale ekstra pr enhet man har i hjemmet. For en familie på 4 så kan det fort balle på seg med nettbrett, bærbare og skrivebords PC. Jeg er for et offentlig TV-selskap som NRK, men slik de nå gjennomfører det i Sverige med lisenser så virker det mer som krampetrekninger fra et døende beist.

Lenke til kommentar

Sykt at de plutselig finner ut at de skal ha sendinger på nett så vil ha betaling fra folk som har internett, det samme kunne f.eks viasat gjørt, lagt ut sendinger på nett uten noen loginn funksjon så kreve penger fra alle som har nett tilgang. Hvorfor bare ikke kreve brukene å registrere seg så logge inn for å se svt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...