Gå til innhold

Armbåndet som lar deg styre alt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan klarer den å filtrere bort muskelbevegelser som ikke skal tolkes som kommandoer i situasjoner som presentasjonen, matlagingen og skikjøreren?

 

Synsing fra min side, men kan vel være at de f.eks holder et spesielt grep når de vil gjøre komandoer? kommer ikke fram i videoen, men eksempelvis presse pekefinger mot tommel for å registrere at nå kommer en komando.

Lenke til kommentar

Fantastisk kult! Denne skal jeg ha! "No. Matter. What!"

 

Tenk på mulighetene! Kan du programmere denne selv så kan du til og med lage profiler slik at du kan styre flere enheter. Mulighetene er uendelige. Styre telefon, PC, musikk, film, volum osv. Den hadde vært genial i bilen, på sykkelen, i andre rom i boligen og egentlig over alt ellers!

 

Har du litt erfaring med loddebolt kan du også få denne til å styre alt fra TV, vask, komfyr, dører eller til og med... toalettet! :D

 

 

 

Hvordan klarer den å filtrere bort muskelbevegelser som ikke skal tolkes som kommandoer i situasjoner som presentasjonen, matlagingen og skikjøreren?

Enkelt. Lag en kommando som aktiverer og deaktiverer funksjonen. F.eks. det å ta tommelen ned til knokkelen under lillefingeren hadde vært en god måte å aktivere den. Denne bevegelsen er ikke noe du gjør med et uhell og krever at du må "strekke" tommelen litt. Så når du gjør denne bevegelsen så aktiverer det alle andre komandoer slik at du f.eks. kan styre musikken. Når du er ferdig så gjør du samme bevegelse igjen. Det blir som en tastelås. ;)

 

Som jeg sa, uendelige muligheter, uendelige kombinasjoner og bevegelser. Du er ikke bare begrenset til noen få bevegelser, men tusenvis av kommandoer, variasjon av rekkefølge og kombinasjoner. Hver kommando kan åpne for en ny kommando. Uff, så mange gjentakelser... :p

 

 

 

EDIT: Leste litt mer om den og fant dette:

What about accidental input?

 

We use a unique gesture that is unlikely to occur normally to enable and disable control using the MYO. The MYO alerts the user via haptic feedback to let them know when it is enabled and detecting movement.

Trykk her for kilde.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser den. Men om denne leverer så godt som den lover er det noen forskjeller på denne og "Minority Report". Jeg ser for meg at det kanskje er mulig å styre ved hjelp av små bevegelser, ikke større enn de man allerede er vant med ved bruk av mus. I så fall kan denne få noen morsomme bruksområder, og kanskje også noen fornuftige. ;)

 

For de eksemplene som vises i videoen er det ikke noe større problem med litt bevegelser, men det kan åpenbart ikke brukes til å jobbe med i 8 timer foran en pc.

 

I første omgang er det nok først og fremst en gadget og et leketøy, men hvem vet hva folk klarer å finne på av bruksområder? Jeg følger ihvertfall spent med. Denne med Google Glass kan bli mye moro. Eller kortvarig moro. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...