Gå til innhold

Hva er best for min videre karriere?


reer1301

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er nå 20 år, og befinner meg som språkelev i Los Angeles hvor jeg skal være i 6 måneder. Jeg har valgt å tatt et friår, før jeg skal begynne å studere entreprenørskap på BI i Oslo. Jeg er veldig glad i å reise, siden det i tillegg til en bra opplevelse også er med på å bygge gode relasjoner og nettverk rundt om i verden, som kan komme meg til gode senere i min karriere.

Den siste tiden har jeg fundert på om jeg skal ta nok et fri, hvor jeg tar et internship i Kina. Det varer i 4 måneder, så er nødt til å jobbe et halvt år før jeg drar. Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Kina, men syntes at det er litt flaut og at jeg burde begynne å studere snart.

Har dere noe syn eller meninger om hva jeg burde gjøre?

 

 

Mvh Remi

Endret av reer1301
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man pleier å ofte å si gjør det du elsker. Ingenting er flaut, du er fortsatt ung. Det hadde også vært greit å bli ferdig med utdannelsen først, og deretter reise..? Da har du noe å glede deg til, samtidig så blir det sikkert mye mer gøy å reise etter en stund, enn å reise to ganger rett etter hverandre..? Dette er ting som du bør vurdere selv.

 

Jeg elsker å reise selv, ta meg ett år fri, men jeg merker du har noe som heter "mot" i deg, som jeg mangler. Derfor er min plan for å gå rett på sak, og reise etter utdannelsen.

Lenke til kommentar

Det hadde også vært greit å bli ferdig med utdannelsen først, og deretter reise..? .

 

Dette er ikke en god ide etter min mening, det som trolig skjer da er at han ikke reiser. Reis først, deretter ta utdanning, på den måten har du "reist fra deg" før utdannelsen begynner. Samtidig kan du dra på utveksling under studiet. Jeg vil tro det ser bedre ut for en fremtidig arbeidsgiver å gjøre det på denne måten.

 

Hva slags internship er det snakk om?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er nå 20 år, og befinner meg som språkelev i Los Angeles hvor jeg skal være i 6 måneder. Jeg har valgt å tatt et friår, før jeg skal begynne å studere entreprenørskap på BI i Oslo. Jeg er veldig glad i å reise, siden det i tillegg til en bra opplevelse også er med på å bygge gode relasjoner og nettverk rundt om i verden, som kan komme meg til gode senere i min karriere.

Den siste tiden har jeg fundert på om jeg skal ta nok et fri, hvor jeg tar et internship i Kina. Det varer i 4 måneder, så er nødt til å jobbe et halvt år før jeg drar. Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Kina, men syntes at det er litt flaut og at jeg burde begynne å studere snart.

Har dere noe syn eller meninger om hva jeg burde gjøre?

 

 

Mvh Remi

Trenger man generell studiekompetanse eller noe slikt for å melde seg på et slikt 6 måneders språkkurs i utlandet?

 

Jeg har også lyst å reise litt rundt omkring, men den eneste muligheten jeg har til å oppholde meg i USA lengre enn 3 mnd er vel med studentvisum?

Lenke til kommentar

Trenger man generell studiekompetanse eller noe slikt for å melde seg på et slikt 6 måneders språkkurs i utlandet?

 

Jeg har også lyst å reise litt rundt omkring, men den eneste muligheten jeg har til å oppholde meg i USA lengre enn 3 mnd er vel med studentvisum?

 

Man kan også få innvilget forlenget turistvisum, som er på ca 5 måneder.

Lenke til kommentar

Trenger man noen spesiell grunn til å søke om forlenget turistvisum, eller kan man bare søke?

 

Jeg er litt usikker. Jeg dro på utveksling til USA, og samboeren min ville bli med. Hun tok nettstudier, basert i Norge, og fikk innvilget utvidet turistvisum. Nettstudiet hadde ikke noe med USA å gjøre, så tviler på at det var avgjørende.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for hjelpen. Tror jeg må gå i tenkteboksen en tur, vanskelig å bestemme seg. Det jeg har sett på er et internship i en IT-bedrift. Fikk i dag også et tilbud om et internship i en mellomstor IT-bedrift her i California, men måtte takke nei, siden jeg skal overføres til New York. Jeg studerer gjennom organisasjonen Education First.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...