Gå til innhold

Trenger forslag til hovedkort


vertho

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har trenger et hjem til følgende spec:

 

RAM:

- Corsair XMS3 DDR3-2133 Vengeance CL11 (2133 MHz)

 

CPU:

- Intel Core i5 3570K (Sokkel: LGA1155)

 

Skjermkort:

- EVGA GeForce GTX 660 Superclocked (PCI Express 3.0)

 

Noen som har gode alternativer her på hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg hatt meg et 1155-kort i dag, ville jeg gått for dette ... Forholdsvis god layout (romslig) og mulighet for vannkjøling. Asus er stabilt og overklokkingsvennlig.

 

... Men om det er most bang for the buck kan nok diskuteres. Uansett ikke et dårlig valg ...

 

Hvis du skal ha en Ivy, se etter et Z77 kort som har den layouten du finner mest gunstig, som har de I/O på bakpanelet og de interne connectors som du behøver til ditt oppsett, og som er i din prisklasse. Jeg har alltid brukt Asus, men MSI, Gigabyte og Zotac vil nok alle gjøre en fin jobb.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det har jeg faktisk, jeg vurderte både P8Z77-V Pro og P8Z77-V DELUXE. Har ikke bestilt enda, men har så å si bestemt meg for MSI Z77 MPower som jeg kjøper så fort lønninga kommer :)

 

Grunnen til at jeg valgte nettopp det har en liten sammenheng med prisen, selv om det er veldig lite som skiller de. Også er jo designet mye tøffere! Det jeg ser som en stor fordel med Deluxe er alle tilkobling mulighetene. Jeg synes det virker veldig tøft det med det med at man kan kontrollere maskinen med nettbrettet noe man også kan med P8Z77-V Pro - blir nok ikke brukt, men tøft er det. Asus har jo også Fan Xpert som er veldig praktisk, jeg har viftestyring så da vil jeg jo ikke få bruk for nettopp den funksjonen. Pluss at det en en hel haug av andre funksjoner hvor fler av de kan komme til nytte hos mange og det samme med Z77 MPower.

 

Z77 MPower sitt derimot har jeg utifra tester og diverse artikler fått inntrykk av at det er et veldig bra kort når det kommer til overclocking (har ikke sett så mye på nettopp det på de to andre kortene). I tillegg så er det en funksjon som gjør at man kan se temperaturene på telefonen, om det blir brukt er jeg ikke helt sikker på! Itillegg så er jo designet en klasse for seg selv.

 

Men jeg tror nok alle de tre kortene er veldig gode alternativ, se litt på hva du faktisk har bruk for av funksjoner og tilkoplinger og ta en vurdering deretter :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Er det helt krise å velge dette hovedkortet i stedet for de litt dyrere alternativene som er diskutert? Jeg sliter faktisk med å forstå hva den enorme forskjellen er. De billige mangler ofte WiFi, og lydkortet er kanskje litt mindre sprekt, men så lenge man holder seg på Z77-plattformen kan man da virkelig ikke gjøre så mye galt? Ytelsen er relativt lik for samme brikkesett (kanskje ikke ved overklokking).

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765860

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...