Gå til innhold

Ustabilt internett. Kan det være modemet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har litt problemer med internett hjemme. Det kan fungere utmerket over lengre tid, før det plutselig faller sammen.

 

Dersom jeg kjører en ping sekvens mot routeren får jeg typisk noe sånn som dette:

 

<1ms
<1ms
<1ms
10ms
50ms
200ms
800ms
2000ms
brudd
brudd
brudd
500ms
100ms
1ms
<1ms

 

 

Dersom jeg kobler ut routeren, og rett inn i hjemmesentralen får jeg konstant 10 - 12 ms når jeg pinger.

 

Kan det være noe galt på linja? Hjemmesentralen? Er det normalt med så høy ms på en 30cm lang kabel rett i hjemmesentralen?

 

ISP er Lyse, hastigheten er 60/60

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hjemmesentralen din er et routermodem, så skal du få 1ms via nettverkskabel.

Men det kan være et modem og da vil du få en liten forsinkelse mot nettet.

Får du denne ipadressen på PC (når du er koblet rett i sentralen) har du et modem i sentralen din.

 

Men siden du alt har problemer når du pinger routeren din, så får du fokusere på det problemet først :-)

Det høres ut som en ustabil router. Får du samme bruddene på andre tilkoblede maskiner? Hvilken router er det?

Lenke til kommentar

Routeren er en Jensen AirLink. Har prøvd flere forskjellige routere som gir samme problemet.

Alle maskinene på nettverket opplever bruddet.

Det er et modem i sentralen, jeg kan koble meg rett i sentralen, og få internett.

 

Pratet nettop med en installatør, han fortalte at 11 - 12ms til sentralen ikke var dårlig. Har litt vanskelig for å tro han...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg tror du må spesifisere oppsettet ditt nærmere om du vil ha noe fornuftig svar. Hvilken router er det snakk om? Hvordan er alt koblet sammen? Merke og modellnavn på komponenter er også fint. Siden det å koble ut en ruter ser ut til å fikse biffen så er oddsen at ruteren er feilkilden.

Endret av Hårek
Innlegget er flyttet fra en annen tråd pga dobbeltpost. Derfor ser det ut som du spør om noe som allerede er besvart.
Lenke til kommentar

Med Jensen så er det ikke helt ukjent med dårlig stabilitet. Hvis alle maskinen mister kontakten med router, så er det ikke så mange ting å skylde på. Hvis du mener de mister kontakt med internett, så kan selvsagt feilen skyldes modemet, men når ping mot routeren viser pakketap, så burde feilkilden være gitt.

 

Sjekk om routeren har siste firmware.

 

Anbefaler deg å prøve en av toppmodellene til Asus, Netgear eller Linksys. De er stort sett noen av de beste routerne på konsumermarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...