Gå til innhold

Skal NAV gi penger til utviste kriminelle utlendinger?


Anbefalte innlegg

Hva skjer i samfunnet idag? Hvordan har NAV utviklet seg til å bli et pengeuttak for utviste voldtektsforbrytere? Hvordan har NAV blitt et tilfluktssted for mennesker som ikke har noe i Norge å gjøre?

 

Jeg bryr meg ikke om partipolitikk og annet dritt, men her har Per Sandberg helt rett:

 

- Nå må vi slutte. Nå har det gått altfor langt med embetsverk, byråkrati og systemer. Dette svekker tilliten til hele systemet. Hva skal folk tro?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10107821

 

På tide at NAV slutter å dele ut penger til en menneskegruppe bestående av kjeltringer og voldtektsforbrytere som de attpåtil skjuler fra politiet. Ønsker de å bygge seg en hær av kriminelle som de kan begå statskupp med? Er NAV blitt en hodeløs kylling som springer fra politiet mens mens olja spruter ut av halsen på den?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig tror dette er grunn nummer en for at det finnes rassisme og hat for fremmedkulturer. Nå er flertallet av oss fremdeles tolerante, men ting kan bare gå så langt før det bryter sammen. Jeg har egentlig ingen problem med at familien Wong får økonomisk støtte, bare de gjør seg fortjent til denne økonomiske støtten de får. Når krimminelle utlendinger blir belønnet med pengegaver, mens det er oppegående Nordmenn, som har tjent konge og fedreland som ikke får annet enn et stort f** you når de må be om hjelp. Ulogikken i dette er så stort og omfattende at mennesket ikke er utviklet nok til engang å forsøke å skinne litt lys på problemet.

Endret av Svenni212000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ingenting hver gang jeg leser noe slikt om NAV. Som nordmann med rent rulleblad og godt dokumentert diagnose har jeg bare fått dritt fra dag en jeg har spurt NAV om hjelp. De har snakket til meg som dritt, ikke hatt noe respekt for min tid, regelrett gitt avslag på alt som hovedregel, de forholder seg først til loven når du klager, endeløs saksbehandlingstid og bombadert med fordommer. Det er gått så langt at jeg heller vil ha lån og slutte å stemme sosialistisk enn og ha noe med den etaten å gjøre. Avvikle hele driten, lett skatten og la folk kjøpe private forsikringer - NAV gjør mer skade enn godt.

Endret av aagmed
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er ikke NAV sin skyld overhodet. NAV ga avslag på mannens søknad om stønad. Fylkesmannen i Telemark opphevet vedtaket, og ga mannen stønad alikevell. Deretter gir fylkesmannen NAV strengt bedskjed om å ikke gi informasjon til politiet, noe som uansett er imot norsk lov.

 

Skal ikke si at NAV fungerer knirkefritt, men de får ufortjent mye pes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

strengt bedskjed om å ikke gi informasjon til politiet, noe som uansett er imot norsk lov.

 

Det er vel et slags administrativt taushet-prinsipp eller noe i den duren, men finnes det noe belegg for å påstå at politiet ikke vet hvor denne personen er? Skien er ikke akuratt noen stor million-by.

 

Hadde det forandret på noe rent praktisk om NAV hadde videreformidlet hvor person X er, eller endatil, -har politiet i hele tatt spurt dem om det? (eller er hele dette kun media-akrobatikk?)

 

Vedkommene har forøvrig heller ikke rett til å bo på asyl-mottak pga. utvisningen fra Schengen.

 

Hvor skal Per Sanberg gjøre av vedkommende? Lukket asylmottak med døgnpris på mange tusen kroner(?) på ubestemt tid?

Lenke til kommentar

To problemer:

 

NAV gir økonomisk bistand til en person som ikke har oppholdstillatelse i Norge.

HVORFOR I SVARTESTE HELVETE??

 

NAV gir arbeidsledighetstrygd til mennesker som ikke er reelle arbeidssøkere, men som driver med terrortrening i utlandet.

Samtidig så kan ikke norske arbeidsledige ta eksamen som privatist uten å miste all støtte for halvåret før de tar eksame -- selv om alt de gjør er å møte opp på eksamen uten å lese ett sekund i forveien.

 

...

 

På tide med et mindre NAV med klarere og mer strømlinjeformede og rettferdige retningslinjer??

  • Liker 3
Lenke til kommentar

NAV gir økonomisk bistand til en person som ikke har oppholdstillatelse i Norge.

HVORFOR I SVARTESTE HELVETE??

 

Hadde det blitt noe billigere for staten om vedkommende meldte seg "frivillig" på Skien politistasjon? Da måtte de ta hånd om mannen siden det ikke er lov å etterlate personer i hjelpeløs tilstand, ergo måtte de sørget for innkvartering og mat inntil de fikk mannen på et fly. Når?

Lenke til kommentar

Realiteter har fortsatt ikke gått inn?

 

Men det beviser i grunn bare hvor tåpelig det er å diskutere problemstillingen, siden en del stenger virkeligheten ute.

 

Desto latterligere blir det når selvsamme populister åpenbart må mene at de sitter på quick-fix løsninger som "ingen andre her i samfunnet har skjønt"

Lenke til kommentar

Fylkesmannen sier at fyren har krav på penger til livsopphold fordi han ikke har midler til å betale for sin egen utreise. Fylkesmannen baserer seg derfor på at IOM har to/tre måneders behandlingstid for søknader om tilskudd til slik reise. Men hva om NAV betalte for utreisen direkte, med de midlene de ellers ville betalt i stønad?

 

Det fordrer selvsagt at det er noe land som vil ta imot ham...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Men det vi vet er at denne saken er akkurat som alle andre slitsomme asylsøker/ulovlig innvandrer/utvisning:

Vi fikser ett utvisningsvedtak eller gir endelig avslag på asylsøknaden, men vi frakter de ikke fysisk ut av landet. Neida, vi bare inndrar arbeidstillatelser og slikt og håper at de bare blir borte av seg selv. Hva forventer vi egentlig at skal skje da? At de skal rane gamlinger til de har nok til en returbilett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...