Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Boligalarm, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig tror jeg at jeg heller hadde investert i Logitech Alert overvåkingssystem som vasler deg og tar video, enn å betale penger til selskaper som hver gang alarmen går, er tyvene er langt unna før de har rukket å gjøre noe annet enn å klø seg i rompa.

 

I verste fall sette opp et falsk securitas skilt.

Lenke til kommentar

Vil heller ha en alarm som hyler og vekker alt av naboer fremfor ren overvåkning. Poenget er å unngå å få fremmede inn i leiligheten når vi ikke er hjemme eller når vi sover. Å se på video hva de har gjort og hvem som gjorde det hjelper ikke spesielt mye i ettertid da det i 99.9% av alle tilfeller resulterer i henlagt sak.

 

Saken blir henlagt i 99% av tilfellene fordi politiet antakligvis ikke har nok spor. Et videobilde hadde hjulpet betraktlig.

 

- Brannvesenet: Advarer mot falsk trygghet

- Boligalarm gir falsk trygghet

 

Hadde heller satt opp et falsk skilt, enn å gidde å brukt penger på alarm. Har tyven ignorert skiltet bryr han seg ikke/har han nok en løsning for å unngå alarmen også, evt. være lynkjapp i sitt arbeid.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

joda, i ettertid vil nok video og bilde kunne hjelpe i oppklare saken, altså finne ut hvem som har vært i leiligheten og alt solgt alt du eide av verdi.

 

En alarm som lager et enormt spetakkel vil ikke gi deg bilde eller video, men det vil i de fleste tilfeller skremme bort de som er på vei inn. Jeg bor i en lavblokk, og en alarm som vekker hele blokken vil garantert få bort den som er på vei inn i leiligheten.

Lenke til kommentar

Vel forsåvidt gir det bedre sikkerhet i en leilighet enn enebolig. Men uannsett hva du skaffer deg, så ihvertfall ikke skaff deg noe med måndelig binding(utrykning), av verken alarm eller røyk-vasling, for det er ihvertfall bortkastet ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...