Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sosialt tilbakestående


Anbefalte innlegg

Hei!

I morgen skal jeg ut med noen venner, vi skal vere med noen jenter.

Jeg er ikke utadvendt, og har en tendens til å gjøre et dårlig førsteinntrykk.

Jeg klarer fint å snakke med jenter jeg har kjent en stund, men når jeg først møter nye jenter, eller mennesker generelt, så er jeg jævlig klein.

 

Jeg klarer ikke å vere meg selv, jeg vil si jeg har midt på treet selvtillit.

Om dere kunne gi meg noen tips, henvise meg til artikler eller lignende, hadde det vært veldig fint!

 

Alle tips blir høyt verdsatt, ''put two cents in''

Om dere lurer på noe bare spør! Anonym poster: 1d3af5ec2e100a4c2b2c23968ba103bf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det kan man si.

Hvordan det? Anonym poster: 1d3af5ec2e100a4c2b2c23968ba103bf

Så bra! For da lar du de føre ann samtalene, gjøre ting osv. Hvis du kommer med en liten kommentar i ny og ne så vil alt ordne seg. Bare press frem et par ord og jentene vil se på deg som litt mystisk, og ikke som raringen som ikke sier noe.

 

To ord kan gjøre all verdens forskjell. Husk på det! Så kommer det til å ordne seg ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så bra! For da lar du de føre ann samtalene, gjøre ting osv. Hvis du kommer med en liten kommentar i ny og ne så vil alt ordne seg. Bare press frem et par ord og jentene vil se på deg som litt mystisk, og ikke som raringen som ikke sier noe.

 

To ord kan gjøre all verdens forskjell. Husk på det! Så kommer det til å ordne seg ;-)

 

Takk, for den eneste med et serriøst svar.

Dette tror jeg vil hjelpe!

Endret av Sosialt-Tilbakestående
Lenke til kommentar

Dette er ikke så lett, men dette problemet kan ha mye å gjøre med hvor du «er» med bevisstheten. Er du svært bevisst din egen person og har konsentrasjonen på egen framferd, er det lett å bli litt innesluttet. Prøv å heller la noe eksternt legge beslag på bevisstheten din. Jeg vet at man med suksess har bedt ungdommer som sliter med sosial angst om å ta notis av for eksempel øyenfargen til personen de snakker med, for slik å vende oppmerksomheten mot noe utenfor en selv.

 

Man bør for øvrig være klar over at om man har adferd som er et direkte uttrykk for angsttilfellet (for eksempel at man knytter nevene, skjelver i beina, e.l.), så bør man forsøke å begrense denne, da den, dersom den får vedvare, kan forsterke eller bidra til å bevare engstelsen. (Denne effekten kan også ha triveligere konsekvenser, som at en komedie virker morsommere dersom man først tar i bruk i smilemusklene.)

 

Anonym poster: 22dff554a0383b8e6a991a2d18a9d1c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som han over her nevner så kan du lese deg til et bedre kroppsspråk.

 

Når det gjelder det at du er ukomfortabel rundt ukjente jenter, så må du jobbe med deg selv. Fremgangsmåten er å gradvis utsette seg for nye situasjoner, med andre ord utvide komfortsonen din. Når du gjør dette er det viktig å ikke "rømme" fra de følelsene som kan oppstå, men heller å akseptere dem. Aksepter at det er greit å være litt nervøs når man blir kjent med nye jenter. På denne måten vil du bli mer komfortabel med å være ukomfortabel, noe som gjør deg mer avslappet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk, for den eneste med et serriøst svar.

Dette tror jeg vil hjelpe!

 

Tror det kalles aktiv lytting, og det bruker å virke veldig bra hver eneste gang, har jeg erfart. En annen teknikk er å forholde seg til at man snakker to språk samtidig; følelse og fornuft - og at man kan øve seg opp til å "balansere" seg selv og samtalepartner, ved å aktivt lytte, og respondere ved å velge hvilken "dialekt" man skal besvare med.

 

Drar man den enda lengre, så kan man forholde seg til at det nonverbale utgjør ca 75% av det totale uttrykket (kommunikasjonen), og at man kan kommunisere uten å bruke ord, og kun bruke stillhet og kroppspråket for å gjøre seg forstått.

 

Og drar man dette enda ett skritt videre, så handler kommunikasjon om "energibygging" - hvor man møter hverandre i sine individuelle bobler, smelter sammen og lager en boble for to, og koser seg i det lille egenskapte universet sammen.

 

Kommunikasjon er veldig morsomt, og til tider jævli frustrerende, fordi det er så lett å havne rett ut i grøfta, selv om man hadde de beste intensjoner.

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar

Blir.... irritert når jeg ser det er så mange useriøse svar her, her foreslår man at du både skal røyke, gå i skinnstøvler og rane folk?? Feiler det folk..

 

Når det kommer til å snakke med jenter, ikke finn opp replikker eller et manus på forhånd, da blir det bare verre. Bare hopp ut i det og snakk om alt mulig rart slik du ville ha gjort med en bekjent. Og ikke stå der som en statue, sett deg ned og vær litt laid back.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Blir.... irritert når jeg ser det er så mange useriøse svar her, her foreslår man at du både skal røyke, gå i skinnstøvler og rane folk?? Feiler det folk..

 

Når det kommer til å snakke med jenter, ikke finn opp replikker eller et manus på forhånd, da blir det bare verre. Bare hopp ut i det og snakk om alt mulig rart slik du ville ha gjort med en bekjent. Og ikke stå der som en statue, sett deg ned og vær litt laid back.

 

Godt råd - og kan også foreslå at gutten rett og slett sier det som det er, nemlig at han er passe dritnervøs for å bli oppfatte som en dust, fordi han synes at han selv ikke er dreven nok

 

Har vært borti at enkelte jenter liker sånn ærlighet, og at det vekker noen fine kvinnelige instinkter i dem

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dere skal gjøre eller hvor dere skal være, men prøv å gjøre som en ekte playa. Du kan for eksempel slenge deg ned i en sofa med ei jente i hver amkrok. Hvis de er ulydige, så bare smacker du dem. Sånn får du respekt.

 

Du kan også lese noen av artiklene på succeedsocially.com.

 

Noe sier meg at du aldri hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...