Gå til innhold

Anbefaling hjemmekino til rundt 3000


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet ikke så mye om hjemmekino og trenger da sårt en anbefaling på hvilket dere anbefaler jeg går til innkjøp for med en budsjett på rundt 3000 kroner. Det eneste jeg kan rent spesifikasjonsmessig er at jo større effekt en hjemmekino anlegg har jo bedre er det, har tidligere hatt en med 1000W effekt og var svææært fornøyd med den. Nå har jeg flyttet til en ny leil og trenger da et nytt system. En lydplanke kunne også tenkes, altså 2.1 system. Bluray spiller er ikke en must, men om det følger med så har jeg ikke noe imot. Ser at følgende har vært på tilbud og fått bra kritikk, hva synes dere om den?

 

 

 

http://www.elkjop.no...lu-ray-ht-e4550

 

Kom gjerne med anbefalinger på 2.1 system også, med lydplanke, men da må den levere tilnærmet en 5.1 system.

 

Hva er det man egentlig ser etter utenom Effekt delen på en hjemmekino anlegg?

Endret av manna420
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Takker for tilbakemelding.

 

Jeg prøver å finne en lydplanke/subwoofer løsning som klarer å levere fyldig bass samt bra med mellomtone og diskant til et rom på rundt 36kvm, lurer på om jeg skal gå for en komplett hjemmekino anlegg isteden da utifra spesifikasjonene så virker det sånn lydplanker langt i fra kan levere på høyde med hjemmekino.

Lenke til kommentar

Hei, kan du forklare hvorfor du anbefaler den også? Hvor stor Effekt har den i Watt. Og trenger flere anbefalinger folkens, setter pris på det.

 

Aldri tenk på hvilken Watt som oppgis på disse billige systemene (Tenker da ikke Sonos). De 1000w som du refererer til i første post er bare piss. Reell Watt er rundt 30-40w pr høytaller. 1000w er skryte watt, og noe de kun har greid å måle på hele systemet i brøkdelen av ett sekund med en pipetone med mye forvrengning av lyden.

 

De Wattene er der for å lure de som handler på Elkjøp & co.

 

Det blir det samme som en kompis av med som for mange år siden kjøpte en HD ready TV som han brukte på ett analogt kabel nett, og trodde han da hadde HD bilder.

 

 

Men Sonosen kan det være lurt å invistere i. Denne kan bygges ut til fullt "trådløst" surround anlegg (krever fortsatt strøm). Samt kan integreres mot andre deler av hus/leilighet. Musikk på soverom, bad osv, noe flere og flere liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har du ett anlegg med reciever og surroundhøgtalere, jeg vet at det er tilsammen 6 000 ,- men jeg ville bare anbefale anlegget ! Det er utrolig bra, spiller fint + kraftig, Onkyo recievere er også veldig bra kvalitet og gir mye for pengene ! Har aldri angret på mitt kjøp av anlegg, som er samme høytalerpakke og en Onkyo TX-NR609.

 

Surroundpakke:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575116

 

Reciever:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750777

Lenke til kommentar

Hei

 

Vet ikke så mye om hjemmekino og trenger da sårt en anbefaling på hvilket dere anbefaler jeg går til innkjøp for med en budsjett på rundt 3000 kroner. Det eneste jeg kan rent spesifikasjonsmessig er at jo større effekt en hjemmekino anlegg har jo bedre er det, har tidligere hatt en med 1000W effekt og var svææært fornøyd med den. Nå har jeg flyttet til en ny leil og trenger da et nytt system. En lydplanke kunne også tenkes, altså 2.1 system. Bluray spiller er ikke en must, men om det følger med så har jeg ikke noe imot. Ser at følgende har vært på tilbud og fått bra kritikk, hva synes dere om den?

 

 

 

http://www.elkjop.no...lu-ray-ht-e4550

 

Kom gjerne med anbefalinger på 2.1 system også, med lydplanke, men da må den levere tilnærmet en 5.1 system.

 

Hva er det man egentlig ser etter utenom Effekt delen på en hjemmekino anlegg?

 

Om du kan presse budsjettet dit til 4000kr så får du noe som er ok. Denne har bla en aktiv subwofer som trykker bra, ikke passiv dritt som er i disse andre ifra bla Samsung som bare står å blafrer.

 

Her er Lyd & Bilde sin test.

 

EDIT: Glemte å nevne at denne har IKKE HDMI innganger. Normalt pleier det å være 2 på slike billige løsninger. Så om du må ha dette så er ikke denne den beste løsningen. Om du skal koble på fks en konsoll så kan du fortsatt gjøre det men via en optisk kabel.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

AndersT2 og Matti G, takker for tilbakemeldingene men dette går nok langt over budsjettet.

 

 

Throndr, må få sjekket den du linker til, virker i alle fall interessant med blant annet trådløs Subwoofer, men det som er mer vesentlig er helhet opplevelsen av denne. Kan den levere til et rom på 36kvms?

 

_Larzen_ denne virker interessant men er er høytalerne trådløse? og vil den klare å levere til et rom på 36kvm2`? Hvis jeg skulle sammenlignet den med den Throndr anbefaler, hva skal jeg gå ut ifra når dere hevder Watt ikke har noe å si.

Lenke til kommentar

AndersT2 og Matti G, takker for tilbakemeldingene men dette går nok langt over budsjettet.

 

 

Throndr, må få sjekket den du linker til, virker i alle fall interessant med blant annet trådløs Subwoofer, men det som er mer vesentlig er helhet opplevelsen av denne. Kan den levere til et rom på 36kvms?

 

_Larzen_ denne virker interessant men er er høytalerne trådløse? og vil den klare å levere til et rom på 36kvm2`? Hvis jeg skulle sammenlignet den med den Throndr anbefaler, hva skal jeg gå ut ifra når dere hevder Watt ikke har noe å si.

 

Jeg har ingen informasjon om hvilke romstørrelsen den er ment å kunne dekke, men ta en titt på Samsung sine produktsider - kanskje det er noe mer å hente der.

 

http://www.samsung.com/no/consumer/tv-home-theatre/home-theatre/home-theatre-system/HT-E8200/XE

Lenke til kommentar

Jeg har ingen informasjon om hvilke romstørrelsen den er ment å kunne dekke, men ta en titt på Samsung sine produktsider - kanskje det er noe mer å hente der.

 

http://www.samsung.c...tem/HT-E8200/XE

Hei

Jeg ser etter noe i denne kategorien, smarttv boks med høyttaler, veggmontert , fins det noe kjekt til 2500 kr? Det er gave tll en tenåring

Er det samsung som er best på smarttv løsning?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg ser etter noe i denne kategorien, smarttv boks med høyttaler, veggmontert , fins det noe kjekt til 2500 kr? Det er gave tll en tenåring

Er det samsung som er best på smarttv løsning?

 

Kommer ann på hva du skal med smartTVen. For ingen er egentlig gode på smart TVer enda. Samsung har den kraftigste løsningen, men det er i de nyeste TVene dere, eller eksrtra utstyr til fjorårets modeller. Philips og noen andre produsenter har startet å sammarbeide om en platform, og vil bli ett bedre alternativ når de får dette skikkelig til.

 

Beste løsning for en smart TV løsning er en PC koblet til TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...