Gå til innhold

Med denne går Samsung i strupen på Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne kan være spennende. Jeg har i dag en slik billig "Android on a stick" som jeg kjører Plex, Netflix m.m. på. Men den er litt ustabil og ikke helt optimalisert for bruk med fjernkontroll etc. Om denne fra Samsung blir bedre tilpasset TV-bruk og prisen lav (< 1000) så kanskje.

 

Hadde nok hatt en AppleTV om de bare hadde støttet mkv og appstore uten JB først.

Lenke til kommentar

Kanskje burde du heller limt inn et bilde av Samsung-boksen i denne diskusjonssaken heller enn et bilde av to stk Apple-TV?

 

Ellers må jeg si at denne er et godt alternativ nå som jeg har kastet min Apple-TV ut av huset. Blir godt med noe annet enn begrensningene til Apple-TV. Jeg håper på:

- muligheter for apps til å kjøre Nett-TV fra blant annet TV2 og NRK

- HBO og Viaplay

- enkelt oppsett for streaming

Lenke til kommentar

Denne kan være spennende. Jeg har i dag en slik billig "Android on a stick" som jeg kjører Plex, Netflix m.m. på. Men den er litt ustabil og ikke helt optimalisert for bruk med fjernkontroll etc. Om denne fra Samsung blir bedre tilpasset TV-bruk og prisen lav (< 1000) så kanskje.Hadde nok hatt en AppleTV om de bare hadde støttet mkv og appstore uten JB først.

 

Dersom du allerede eier en iPhone, iPod Touch eller iPad kan du streame mkv fra en pc/mac, via f.eks. Plex eller AirVideo, til AppleTV med Airplay. Utmerket kvalitet dersom du har noenlunde grei hastighet på wifi'en din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Denne kan være spennende. Jeg har i dag en slik billig "Android on a stick" som jeg kjører Plex, Netflix m.m. på. Men den er litt ustabil og ikke helt optimalisert for bruk med fjernkontroll etc. Om denne fra Samsung blir bedre tilpasset TV-bruk og prisen lav (< 1000) så kanskje.Hadde nok hatt en AppleTV om de bare hadde støttet mkv og appstore uten JB først.
Dersom du allerede eier en iPhone, iPod Touch eller iPad kan du streame mkv fra en pc/mac, via f.eks. Plex eller AirVideo, til AppleTV med Airplay. Utmerket kvalitet dersom du har noenlunde grei hastighet på wifi'en din.

 

Jeg anser ikke å måtte transcode via AirVideo/Plex, streame til iPhone for så å speile med Airplay til TV'n som et alternativ. Alt for mange ledd som både forringer kvalitet og stabilitet. Heller ikke særlig brukervennlig for madammen og unger.

Lenke til kommentar

Å kalle denne en konkurent til ATV er å dra strikken litt langt. Det blir som å kalle Skoda en konkurent til Aston Martin, kun på grunnlag av at de begge har 4 hjul.

Denne har 1 TB lagring, NFC, Android bassert, slik at en slipper Jailbreake for å kunne bruke den til noe fornuftig. En er dermed ikke avhengig av godkjenning fra Apple. Viaplay er feks ikke mulig på ATV uten JB og XBMC. Denne blir mer som en ATV kombinert med Time Capsule, og da er 2500 ikke direkte dyrt.

Denne har funksjoner som langt overgår ATV på alle måter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Hardware.no alltid sammenligne nye produkter som en utfordrer til Apple-produkt X? Samsung utfordrer Apple-TV, Samsung utfordrer iPad Mini, Samsung sin sjef utfordrer Apple sin sjef ved å spise det samme til frokost.Det begynner å bli latterlig.

 

Jeg kan ikke si så mye om alle andre produkter, men i akkurat dette tilfellet skyldes det at Apple TV er svært populært, svært utbredt, og velkjent, samt at det er ikke mye annet på markedet som tilbyr liknende funksjonalitet :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg anser ikke å måtte transcode via AirVideo/Plex, streame til iPhone for så å speile med Airplay til TV'n som et alternativ. Alt for mange ledd som både forringer kvalitet og stabilitet. Heller ikke særlig brukervennlig for madammen og unger.

 

Hvorfor er ikke det et alternativ? For det første er det sykt superenkelt og for det andre vil neppe kjerring og unger merke noe som helst forskjell i bildekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si så mye om alle andre produkter, men i akkurat dette tilfellet skyldes det at Apple TV er svært populært, svært utbredt, og velkjent, samt at det er ikke mye annet på markedet som tilbyr liknende funksjonalitet :)

 

Ok? Det finnes da store mengder bokser allerede som tilbyr liknende funksjonalitet som ATV i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nesten enig. Det fantastiske er prisen og muligheten for å bytte ut Apple med XBMC :)

 

Nåja, det gjelder vel bare tidligere generasjon av Apple TV, og da må du på bruktmarkedet. Da blir prisen straks langt høyere. Apple TV av nyeste generasjon er for meg ubrukelig. Jeg har prøvd Airplay Mirroring for å kjøre Viaplay og TV2 Sumo over til TV fra min dyre Macbook Pro Retina 15, med trådløst nett fra en Apple Airport Extreme (som heller ikke er særlig billig). Resultatet er hakking i avspillingen. Ja, det er lett å sette opp, men vil du ha en flytende videoopplevelse må du være forberedt på å bli skuffet.

 

Å streame video via Airplay til Apple TV er enkelt, men det fordrer at videofilene er i riktig format, noe de naturligvis sjeldent er pga elendig formatstøtte. Dermed må konvertering til, som da igjen tar ekstra tid og krefter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke akkurat sjokkert over at Apple har gått den ekstra mila for å gjøre produktene sine ubrukelige for de som stiller krav til funksjonalitet. Konvertering, hakking eller itunes... eller et annet produkt. Ikke vanskelige valget, m.a.o. :)

 

Takk for tipset!

 

Tror jeg holder meg til XBMC på den stasjonære og en lang HDMI-kabel enda ei stund.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Merkelig, googler du Xigmatek Gaia får du

http://www.xigmatek.com/product.php?productid=104

finner du en beskrivelse av et kjøleelement og en vifte, som passer med ulike Intel LGA og AMD FM og AM sokler.

I tillegg finner man ingen CPUer i Xigmatek's produktutvalg.

Spørs om det ikke sitter en annen chip inni denne?

 

Uansett, det som er greia med sånne Android-baserte media-bokser er at de så langt ikke har benyttet en ordentlig media-chip som kan dekode Dolby og DTS i alle varianter.

Som kjent er DTS ganske utbredt i MKV video.

Nå MÅ ikke det nødvendigvis bety at DTS avspilling er umulig, men det må gjøres i software..

Poenget er at det er et stykke igjen fra slike Android-baserte enheter er like gode på mediaavspilling som feks. NMT mediaspillere som benytter chips fra Sigma Designs..

 

Lenke til kommentar
Denne kan være spennende. Jeg har i dag en slik billig "Android on a stick" som jeg kjører Plex, Netflix m.m. på. Men den er litt ustabil og ikke helt optimalisert for bruk med fjernkontroll etc. Om denne fra Samsung blir bedre tilpasset TV-bruk og prisen lav (< 1000) så kanskje.Hadde nok hatt en AppleTV om de bare hadde støttet mkv og appstore uten JB først.
Dersom du allerede eier en iPhone, iPod Touch eller iPad kan du streame mkv fra en pc/mac, via f.eks. Plex eller AirVideo, til AppleTV med Airplay. Utmerket kvalitet dersom du har noenlunde grei hastighet på wifi'en din.
Jeg anser ikke å måtte transcode via AirVideo/Plex, streame til iPhone for så å speile med Airplay til TV'n som et alternativ. Alt for mange ledd som både forringer kvalitet og stabilitet. Heller ikke særlig brukervennlig for madammen og unger.

 

Bare å bruke programmet Beamer. Man trenger null teknisk kompetanse for å bruke, drag and drop filen du vi se på AppleTV. Leser et hav av videoformater og undertekstfiler, gir også lyd i 5.1 :) Ikke spesielt tungt å kjøre, bruker det på min 2008 MacBook.

 

http://beamer-app.com

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...