Gå til innhold

Samsung jakter iPad Mini med lomme-Note


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med overskriften? Dette er altså Samsung sitt femte nettbrett i dette formatet. De var mer enn 2 år tidligere ute enn ipad mini, og sistnevnte har i liten grad påvirket apples markedsandeler (som fortsetter å falle) eller totalt salg av nettbrett. Markedet for nettbrett er nå i følge IDC omtrent 50/50 fordelt mellom ios og android. Dette kan neppe bety annet enn at Ipad Mini ble lansert for å jakte 7-8" Android-nettbrett, ikke omvendt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

I over 1 år har jeg hatt gleden av å bruke Galaxy 7.7. Det geniale er at det både er nettbrett og mobil. Jeg har den altid med og den passer i både jakkelommen og bukselommen :-)

Da har du store bukselommer. :wee: Kjøpte Tab 7.7 selv forrige uke, men litt usikker på om jeg skal returnere det. Men ser ikke ut som dette er veldig mye bedre.

Men må si meg enig med de over, Samsung er ikke flinke å oppdatere enhetene sine. Tab 7.7 er fortsatt på Android 3.2 her i Norge..

Lenke til kommentar

Hva er greia med overskriften? Dette er altså Samsung sitt femte nettbrett i dette formatet. De var mer enn 2 år tidligere ute enn ipad mini, og sistnevnte har i liten grad påvirket apples markedsandeler (som fortsetter å falle) eller totalt salg av nettbrett. Markedet for nettbrett er nå i følge IDC omtrent 50/50 fordelt mellom ios og android. Dette kan neppe bety annet enn at Ipad Mini ble lansert for å jakte 7-8" Android-nettbrett, ikke omvendt.

iPad mini tok jo igjen ledelsen og løp rett forbi. Så nå jakter de ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor lansere med android 4.1.2, når 4.2 er tilgjengelig?

Brettet så veldig pent ut fra siden, men likte ikke designet på baksiden.

 

Samsung Galaxu Note 8.0, dere mener vel Galaxy.

 

Derfor har jeg kuttet ut Samsung sine produkter, de levere oppdatering alt for sent synes jeg. Jeg hoppet at Samsung toget etter S2, etter det har jeg holdt meg til Google sine produkter, da får jeg iallefall oppdateringene fortløpende, og det gjelde alle mine enheter. Jeg føler at rene Android produkter fungerer best, og ting flyter mye bedre enn på Samsung sine touchwiz produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor lansere med android 4.1.2, når 4.2 er tilgjengelig?

 

Fordi første versjon av 4.2 har hatt en del problemer. Omega har heller ikke sluppet noen 4.2 til S3 ennå, av samme grunn.

 

I og med at OS-oppdateringene til Android kun er selve OS-et mens ios-oppdateringene ofte handler om vel så mye integrerte apps som selve OS-et blir det ikke helt relevant å sammenlikne oppdateringstempoet direkte. De Android-appene som får oppdateringer underveis kan man helt fint oppdatere eller la bli oppdatert automatisk.

 

Utstyrskompatibiliteten er først og fremst knyttet til OS. Siden Android-versjoner er knyttet til OS og ikke til medfølgende apps vil også utstyrskompatibilitet oftere være et tema.

 

De oppdateringene som har utelukkende med OS å gjøre gjøres i Android uavhengig av kompatibiliteten med eldre enheter. IOS oppdateres med hensyn til enheter som er flere generasjoner gamle. Dette er jo hyggelig for dem som har en eldre enhet, men samtidig holder det utviklingen tilbake. Google kan holde utviklingen på et helt annet nivå. Dette har jo ført til at Androids forsprang har økt voldsomt og trenden ser ikke ut til å snu. IOS 6 ligger jo teknisk sett omtrent på nivå med Android 1.X en plass. Hadde Google holdt igjen oppdateringene et år eller to ville forskjellen vært langt mindre, men vi hadde til gjengjeld sluppet denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...