Gå til innhold

Speilrefleks i annen farge enn svart


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lyst på et annet speilreflekskamera. Har for øyeblikket Pentax K-x Limited Edition i rød. Synes det er ganske spesielt, så vil ha nå et nytt et, med annen farge enn svart.

 

Har sett på Pentax K-30 som er i hvitt, men leste at det var ganske tungt kamera, og det vil jeg ikke ha.

 

Så vet dere om et kamera som finnes i en annen farge enn svart? Fant en gang et blått Pentax men husker ikke hva slags modell det var.

 

Edit: ser at K-30 er i blått. Er dette et bra kamera? Har den bedre batteri enn K-x? Det er viktig!

 

Edit2: ser prisen er litt utenfor mitt område.. noen andre kameraer dere anbefaler i farge?

 

Takk for alle tips! :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speilløst? Er ikke det de som ser teite ut som et kompaktkamera med svært objektiv? De vil jeg ikke ha..

 

Av alle farger vil jeg helst ikke ha gult, hehe :p

Har et objektiv til Pentaxen ja ved siden av stock, hvis jeg finner et Pentax som ikke er så dyrt men bedre batteri enn K-x og i evnt farge hadde det vært fint :)

 

Pris er jeg usikker på. Tenkte å benytte meg av deals på Finn.no, for der får jeg gjerne kamera til nypris på 4-5000,- til 3000-3500,- hvis du skjønner.

 

Så 4-4500,- nypris ca. Vil ikke betale mer enn 3000,- +. - enten det er nytt eller brukt. Usikker på hva jeg får solgt K-x'en (med evnt objektiv hvis jeg kjøper nytt som ikke er Pentax) så..

Håper det finnes et bra til den prisen.

 

Er opptatt av å ta bilde av biler og båter, hvis det har noe å si.

 

Takk for svar :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

K-30 er et veldig bra kamera for den prisen. Les testen til akam og foto.no

 

K-30 fås vanligvis i fargene sort, blå og hvit, men de finnes også i en rekke andre farger. De andre fargene må du nok spesialbestille. Mulig fovi ([email protected]) kan formidle en sånn spesialbestilling hvis det er greit med litt ventetid.

 

Hovedforskjellene mellom ditt gamle K-x og K-30 er:

- Mye bedre sensor (ISO-egenskaper)

- Værtetting (tåler en dusj)

- Kulderesistant (tåler-10 grader)

- Værtett kit-objektiv

- Pentaprisme i stedet for pentaspeil (mye bedre søker, det er hovedårsaken til at det veier 70 gram/12% mer enn K-x)

- FullHD video i stedet for 720p

- Mye bedre skjerm (3" 921 k dots i stedet for 2,7" 230 k dots)

- Litium-batteri med CIPA 410 bilder per lading i stedet for AA

- Timelapsfunksjon

 

__________________________________

 

Et annet alternativ er Nikon D3200 som kommer i sort og rødt. Det er litt lettere, billigere og har hdmi og 32% bedre batterikapasitet, men mangler også en god del av det som gjør K-30 så godt:

 

- Tregere på seriebilder (4 i stedet for 6 per sekund)

- dårligere søker (mirror-typen, faktisk mindre og svakere enn K-x)

- ingen værtetting eller kulderesistans i hverken kamera eller objektiv

- 1/4000s lukker i stedet for 1/6000s

- Ingen timelapsfunksjon?

- Ingen stabilisering i kamerahuset

 

Nikon D3200 koster 3790 med stabilisert kitobjektiv. K-30 koster 4990 med kitobjektiv. Det synes jeg er vel anvendte 1200 kr. Synes du 4990 blir for dyrt så får du altså langt mindre kvaliteter og funksjoner på oppgraderingen til D3200.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Okaaayy..

Du kan spare deg for slike kommentarer, tosk.

 

Slutt å kall folk og kameraer du ikke liker for teite og tosk så kanskje du får litt mer seriøse svar også.

 

En av verdens beste gatefotografer kom akkurat fra Cuba med bilder i verdensklasse, tatt med Leica M9 og Leica Monochrome. Dette er kameraer som er mindre enn speilreflekskameraer og koster mer enn 10 liter av malingen som Pentax bruker. Merkelig nok så tar han bilder som andre hadde solgt en nyre og en arm for å hatt i sin egen portfolio og de finnes kun i sølv og sort...

 

Hadde ikke turt å tatt med det Pentax kameraet jeg la med utendørs med mindre det var en del av ett Transformers kostyme til Halloween :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis han har lyst på et kamera i litt annerledes farger enn alle andre så må vel han få lov å ønske seg det? Når man spør etter hjelp på et forum er det helt unødvendig å skrive en post som kun er ute etter å rakke ned på en persons personlige preferanser. Hvis du ikke har noe konstruktivt å si kan du like godt holde deg borte fra denne tråden.

 

Og btw så har Pentax noen av de beste kameraene på markedet i sine prisklasser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det finnes kun en produsent som er tøff nok i trynet til å tilby kameraer i mange farger og det er Pentax.

 

Nikon D3300 i dyprød er eneste som Nikon har pr idag.

 

Utenom DSLR har Leica flere kostbare modeller, men ingen av de er DSLR.

- Leica M

- Leica X

 

Alternativt så har men dette kitet som koster 330000,- noe leveringstid og her må man springe før det er utsolgt.

 

post-46959-0-04038500-1361636474_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det finnes i den store verden mange fargerike modeller av kameraer som også selges i Norge, men de blir ikke tatt inn da de ikke selger.

 

Noe som forøvrig ikke burde komme som en bombe i ett land hvor over nesten 80 % av bilene som selges er enten hvit, grå, sølvfarget eller sort...

Lenke til kommentar

Ser teite ut ?

 

Pentax sine speilrefleks i rosa DET ser teit ut det, men du er vel mer interessert i farger enn fotografering så hold deg til Pentax !

 

post-46959-0-69243100-1361626296_thumb.jpg

Selv om Pentax lager kameraer med andre farger enn bare Svart så betyr det ikke at de lager dårlige kameraer. Heller tvert om.

 

Jeg har ikke angret et sekund etter at jeg gikk over til Pentax K-5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

K-30 er et veldig bra kamera for den prisen. Les testen til akam og foto.no

 

K-30 fås vanligvis i fargene sort, blå og hvit, men de finnes også i en rekke andre farger. De andre fargene må du nok spesialbestille. Mulig fovi ([email protected]) kan formidle en sånn spesialbestilling hvis det er greit med litt ventetid.

 

@Sammenligning@

 

Nikon D3200 koster 3790 med stabilisert kitobjektiv. K-30 koster 4990 med kitobjektiv. Det synes jeg er vel anvendte 1200 kr. Synes du 4990 blir for dyrt så får du altså langt mindre kvaliteter og funksjoner på oppgraderingen til D3200.

 

 

Wow, flott svar - tusen takk!

 

K-30 virker jo som et utrolig bra kamera! 4500,- for kameraet er jeg litt usikker på.. Finnes ingen på finn.no ser jeg, sikkert pga det er så nytt, men kanskje jeg finner noe på andre forum. :)

Håper jeg ikke virker gnien..

 

 

D3200 vil ikke bli aktuelt, det høres ikke så bra ut, hehe.

 

Det finnes i den store verden mange fargerike modeller av kameraer som også selges i Norge, men de blir ikke tatt inn da de ikke selger.

Noe som forøvrig ikke burde komme som en bombe i ett land hvor over nesten 80 % av bilene som selges er enten hvit, grå, sølvfarget eller sort...

Du kommer ikke med mye innspill i denne tråden, kanskje best å la vær så slipper det å bli fler innlegg enn nødvendig.

 

 

I en test av Canon 1100d, bruker vel han kineseren i dpreview en rød versjon.

 

Se der ja! Rød versjon, men nå ble det litt for billig, hehe, 2500,- kan ikke by på så mye bra, eller?

 

 

D5200 fås i tre, ikke to farger.

 

Takk for tipset! Men blir litt dyrt det ja.

 

 

Ahh, nei, var ikke lett dette. Eneste som vil være aktuelt for øyeblikket er K-30, men prisen synes jeg er litt for høy for meg. Kanskje det dukker opp noe etterhvert, men hvis jeg skal ha et svart har jeg sett på Nikon D5100. Har ingen erfaring med Nikon, kanskje jeg burde kjøpe et Pentax så jeg kan bruke det ene objektivet jeg har til K-xen idag?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg er mer enn hellig overbevist om at Nikon D3200 er et mer en godt nok kamera for trådstarter..

 

Alle kameraer er gode nok i denne klassen, men trives du ikke med et kamera så er det ikke godt nok for deg uansett om det er fargen, størrelsen, grepet, følelsen, negative rykter eller knappene, man skal glede seg over kameraet.

 

Jeg ville ikke kjøpt et kamera selv om det var verden beste, hvis jeg ikke vil trives med det.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...