Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rare farger når jeg kobler til tv skjerm med hdmi


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et lite problem. Når jeg kobler laptopen til min tv med hdmi kabel blir det litt rare fager på tven etter en liten stund. Er helt tilfeldig hvor fort de rare fargene kommer.

Laptopen jeg har er en acer aspire 3820tg med et ati 5650 skjermkort.

Hdmi kabelen jeg bruker er av en billig type fra deal extrem om det skulle ha noe å si. Men med damen sin pc fungere det utmerket.

Så regner med at det enten er mitt skjermkort som er dårlig eller noen instillinger jeg ikke har gjort riktig.

Kan nevnes at problemet kan løses veldig kort midlertidig ved å bare dra ut hdmi kabelen i pcen å sette den i igjen. Men kommer som regel meget fort tilbake da.

 

Her er et bilde av hvordan det ser ut med de rare fargene.

post-102581-0-44250700-1361560634_thumb.jpg

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis HDMI kabelen er koblet direkte til TVen (Altså ikke gjennom BluRay spiller/Hjemmekino) så er det eneste jeg kan tenke på å bruke en annen HDMI slot på TVen. Noen TVer har egne slots som er for PC (Du finner dette ofte i manualen, men det er ofte siste halvpart som er for dette. Feks hvis du har 6 porter så er 4, 5 og 6 for PC). De fleste PCer og TVer opplever ikke disse kommunikasjonsproblemene, men noen er uheldige.

 

Hvis dette fikser problemet så la jeg merke til at du har en svart ramme rundt bildet. Det fikser du her

1398974.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare takke på forhånd for at du gidder å ta deg tid til å svare meg :)

Skal teste å putte i en annen hdmi port :) har ALLTID brukt hdmi til PC :p den er så lett tilgjengelig på siden, men skal teste en på baksiden nå snart.

Kommer tilbake med mer info om hvordan det går.

Og om det er noen andre med andre ideer om hva det kan være så si i fra.

Lenke til kommentar

Minner meg om fargene jeg fikk på skjermen da den ene hdmi kabelen fra en dings til forsterkeren hadde fått seg en knekk..stått litt for lenge med spenn i seg. dyttet litt på kabelen så ble bildet fint igjen. Har nå kjøpt meg en hdbi kabel med svingbart ledd ved kontaktene.

 

Så hvis kabelen er fin en stund for deretter å gi rosa bildet så kan det rett og slett være det at den er rett og fin når du plugger den i, men at den siger litt etter en stund og gir dårlig kontakt, prøv en anne kabel hvis du har mulighet for det....trenger ikke være dyrere :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...