Gå til innhold

Varm! Alienware M14x R2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ville sjekke med almuenn, har en Alienware M14x R2 som jeg tidligere fint har klart å game Battlefield 3 på uten noe spesielt lag, dette har begynt i det siste derimot så har vell i praksis tatt vekk spillgleden p.g.a av det. Merket samtidig at jeg syntes laptopen ble unormalt varm.

 

Temperaturer som jeg har målt under load er cpu 92grader max og GPU 68grader max. Noen som har eller har hatt et lignende irriasjonsmoment ?? Hva måler deres M14x R2 ??

 

Kan legge til at jeg har testet ut nettlinja både med tanke på Wifi og kabel, ikke noe som har endret seg, samme ping som før. Har oppgradert BIOS og GPU driverne til siste v. Har også snakket med tech support som skal få feedback på temperatur målingene over helga, men er fortsatt innteresert hva folk her kan komme med.

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikkert hvordan biosen på denne er programmert til å redusere CPU hastighet, så vet ikke ved hvilke temperaturer den reduserer hastighet.

 

92C er ikke unormalt, intel prosessorer skal tåle opp til 105C. På mange bærbare maskiner er det helt normalt med CPU temp på 90-95 grader ved hard nok belastning.

 

Se f.eks her hvor varm min Dell inspiron 17R SE er uten at det gir noen problemer: http://home.no/dyrskog/dell17r/dell17rsestress.jpg jepp opptil 98 grader.

 

I testen av m14x r2 hos notebookcheck så blir den opptil 94C på CPU: http://www.notebookcheck.net/Alienware-M14x-R2-Review.75290.0.html

 

Så i utgangspunktet høres det ikke ut som CPU temp er et stort problem, men å blåse støv av vifte/kjøleribbe kunne kanskje redusert tempen litt likevel.

Lenke til kommentar

Har nå levert temperaturene til Dell og de hadde ikke noe å invende på det, fikk tips om å fjerne litt støv fra viften som nevnt over ser jeg, er nå fortsatt varm med ca. samme temperaturene. Tror trikse blir å kjøpe seg en kjøleplate (eller hva man nå enn vil kalle det.....) til bærbarn, ser de ligger på 250 til 500,-

Lenke til kommentar

Min egen Asus-laptop ligger på 99 grader når jeg spiller "Dishonored", og grafikkortet ligger på 93 grader. Det er ikke langt unna makstemperatur men dagens teknologi har så mange sikkerhetsmekanismer så sannsynligheten for at du klarer å ødelegge noe er SVÆRT liten.

 

 

Mvh Faller

 

Er ikke så bekymret for å skade noe, men problemet mitt er i hovedsak at det går utover ytelsen, merker at den sliter kontra tidliger å mistenker at det er temperaturen som er litt høyere, men mulig jeg blir å prøve med en kjøleplate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...