Gå til innhold

Ønsker hybrid-pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Litt usikker på om jeg skulle i denne tråden eller i nettbrettråden, men starter iallfall her, så får noen eventuelt flytte den dersom jeg bommet. :)

 

Jeg ønsker altså å kjøpe en best mulig hybrid-pc til (iallfall) ca 8-10k. Jeg testet et TF700T-nettbrett, men det var akkurat som å ha en litt større versjon av telefonen min, og det trenger jeg ikke. :)

 

Med hybrid-pc mener jeg altså da:

- En liten skjerm, ca 10-13 tommer

- Med tastatur, og å fjerne tastaturet (enten ta det av eller rundt eller bak eller under eller...)

- win8 (IKKE RT)

 

Ønsker specs så gode som mulig.

- Helst "ordentlig" prosessor, men de bruker kanskje for mye strøm, om de finnes til slike? (altså f.eks. i7-3630 istedenfor i7-3517)

- Helst minst 4gb ram (så raskt som mulig, gjerne 1600, om mulig)

- Helst FHD-skjerm (selvfølgelig touch)

- Helst med SSD eller SSD+vanlig

- Gjerne med USB3 og 3g/LTE

- HDMI-mulighet

- Helst lav vekt

 

- Trenger ikke noe bedre enn Intel HD 4000 gfx, får heller kjøpe meg en ny spill-laptop etter hvert, ved behov.

 

Bruk:

Enkle spill, mediaavspilling/streaming fra nett og nettverk, skriving, lesing, bilde- og videoredigering (enkel), surfing osv.

 

 

Jeg ser at LG skal komme med noe snart, kanskje det er spennende. Ellers kommer vel Surface-PRO etter hvert. Er også litt andre ting der ute, men jeg synes det er vanskelig å holde oversikt over både hva som finnes og hva som er der ute nå. Jeg ser at nettbutikkene foreløpig iallfall plasserer noen av disse under "Nettbrett" og andre under "Bærbare PC"er.

 

Dersom det ikke finnes noe slikt enda (håper det kommer), så kanskje noen tips på andre pc-er som kanskje er nokså like det jeg spør om her, men kanskje også med noen gfx-muligheter? Noe lignende Samsung 9-serien, Acer s7?

 

Eller jeg er helt urealistisk i forventninger til den prisen, og hva kan jeg isåfall vente meg til den prisen?

 

Har kikket litt selv, men er som sagt vanskelig å få oversikt og kanskje noen av dere har noen knallgode ideer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...