Gå til innhold

Posten - Har ikke sendt hentelapp


Anbefalte innlegg

Hei, bestilte noe fra ebay som ble sendt fra det fjerne østen. FIkk mail nå av selger at pakken er returnert fordi den ikke har blitt avhentet.

 

Jeg har ikke fått noen som helst melding av postkontoret at pakken var kommet og de ar bare sendt den tilbake, uten å gi meg noen for melding/advarsel. Adressen er korrekt og det står til og med mobilnummer utenpå pakken.

 

Er et urimelig av meg å kreve posten for erstatning av nye fraktkostnader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva posten gjør, men du får ta kontakt med dem og klage. Mener at hvis man ikke henter pakke innen en viss tid så kommer det en påminnelse før den returneres også.

 

Spørs litt hva du har kjøpt, men vanligvis blir ting fra ebay/østen sendt rett hjem i postkassa eller med sporing. Og med sporing har du jo selv oversikt på hvor pakka er.

Lenke til kommentar

Tok kontakt med de og de mente at dette sikkert var selgers ansvar, posten hadde ikke gjort noe feil. Selger hadde muligens oppgitt feil telefonnummer (selv om riktig stod utenpå pakken) og sikkert huket av for SMS varsling og da sendes pakken i retur uten noen for for lapper, synts dette hørtes merkelig ut.

Lenke til kommentar

Det er tvilsomt at noen i USA vet hvordan Posten i Norge funker, så her tror jeg Posten forsøker å kødde seg unna. Jeg har nesten alltid fått vanlig hentelapp i tillegg til SMS. Jeg har dessuten ALLTID fått purring uansett metode.

 

Om det er Postens feil og ansvar vet ikke jeg, men her burde de ordne opp dersom avsender har satt riktig adresse.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stusset over at det tok langt tid, sendte mail til selger, som sa han hadde sendt den, forventet tid var ca 4 uker, pakken ble sendt tilbake til selger etter 3 uker.

 

Pakkesporingen fungerte ikke, fikk en link av selger, men der stod det bare at pakken ikke engang var mottatt.

 

Synts fortsatt det er rart at pakker bare blir returnert uten noen for for varsel, når adresse + tlf nummer er korrekt, og frustrasjonen blir ekstra stor når kundeservicen på posten behandler deg som ett barn og begynner å snakke på en måte som jeg vil sammenligne med babyspråk. Åpningssetningen var " å hva jeg skal gjøre med det?" med en rimelig likegyldig tone

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At man skal få sms varsling på pakker, er som regel noe man vet, da man som oftest på skrive inn mobilnummeret hos selger i det varene bestilles. Man vil også få purring.

 

Posten skal kunne se at det er sendt ut sms, da dette registreres på pakkenummeret og vises på sporingen.

 

Men, det er langt fra uvanlig at posten ikke sender ut pakkelapper. Kan godt hende du mottar en pakkelapp lenge etter som har ligget og kost seg i postsystemet lenge før du får den.

 

Posten har ikke noe som kan kalles service. Send inn en reklamasjon på dette. Ta med sporingsnummeret du fikk oppgitt.

 

Men, det er alltid et men. Du er sikker på at selgern har sendt dette og ikke prøver å lure deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...