Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rart problem under startup (PSU prob?)


Anbefalte innlegg

Hallo, Pcen min har akkurat begynt å oppfører seg veldig rart når jeg starter den opp. Den går på for og alt det der, trenger ikke gjøre noe i BIOS heller. Men når jeg trykker den på, beynner lysa i tastaturet og musa å blinke helt vilt, og headsettet lager rene lyder (som kun et signal blir sendt) som går av og på itakt med lysa. Når loginskjermen kommer, hender det at jeg må ta USBen inn og ut på det som er koblet til.. Hjelp..

 

-DahPain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaaa veeel, høres litt rart ut ja. Men for å hjelpe bedre kan du kanskje liste opp hardware, PSU, hovedkort, RAM og ellers resten, er vanskelig å hjelpe med mindre vi vet mer om PC'en din. Glem ikke hvilket OS.

Hmm ja ok :)

SSD(har Windows 7 64 på den)

HDD

PSU

CPU (vifta)

RAM

Hovedkort

GPU

 

Håper du klarer å hjelpe, men jeg er redd det kan være at noe har blitt defekt etter dette skjer, merker skjermkortet begynner å loade 8% når jeg ser på youtube, og det yter heller ikke like bra som for et par uker siden, (har hatt startup problemet i ett par dager). Lurer litt på om det er hovedkortet, siden USBene slår ut når jeg slår den på ,men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å oppdatere BIOS, siste versjon er 1806. Kanskje er jeg litt masete med dette, men kan løse mange problmer.

Du kan også sjekke om du har siste firmware på SSD'en, det kan også hjelpe. Klart det også kan være GPU, men Asus er kjent for å lage gode Hk, GPU etc.

Og har du installert alle drivere som fulgte med DVD'en til Asus? Det bør du gjøre da Windows vil oppdatere gamle drivere.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å oppdatere BIOS, siste versjon er 1806. Kanskje er jeg litt masete med dette, men kan løse mange problmer.

Du kan også sjekke om du har siste firmware på SSD'en, det kan også hjelpe. Klart det også kan være GPU, men Asus er kjent for å lage gode Hk, GPU etc.

Og har du installert alle drivere som fulgte med DVD'en til Asus? Det bør du gjøre da Windows vil oppdatere gamle drivere.

Skal gjøre alt når jeg kommer hjem fra skolen :) takk for hjelp!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Og har du installert alle drivere som fulgte med DVD'en til Asus? Det bør du gjøre da Windows vil oppdatere gamle drivere.

 

Jeg ville ha styrt unna å gjøre det. Finn drivere på Asus sin nettside. Windows er ikke flink når det gjelder å legge inn det siste av det siste. Ofte så tror den at du har det nyeste, men det kan ofte ikke stemme. Det har jeg god erfaring med og det kan lage mye problemer. Det som ligger på DVDene som følger med er som regel bare no gammelt herk.

 

 

http://www.asus.com/...ort_Download_30

Her har du alle drivere til hovedkortet ditt. Alle disse passer til Windows 7 64-bit.

 

Litt dumt at det ikke finnes en installer som legger inn alle sammen på en gang, men.

Det er nå hvertfall bare å trykke på pluss-tegnet og lese hva som er hva. Du ser også dato på når de er lagt ut.

 

Chipset, Audio, LAN, USB og SATA er de du absolutt bør holde oppdatert. BIOS er så klart viktig, men prøv driverne først. Funker ikke PCen skikkelig da heller så er BIOS flash det neste på lista. Hvis du kjenner som har skikkelig peiling på PC så ville jeg latt vedkommende gjøre det, da en BIOS flash som ikke blir gjort riktig kan gjøre hovedkortet ditt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Takk skal du ha! Har prøvd å skru den av og på et par ganger nå, og det har ikkje skjedd igjen, jeg får prøve igjen litt senere, får håpe alt funker som det skal :) Det var nok USBupdaten som gjorde det :)

 

Så bra :w00t:

Oppdater alt det andre når du først er i gang også du :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...