Gå til innhold

ArmA 3 blir Steam-eksklusivt (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med at ArmA3 kommer via steam. Jeg håper de også lanserer løsninger for å hindre scriptkiddies å jukse i alt og ødelegge spillopplevelsen for andre spillere. DayZ for ArmA2 er et prakteksempel på dette. Å spille på en server uten en eller annen idiot som har på godmode er som å vinne i lotto føles det ut som..

Lenke til kommentar

Elendig argumentasjon. Er vel heller at de vil ha en enkel måte å håndtere tonnevis av DLC, pluss selve DRM'en da, såklart.

 

Uh, les hele blogposten du...

De nevner også enklere distribusjon og linking av DLCer til spillet, i tillegg til modutvikling/Steamworks.

Sånn det er med ArmA 2 i dag og ha Arrowhead osv separat og skulle installere mods osv for dem er en pain in the ace.

 

Ser bare positive sider av å ha det kun på Steam, og hvis BIS også gjør det, og det booster moralen og gjør utviklingen mer effektiv bør fansen også kunne klare å akseptere dette.

 

 

Håper bare de har "fikset" på gameplayet slik at det ikke er så kronglete å snu seg, legge seg ned og løpe. Virker liksom som man ikke har direkte kontroll noen ganger. Hadde elsket Arma hvis de "fikser" dette

 

Sjekk noen av videoene, ser lovende ut i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, da kjøpes ikke dette. Jeg kjøpte Civ 5 og denne feilen kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Et spill som kun kan spilles via steam er bare å hive. Hva med å ha det på steam men ha muligheten for at folk kan instalere og spille uten å ha steam instalert vist man ønsker det? Fah! The wheel weave as the whell will

Lenke til kommentar

Jaja, da kjøpes ikke dette. Jeg kjøpte Civ 5 og denne feilen kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Et spill som kun kan spilles via steam er bare å hive. Hva med å ha det på steam men ha muligheten for at folk kan instalere og spille uten å ha steam instalert vist man ønsker det? Fah! The wheel weave as the whell will

 

....Da får jeg bare hive de 20 spillene jeg har på steam da :p

tullprat. Hva er det så farlig med å ha steam. Du veit du kan logge på i offline mode hvis du ikke har internett forbindelse? Aldri hatt problemer med steam

Lenke til kommentar

....Da får jeg bare hive de 20 spillene jeg har på steam da :p

tullprat. Hva er det så farlig med å ha steam. Du veit du kan logge på i offline mode hvis du ikke har internett forbindelse? Aldri hatt problemer med steam

 

Neida, jeg hører om folk som ikke har problemer med steam. Jeg derimot har hatt masse problemer med steam. Så å bli tvunget til å bruke det er noe forbannet tull. Går det ikke ann å lage det slik at det er på steam samtidig som det går an å spille uten steam? Piratkopiert blir det uannsett om det er kun steam eksklusivt. Bare så det er sagt, jeg "liker" faktisk steam, men jeg liker ikke der man må bruke steam, som civ 5. Ta civ 5, steam lager så mye problemer med mutliplayeren at det ikke er morsomt. Jeg går ut i fra at det er steam som lager problemet, fordi hver gang det kommer en oppdatering til steam så er civ like håpløst igjen. Jeg har hørt at det vistnok Civ folka som ikke "greier å programere skikkelig", mye mulig det er noe i det, men for meg så fremstår det som håpløst når hver oppdatering til steam ødelegger civ og man må vente på ny oppdatering før det "virker" igjen. Civ 4 var ikke på steam og virket strålende ;-)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hvofor Gog over steam?

 

DRM-fritt. Ingen tredjepartsklient for å kjøre/laste ned/installere spillet. Eie i stedet for leie. Copy/paste til annen maskin. I tillegg kommer jo ting som at GOG er billigere inn i bildet. De behandler ikke europeere som annenrangs borgere.

 

Uh, les hele blogposten du...

De nevner også enklere distribusjon og linking av DLCer til spillet, i tillegg til modutvikling/Steamworks.

Sånn det er med ArmA 2 i dag og ha Arrowhead osv separat og skulle installere mods osv for dem er en pain in the ace.

 

Jeg leste hele blogposten, og de kommer med den samme elendige argumentasjonen som du gjør. ;) Ingenting av det der gjør utviklingstiden noe kortere eller enklere for utviklerne. "Enklere" for den gjennomsnittlige bruker å forholde seg til? Ja, absolutt. Er alltid enklere for forbrukeren når han/hun er tvunget inn i et lukket system.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DRM-fritt. Ingen tredjepartsklient for å kjøre/laste ned/installere spillet. Eie i stedet for leie. Copy/paste til annen maskin. I tillegg kommer jo ting som at GOG er billigere inn i bildet. De behandler ikke europeere som annenrangs borgere.

 

 

 

Jeg leste hele blogposten, og de kommer med den samme elendige argumentasjonen som du gjør. ;) Ingenting av det der gjør utviklingstiden noe kortere eller enklere for utviklerne. "Enklere" for den gjennomsnittlige bruker å forholde seg til? Ja, absolutt. Er alltid enklere for forbrukeren når han/hun er tvunget inn i et lukket system.

 

Hear hear

Lenke til kommentar

Ja, synd på de som har problemer med steam og lar være å kjøpe arma 3 pga dette. Selv er jeg veldig glad i steam og bruker programmet veldig mye. Kan skjønne at folk er skeptisk til å ha spill uten å egentlig fysisk eie de, men da tenker jeg det samme om en cd/dvd. Tror det er større sjangse for at en dvd plate blir ødelagt enn at internett dør ut, hvis det er bekymringen.

 

Har vært fornøyd steam bruker i syv år, og har ikke noen dårlige opplevelser så langt. Men det er jo lov å være misfornøyd med et produkt/tjeneste. Kan ikke ta fra folk det!

Lenke til kommentar

Ja, synd på de som har problemer med steam og lar være å kjøpe arma 3 pga dette. Selv er jeg veldig glad i steam og bruker programmet veldig mye. Kan skjønne at folk er skeptisk til å ha spill uten å egentlig fysisk eie de, men da tenker jeg det samme om en cd/dvd. Tror det er større sjangse for at en dvd plate blir ødelagt enn at internett dør ut, hvis det er bekymringen.

 

Har vært fornøyd steam bruker i syv år, og har ikke noen dårlige opplevelser så langt. Men det er jo lov å være misfornøyd med et produkt/tjeneste. Kan ikke ta fra folk det!

 

Steam er vel den beste av aktørene på markedet vil jeg påstå, problemet er når man må ha steam for å spille. Jeg innbiller meg også at dette lager litt problemer for de som programerer uten å vite dette sikkert, det virker sånn på civ 5 i alle fall. Største skrekk eksempel jeg har vært ute for. Hadde det bare vært med det at det skjeldent går ann å instalere spillet fra dvd men blir tvunget til å laste ned sjiten, irriterende når man har dvdplaten i handen, men største problemet er jo at spillet ikke virker. Greit å gi skylden på steam når jeg ikke vet nøyaktig hva som forårsaker dette,hehe

 

Men når det skal være sagt, jeg løy litt når jeg sa det blir boikott, selvsagt kommer jeg til å kjøpe spillet, så mye viljestyrke er det her i gården,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...