Gå til innhold

Test: Nvidia GTX Titan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noterer meg at i FHD yter Titan fra 31% - 70% bedre enn 680. Dette med ca 30% høyere TDP. Det er imponerende, også med tanke på at noe av watten går til de ekstra minnebrikkene. Dette tyder på at Titan er et bedre balansert kort og avslører svakheter ved 680 som mulig er ROPs og minnebåndbredde.

7xx serien blir spennende. Regner med at toppkortet da har fått øket ROPs og minnebråndbredde vs 680.

 

Skal man først kjøpe Titan ville jeg gått for vannkjølt. Med Boost 2 kan man fort få 20% ekstra ytelse.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Referansemodellen virket ikke så veldig spennende, men jeg tror eventuelle spesialversjoner kan ha et stort potensiale.

 

Hvor mye skal man legge i dette tro?

 

Vi vet dog at GeForce GTX Titan vil komme med de samme harde begrensningene overfor Nvidias partnere som GeForce GTX 690 gjorde. Det betyr at leverandører som Asus, XFX og EVGA ikke får lov til å endre på designet når de lanserer sine egne varianter av dette skjermkortet.

 

Hvor går grensen?

Lenke til kommentar

Den skuffet ganske kraftig i BF3 tbh..

 

16 fps mer, dobbel pris av et ASUS HD7970 ROG Matrix kort.

 

For ikke å snakke om at en ARES II har bedre pris pr fps i nesten samtlige tester (alle jeg gadd regne på).

 

Når har det noen gang ekssitert ett toppkort uten at man har kunne fått flere FPS per krone på lavere prisede modeller?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...