Gå til innhold

- PS4 kan spille bruktspill (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom tilbake når den kan spille PS3-spill...

Du skal kunne streame PS1, PS2 og PS3 spill. Blir spennende å se hvor godt dette funker, men det er jo en slags bakoverkompabilitet selv om man må kjøpe spill på nytt.
Lenke til kommentar

Streaming av spill kommer til å funke dårlig i Norge. Vi har forjævlig dårlig nettverksinfrastruktur takket være Telenor som alltid insisterer på at utbygging av bedre nettverk ikke er nødvendig (før var det DSL, nå er det fiber de nekter å bygge).

 

Uansett, så stiller jeg meg kritisk til dette. De lovet Linux på PS3, og de lovet bakoverkompatibilitet med PS2 på PS3 også. Holdt de noen av disse løftene? Nei, ikke engang første generasjons PS3 hadde dette etter en del software oppdateringer. Jeg stoler ikke på Sony til å holde løfter.

Lenke til kommentar

Merker jeg lurer litt på hvordan dette fungerer med spill en allerede har kjøpt. Må en kjøpe de på nytt eller er det registert hvilke spill en har koblet til sin konto og dermed kan spille de uten å kjøpe de om igjen? Hva med save-filer? Kan de brukes på streamet innhold?

Lenke til kommentar

Det skulle ærlig talt bare mangle, men som saken sier så blir det mer og mer implementering av online-pass o.l, så tipper en må kjøpe ny kode på de aller fleste spill uansett.

 

At man må kjøpe en kode for å få flerspillerdelen til å fungere er for meg helt greit. I Batman Arkham City fikk man ikke spille DLC som catwomen (som tydeligvis var en del av enspillerdelen) med mindre man kjøpte ny kode, men det hindret deg allikevel ikke å spille 90% av spillet som Batman. Dette mener jeg er på grensen til hva som er greit, men det ødelegger allikevel ikke veldig mye for bruktspillene.

Lenke til kommentar

Hvordan vet vi at PS4 i det hele tatt blir å tilby fysiske spill? Det er allerede nevnt at man vil kunne spille spillene mens man laster de ned.

 

Ser den. Jeg bet meg også merke i at under pressekonferansen, når de snakket om hardware, så nevnte de kraftig GPU, CPU, tett tilknytning til internett og en stor harddisk. Ikke et kvekk om blu-ray eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Ser den. Jeg bet meg også merke i at under pressekonferansen, når de snakket om hardware, så nevnte de kraftig GPU, CPU, tett tilknytning til internett og en stor harddisk. Ikke et kvekk om blu-ray eller noe slikt.

 

Heldigvis bekrefter flere spillsider Bluray-format. Å ikke måtte være konstant online for å spille er også bekreftet.

Lenke til kommentar

Heldigvis bekrefter flere spillsider Bluray-format. Å ikke måtte være konstant online for å spille er også bekreftet.

 

Og godt er det. Likevel, man ser jo hvor fokuset ligger. Ser ut som Sony er interessert i å få faset ut fysiske kopier, noe som jo vil hindre bruktsalg med dagens lover og regler. Personlig synes jeg det er synd, jeg liker å ha de fysiske kopiene stående, selv om jeg etterhvert sliter med å få plass overalt. Det har begynt å velte ut spill overalt etterhvert. Jeg har jo også kjøpt endel til eldre konsoller opp gjennom årene, noe som ikke ville vært mulig om de var nettbaserte og hadde fått stengt nettjenestene.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Og godt er det. Likevel, man ser jo hvor fokuset ligger. Ser ut som Sony er interessert i å få faset ut fysiske kopier, noe som jo vil hindre bruktsalg med dagens lover og regler. Personlig synes jeg det er synd, jeg liker å ha de fysiske kopiene stående, selv om jeg etterhvert sliter med å få plass overalt. Det har begynt å velte ut spill overalt etterhvert. Jeg har jo også kjøpt endel til eldre konsoller opp gjennom årene, noe som ikke ville vært mulig om de var nettbaserte og hadde fått stengt nettjenestene.

 

Tror ikke dette blir å skje før generasjonen etter PS4. Hele stormen rundt bruktspillsperre, og rykter om å konstant måtte være online viser at spillerne ikke ønsker at fysiske kopier skal fjernes. Salg og deling av fysiske spill er ennå en stor del av det vi ønsker. Det er dessuten for tidlig å bare gå digitalt, ikke i nærheten.

Lenke til kommentar

Antar det kan være litt vanskelig/dyrt å få til bakoverkompatibilitet med tanke på hvor spesiell Cell-prosessoren var, og koden for PS3-spill.

Og nå som de snur fullstendig og får noe mer PC-lignende så blir det vanskelig å få til noen god løsning. Alternativet ville egentlig om det fulgte med en Cell prosessor inne i PS4'en, noe som ville vært hårreisende ueffektivt og et fordyrende ledd for oss. :p

Så streaming hvor de har portet over spillene på forhånd er nok beste mulighet.

 

En ren emulering kan raskt gi dårlig ytelse.

Lenke til kommentar

Bruktspill-"sperre"? Hva mener du med det?

 

Kan ikke se for meg at du skal trenge noen sperre for å hindre personer i å spille brukt-spillene sine. Med tanke på at det bare er å unngå å bruke mye ressursjer og penger på å implementere støtte. :p

 

Med vidt forskjellige platformer, så blir det vnaskelig å implementere en rask emulering vil jeg gå ut fra, og da blir det på samme måte som at du ikke akkurat trenger noen sperre for at du ikke skal spille PS3-spill på PC... Det må jo først portes over :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...