Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med drivere til nettverkskort


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et problem med en Asus X53SJ som jeg har reinstallert Windows 7 på. Clean install og dermed har jeg fått problemer med driverene, rettere sagt får jeg ikke kontakt med nettverkskortet og har ikke nett, trådløst eller kablet.

 

Har lastet ned driverne fra siden (er sikker på det er riktige drivere ettersom jeg identifiserte maskinen med modellnummer fra under maskin), men disse fungerer ikke. Har installert chipset på nytt, har prøvd å installere noe ProWiFi fra intel, men dette krever tydeligvis driver til nettverkskort. Det som stadig går igjen er at den ikke finner "driver for network adapter".

 

I Device Manager står "ethernet controller" og "network controller" med gult utropstegn. Under network adapters står det WAN Miniport IKEv2/IPv6/PPPOE osv.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med bærbare er jo at det er ett hav av varianter og fabrikater på en

samme duppeditt, kjært barn har mange navn (drivere) som gjør dette til en jungel.

 

Anbefaler AIDA64 fra www.lavalys.com, installer og gå igjennom pc'en for så mye

detaljert informasjon som overhodet mulig, selv trial versjonen er godt oversiktlig

og enkel å jobbe med.

 

I ditt tilfelle så er vell nettverkskortet integrert i chipsettet, mtp. at det er en laptop.

Egentlig blir vell problemet ditt at du ikke har riktige chipsett drivere. Kan for all del

også være realtek eller noe som står bak nettverkskortet men det finner du ut med

AIDA64.

 

Lykke til!

 

-Cyph

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...