Gå til innhold

Problemer med Openelec. Hva gjør jeg feil?


Hansien

Anbefalte innlegg

Etter å ha testet den nybygde pcen på en 24" Samsung -modell glemt- og en Dell U2711 så trodde jeg at det bare skulle være å plugge mediapcen på 42" TV-skjermen min og slappe av med en velfortjent film.

 

Men nei. Så fort pcen går forbi biosen dukker bare loadingskjermen opp (Se bildet) også blir bildet borte.

 

 

Referansebildet:

dsc04316.jpg

 

 

 

Noen andre som har vært borti dette problemet, og eventuelt vet svaret?

Har søkt og formulert meg som en helt i håp om å finne løsningen selv, men ender bare opp med søkeresultater som handler om Rasberry PI og Apple-TV, og gjerne helt andre problemer enn det jeg har.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha testet den nybygde pcen på en 24" Samsung -modell glemt- og en Dell U2711 så trodde jeg at det bare skulle være å plugge mediapcen på 42" TV-skjermen min og slappe av med en velfortjent film.

 

Men nei. Så fort pcen går forbi biosen dukker bare loadingskjermen opp (Se bildet) også blir bildet borte.

 

 

Referansebildet:

dsc04316.jpg

 

 

 

Noen andre som har vært borti dette problemet, og eventuelt vet svaret?

Har søkt og formulert meg som en helt i håp om å finne løsningen selv, men ender bare opp med søkeresultater som handler om Rasberry PI og Apple-TV, og gjerne helt andre problemer enn det jeg har.

 

Hva versjon av OpenELEC bruker du ?

Lenke til kommentar

Samtlige jeg kunne laste ned i fra sidene dems. Men nå til syvende og sist etter mye bannskap og testing av andre skjermer så har jeg konkludert med at det trolig er skjermen mi er som er for gammel til å støttes.

 

E: nå har jeg ikke prøvd openelec siden jeg hadde dette problemet, så det kan være fikset i den nyeste versjonen. Får se om jeg prøver på det til helga.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Samtlige jeg kunne laste ned i fra sidene dems. Men nå til syvende og sist etter mye bannskap og testing av andre skjermer så har jeg konkludert med at det trolig er skjermen mi er som er for gammel til å støttes. E: nå har jeg ikke prøvd openelec siden jeg hadde dette problemet, så det kan være fikset i den nyeste versjonen. Får se om jeg prøver på det til helga.

 

Det har stor betydning på hva versjon du bruker, ikke bare om det er 3.0.2, men om det er den generelle versjonen eller ION/AMD, Raspberry PI osv...

 

bare gå gjennom denne lista og se hva som er best kompatibelt til ditt system,

 

http://openelec.tv/g...enelec/download

 

det sikreste er vell å velge Generic OSS Build ;)

 

http://openelec.tv/get-openelec/download/viewcategory/9-generic-oss-builds

Endret av Ash of Titan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...