Gå til innhold

Se PlayStation-arrangementet her (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig spennende :)

Håper det blir noe ordentlig nyskapende, f.eks ved veldig god implementasjon av Cloud og samspill mellom Vita og PS4.

 

Hvis maskinen bare er kraftigere tror jeg at jeg for en gang skyld avventer med kjøp av konsollen, og klarer meg med min nybygde PC til det kommer eksklusiver jeg bare må ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kan man forvente av PS4, med tanke på grafikk? Vil man få grafikk på lik linje med dagens pc-spill med innstillinger på Ultra ?

Ikke i nærheten. Det vil være kompromisser rundt hvert hjørne, men spillene blir ihvertfall ganske optimalisert for maskinvaren. Spesielt med tiden.

 

PS4 kommer ikke til å være noe beist maskinvaremessig, det har konsoller aldri vært.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper at Playstation og Microsoft bruker noe tilsvarende GTX 780 Titan eller HD 8970 når det kommer, sånn at spillene fremover blir gode på PC også. Da vil konsollene koste endel i begynnelsen, men de vil holde ut mye lengre i forhold til PC ytelse.

 

Hørte noe om at Microsoft muligens skal bruke en prosessor med masse kjerner, for å bruke multitasking operasjoner :)

Lenke til kommentar

ved midnatt kan døds dommen bli avlevert... da får man vite om min spill karriere er over for godt eller ikke. pay2play er helt uaktuelt for min del...

 

Du vil ikkje betale for å spele?

 

Hva kan man forvente av PS4, med tanke på grafikk? Vil man få grafikk på lik linje med dagens pc-spill med innstillinger på Ultra ?
Ikke i nærheten. Det vil være kompromisser rundt hvert hjørne, men spillene blir ihvertfall ganske optimalisert for maskinvaren. Spesielt med tiden..

 

Ikkje i nærleiken? Kva for eit av dagens spel på PC er det PS4 ikkje vil kunne vere i nærleiken av?

 

 

Lenke til kommentar

Håper at Playstation og Microsoft bruker noe tilsvarende GTX 780 Titan eller HD 8970 når det kommer, sånn at spillene fremover blir gode på PC også. Da vil konsollene koste endel i begynnelsen, men de vil holde ut mye lengre i forhold til PC ytelse.Hørte noe om at Microsoft muligens skal bruke en prosessor med masse kjerner, for å bruke multitasking operasjoner :)

 

Titan? Den koster 7000 kr i skrivende stund, og da har du kun gpu, ikke prossessor, ikke stømforsyning, og ikke kontroller. Og dette skal hvermannsen ha råd til? Dream on. De blir nok like kraftig som mid spec pc er nå, kanskje dårligere. Men jeg er enig i problemet med utviklere som limiterer pcutgavene p.g.a konsollenes begrensinger, men dette er mer et problem med utviklerne enn konsollene. Utviklere burde begynne å lage en egen unik pc versjon og bare si at pcen er kraftigere, så da utnytter vi det.

 

Men de er redd konsolleiere skal bli sjalu fordi pc versjonen er bedre. "Grow up!", tenker nå jeg, verden er urettferdig og en volkswagen er en volkswagen og en ferrari er en ferrari. Bare som eksempel. Ser framover til f.eks star citizen, som forhåpentligvis blir å utnytte og tyne alle pcens krefter.

Lenke til kommentar

Hva kan man forvente av PS4, med tanke på grafikk? Vil man få grafikk på lik linje med dagens pc-spill med innstillinger på Ultra ?

 

Blir nok litt vanskelig å få kraften til en 10000-14000kr PC i en konsoll til rundt 3000-4000kr.

 

Men at det blir bedre er det ingen tvil om, du kan tenke deg det beste du har sett i dag til konsoll. Spill som fks Killzone og Uncharted.

 

Legg på bedre kant utjevning teknologi,bedre og skarpere texturer og høyere framerate. Samt mulighet til å gjøre mer med fks fysikk og større åpne verdener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...