Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1992 VW Transporter 2.4D Bråker på tomgang!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg kjøpte meg en 1992 VW Transporter 2.4D ut av jobben min for 4000kr,

har problemer med at motoren bråker veldig på tomgang, har vært under bilen å sett litt, funnet ut at bilen har rust hull på monofoilen, og noen små rusthull rundt på eksosanlegget, men tror ikke det er det som er problemet.

 

Men har også funnet ut at tidligere eier av bilen har brukt startgass om vinteren pga dårlige glødeplugger. så vet ikke om motoren er totalt ødelagt pga han har brukt startgass, men jeg vet ikke?

 

Men lurer på om det er noe som kan skiftes på motoren som gjør at den ikke bråker så veldig på tomgang og når jeg kjører den?

 

Bilen henger også en god del på gasses også, så den holder samme farten om jeg slipper gassen så henger den litt på gassen en liten stund.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at bilen ikke skal henge på gassen?

 

Men ønsker å få vite litt om hva jeg kan gjøre for at bilen ikke bråker så veldig på tomgang?

 

Mvh VolkswagenSebMyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Når det gjelder problemet at den henger på gassen, så kan det godt være at enten gassvaieren går tregt/henger fast, heller at armen/overføringen nede på dieselpumpa går tregt.

I noen tilfeller så kan dette smøres opp med godt hell, men disse bilene (motorene) har en tendens til å være litt "sånn". Nettopp pga denne patenten.

 

Over til problemet vedrørende ulyd fra motoren. Her ville jeg først få sjekket at timingen av dieselpumpen er korrekt, fordi det utgjør en ekstrem stor forskjell på disse motorene, når det kommer til ytelse, motorgange og lignende.

 

Men det kommer veldig an på hvilken type ulyd du har i fra motoren, hadde vært fint om du kunne beskrive den litt nærmere.

 

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...