Gå til innhold

Google vil «sulte ut» piratene på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wikileaks mistet vel tilgang til kontoene sine etter at amerikanske myndigheter kommanderte banker via juridiske instanser til å blokkere kontoene deres. Selv om jeg er sterkt uenig i den politiske og juridiske behandlingen av Wikileaks så gikk de i hvert fall rett tjenestevei.

De gjorde jo ikke det. Amerikanske myndigheter utøvde press utenom juridiske instanser.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg impliserer at google er involvert i å blokkere folk fra å ta del i pengeutveksling ja, noe de er i følge artikkelen.

 

AtW

 

Jeg mener det er mer riktig å hindre mennesker i å opprettholde ulovlige tjenester som går på direkte bekostning av lovlige tjenester. Og jeg mener det er langt fra "evil" å ha en slik holdning som Google har.

 

(På en annen side har piratvirksomheten utvilsomt bidratt til at tilbudet fra mediabransjen har blitt betraktelig bedre de siste 5 årene. Man kan spørre seg om den er en katalysator for mediabransjen og om vi fremdeles hadde handlet overprisede CD-er i butikk om det ikke hadde vært for den.)

Lenke til kommentar

Jeg mener det er mer riktig å hindre mennesker i å opprettholde ulovlige tjenester som går på direkte bekostning av lovlige tjenester. Og jeg mener det er langt fra "evil" å ha en slik holdning som Google har.

 

(På en annen side har piratvirksomheten utvilsomt bidratt til at tilbudet fra mediabransjen har blitt betraktelig bedre de siste 5 årene. Man kan spørre seg om den er en katalysator for mediabransjen og om vi fremdeles hadde handlet overprisede CD-er i butikk om det ikke hadde vært for den.)

 

Ulovlig i hvilke land? Og basert på hvem sin tolkning av loven? Googles?

 

Det er ett mye større problem at de som ivaretar våre økonmiske transaksjoner skal holde på slik i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...