Gå til innhold

Nordmenn klager mest i Norden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er for dumt! Selvsagt skal man klage på ting som ikke virker. Behøver ikke å være ekkel, men ting skal virke.

 

Kundebehandling er ganske dårlig hos en del selskap. Jeg er høflig og hyggelig mot kundebehandler, de kan ikke noe for feilen. Men jeg sier hva jeg mener.

Mange flinke kundebehandlere også. Kun ett firma jeg har vært kunde hos som er totalt håpløs på kundebehandling. Og ser nå at selskapet har hatt en svært dårlig utvikling de siste år. Enten fordi folk ikke liker dårlig kundebehandling og går til annet selskap. Eller fordi det går dårlig og da kutter de ned på kostnadene til kundebehandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på at svenskene kan få en 100/100 linje for 399 svenske i måneden (= ~350NOK), og dette er tilgjengelig for stort sett alle inbyggere er det ikke rart vi klager.

Her til lands må vi betale 899,- ++++ for en 70/70 linje, og det er veldig få som har dette tilgjengelig per dags dato. Har du interesse for en slik linje må du først bli enige med alle naboene om å betale 5000kr hver i bygningsarbeid for å så vente 1.5 år for at noe skal skje.

Og når du endelig har fått det viser det seg altid at en norsk 70mbit linje aldri gir 70mbit. Da blir det selvfølgelig klaging, og det skulle bare mangle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er for dumt! Selvsagt skal man klage på ting som ikke virker. Behøver ikke å være ekkel, men ting skal virke.

Artikkelen er jo egentlig ganske nøytral og objektiv. Den sier ingenting om at vi klager for mye som det ser ut som du tolker det som.

 

Og når du endelig har fått det viser det seg altid at en norsk 70mbit linje aldri gir 70mbit. Da blir det selvfølgelig klaging, og det skulle bare mangle

Nå ja, ingen grunn til å overdrive :)

 

tiwE0Jy.pngZJ0MxLl.png

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at svenskene kan få en 100/100 linje for 399 svenske i måneden (= ~350NOK), og dette er tilgjengelig for stort sett alle inbyggere er det ikke rart vi klager.Her til lands må vi betale 899,- ++++ for en 70/70 linje, og det er veldig få som har dette tilgjengelig per dags dato. Har du interesse for en slik linje må du først bli enige med alle naboene om å betale 5000kr hver i bygningsarbeid for å så vente 1.5 år for at noe skal skje.Og når du endelig har fått det viser det seg altid at en norsk 70mbit linje aldri gir 70mbit. Da blir det selvfølgelig klaging, og det skulle bare mangle

 

Betalte 5k for at dem skulle legge 10/10 ( og 25/25 som andre alternativ) til mit hus, hadde 1,5/05 før)

 

 

Lenke til kommentar

Og når du endelig har fått det viser det seg altid at en norsk 70mbit linje aldri gir 70mbit. Da blir det selvfølgelig klaging, og det skulle bare mangle

Er vel mer sannsynlig å få 70 mbit ut av en 70 mbit fiberlinje enn å få f.eks. 20 mbit ut av en 20 mbit ADSL-linje...

Lenke til kommentar

Skulle vel tro at bredbånd ikke er det eneste her i Norden.

VI klager vel alle en del på veldig forskjellige emner og ting.

Likevel er det de som syter som har det egentlig ganske godt.

 

Folk klager vel på alt, moms, priser, bredbånd, skatt, og annet. Skal ikke si at jeg aldri syter, men når man tenker seg om har vi det jo ganske godt :p

Lenke til kommentar

Artikkelen er jo egentlig ganske nøytral og objektiv. Den sier ingenting om at vi klager for mye som det ser ut som du tolker det som.

 

 

Fra overskriften:

Nordmenn klager mest på bredbånd i Norden

Men vi blir ikke mer fornøyde av den grunn

 

Overskriften henger altså dårlig sammen med teksten iflg deg. Det er mitt inntrykk.

Ikke noe nytt med veldig spissformulerte overskrifter uten særlig hold.

Teksten er en veldig tynn suppe som ikke sier noe særlig i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra overskriften:

Nordmenn klager mest på bredbånd i Norden

Men vi blir ikke mer fornøyde av den grunn

 

Overskriften henger altså dårlig sammen med teksten iflg deg. Det er mitt inntrykk.

Ikke noe nytt med veldig spissformulerte overskrifter uten særlig hold.

Teksten er en veldig tynn suppe som ikke sier noe særlig i det hele tatt.

Å klage mye og ikke bli mer fornøyd av det trenger ikke være det samme som å klage mer enn hva situasjonen skulle tilsi er normalt. Poenget er at om det faktisk er mer problemer* så er det ikke urealistisk med mer klaging og uten økning i fornøydhet.

Overskriften/ingressen kan kanskje hinte til noe annet, men innholdet sier noe annet i alle fall ja.

 

* Hvorvidt dette stemmer vil jeg ikke spekulere i.

Lenke til kommentar

Å klage mye og ikke bli mer fornøyd av det trenger ikke være det samme som å klage mer enn hva situasjonen skulle tilsi er normalt. Poenget er at om det faktisk er mer problemer* så er det ikke urealistisk med mer klaging og uten økning i fornøydhet.

Overskriften/ingressen kan kanskje hinte til noe annet, men innholdet sier noe annet i alle fall ja.

 

* Hvorvidt dette stemmer vil jeg ikke spekulere i.

 

Jeg finner ikke noen konklusjon i artikkelen. Er ikke poenget med en artikkel å formidle,

ikke bare suppe.

Lenke til kommentar

Kapitalismens problem.

 

"Hvis dere ikke liker tilbudet, så la være å kjøpe det."

...

 

Problemet oppstår når alle leverandørene samarbeider om å være kjipe og elendige, og legger kjepper i hjulene for dem som forsøker å være bedre framfor å forbedre seg selv.

 

...

 

Betaler 300 kroner i måneden for 8.0/0.8 -- men kan bare få 6.0/0.6 av linjen jeg betaler for fordi de bruker kloakkvannet til å sende data her hvor jeg bor, 8 kilometer unna Bergen Sentrum, i ett tettbygd strøk med over 1000 hus.

 

... Jeg velger å stoppe der.

Lenke til kommentar

Ikke rart da, vi har jo nordens dårligste veg, nett, hastigheter, avgifter , alt.

Hadde man redusert hastigheten på internetten til svenskene med 50% så skulle vi sett andre klagegrafer tenker jeg :dremel:

 

Verdens beste land å bo i og vi bader i penger.

 

 

Nett eller ei, vi burde strengt talt løpt rundt i konstant gledesrus. Vi har det jævlig godt når vi har tid til å klage så mye over trivielle ting. :wee:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...