Gå til innhold

Xperia Z eller vente til Samsung kommer med noe?


Kow Lee

Anbefalte innlegg

Har nå SGS3, kjører CM10.1 og er kjempefornøyd (vel, jeg ignorerer selvfølgelig batteritiden, som egentlig er helt elendig).

 

Ettersom Xperia Z har nå kommet ut så har jeg veldig lyst til å bytte ut Samsungen. Har hatt en Sony Xperia S før, har en del negative tanker om UI'en til Sony, men digger designet deres.

 

Det eneste som stopper meg er .. Samsung. Det er vel snart et år siden SGS3 kom ut på markedet, og er meget spent på hva Samsung har og komme med til April. Da snakker jeg selvfølgelig om Galaxy S4.

 

Bør jeg vente, eller kjøpe Xperia Z?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony har hatt en virkelig interessant utvikling, så jeg ville nok tatt en titt på Z eller andre modeller (f .eks V).

Blant annet ble de kåret til OEM of the year av XDA i 2012, har guide til å åpne bootloader og generelt sett bare er snille med communitiet. Dette er etter de skilte seg med Ericsson, og har egentlig endret holdning helt.

 

Er veldig fornøyd med min Xperia V som ligner litt. Dessverre er det ikke så mange roms tilgjengelig (enda, forhåpentligvis). Får håpe det kommer en stabilt versjon av CM10.1 fra FreeXperiaProject når CM10.1 er ferdig.

 

Har hatt en Sony Xperia S før, har en del negative tanker om UI'en til Sony, men digger designet deres.

Syns det er helt ok. Har mye fint, men har lite instillinger gitt. Screenie.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Sony har hatt en virkelig interessant utvikling, så jeg ville nok tatt en titt på Z eller andre modeller (f .eks V).

Blant annet ble de kåret til OEM of the year av XDA i 2012, har guide til å åpne bootloader og generelt sett bare er snille med communitiet. Dette er etter de skilte seg med Ericsson, og har egentlig endret holdning helt.

 

Er veldig fornøyd med min Xperia V som ligner litt. Dessverre er det ikke så mange roms tilgjengelig (enda, forhåpentligvis). Får håpe det kommer en stabilt versjon av CM10.1 fra FreeXperiaProject når CM10.1 er ferdig.

 

 

Syns det er helt ok. Har mye fint, men har lite instillinger gitt. Screenie.

 

Har hørt mye fint om Sony i det siste, og er stolt av å ha eid en Sony telefon selv. Vurderte faktisk Xperia V ovenfor SGS3, men gikk til slutt med Samsung av forskjellige grunner.

Trur jeg venter til Samsung kommer med noe jeg, hvis ryktene stemmer så blir det rett og slett en drømmetelefon.

 

"Samsung Galaxy S IV forventes å få en Exynos 5450 Quad systembrikke med Quad-core 2 GHz Cortex-A15 prosessor og 2 GB RAM. Enkelte rykter påstår til og med at Samsungs nye Exynos 5 Octo systembrikke vil bli å finne i Galaxy S IV, og at telefonen dermed vil få hele 8 kjerner, 4 Cortex A15 pluss 4 Cortex A7 for lettere arbeid. Sammenlignet med andre telefoner vil dette i så fall gjøre telefonen til et råskinn uten sammenligning på markedet. Samsung Galaxy S IV forventes å bli lansert med Android OS, v4.2 (Jelly Bean) installert."

 

EDIT: Kan du linke til bakgrunnbildet? Hadde vært fint til lockscreen :)

Endret av Tom Korawit Chamkrai
Lenke til kommentar

Har hørt mye fint om Sony i det siste, og er stolt av å ha eid en Sony telefon selv.

Hehe, får håpe flere får opp øynene for Sony fremover. Absolutt av de mest interessante produsentene for tiden!

 

Vurderte faktisk Xperia V ovenfor SGS3, men gikk til slutt med Samsung av forskjellige grunner.

Trur jeg venter til Samsung kommer med noe jeg, hvis ryktene stemmer så blir det rett og slett en drømmetelefon.

Det er mange som omtalte/omtaler SGS3 som "drømmetelefon" også, men det er mye med den jeg ikke liker så tror du skal ta det med en klype salt :)

 

"Samsung Galaxy S IV forventes å få en Exynos 5450 Quad systembrikke med Quad-core 2 GHz Cortex-A15 prosessor og 2 GB RAM. Enkelte rykter påstår til og med at Samsungs nye Exynos 5 Octo systembrikke vil bli å finne i Galaxy S IV, og at telefonen dermed vil få hele 8 kjerner, 4 Cortex A15 pluss 4 Cortex A7 for lettere arbeid. Sammenlignet med andre telefoner vil dette i så fall gjøre telefonen til et råskinn uten sammenligning på markedet. Samsung Galaxy S IV forventes å bli lansert med Android OS, v4.2 (Jelly Bean) installert."

Høres vel og bra ut, men så er det det om du vil ha en så kraftig mobil da. Koster mer, og gir dårligere batteritid.

 

EDIT: Kan du linke til bakgrunnbildet? Hadde vært fint til lockscreen :)

Sure thing!

Lenke til kommentar

Uansett vil ikke galaxy 4 kunne måle seg med Xperia z, fordi det ikke blir noe særlig forsell på spec.

8 kjerner mot 4 kjerner vil man ikke se så mye forskjell, akkurat som 4 kjerner mot 2 kjerner. og resten vil være omtrent det samme.... 5 tom med full hd , 2g ram osv mens Xperia z vil fortsatt ha par fordeler,,, at den er vantett, og at batteriet med stamina mode som kan forlenge standby tiden opp til 9 dager.

Det har ikke Galaxy4.

Endret av htmtg
Lenke til kommentar

I disse dager er det stort sett to ting som skiller seg fra telefon til telefon, design og unike "features" som at Z er vanntett. Ytelse rent brukermessig er det null forskjell på en to eller fire-kjerners prosessor. Muligens om du drar et heftigste av spill som er å få tak i, men det er ikke det jeg har telefonen for. For meg er de beste spillene slik som mario kart, tetris attack, ghost'n'goblins etc. på forskjellige emulatorer på telefonen.

 

Nettopp derfor blir det nok en "Z" på meg (oppgraderer fra en "S"), da jeg synes at sony sine telefoner er de peneste å se på (subjektivt). Hva UI-en gjelder er ikke så nøye, da det tar ca. 10 min å forandre hele telefonen vha. ny launcher og litts triksemix.

 

Slik er min nå (har byttet bakgrunn). Skjermen med de grønne knappene på er fjernkontroll for PC-en, med spotify på grønt, youtube på rødt, i tillegg til at jeg kan kjøre alle programmer på pcen samt styre skjermer og mus/tastatur. bare tenkte jeg skulle nevne den biten. Tar vel sånn ca. 15 min å sette alt sammen opp.

Endret av Halsoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo ingen som vet sikkert hva SG4 kommer til å ha av specs, så det er veldig vanskelig å si noe om hva som er lurt. Jeg kommer hvertfall til å vente for å se hvrodan SG4 ender opp før jeg gjør noe videre. SG3 likte jeg aldri designen på noe særlig så den hoppet jeg over og beholdt SG2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ettersom Xperia Z har nå kommet ut så har jeg veldig lyst til å bytte ut Samsungen. Har hatt en Sony Xperia S før, har en del negative tanker om UI'en til Sony, men digger designet deres.

 

 

 

Synes du UI'et til Samsung er bedre enn Sony sitt? Ikke noe kritikk, bare at TouchWiz gir meg frysninger (på en negativ måte), mens Sony sitt er ganske fint

Lenke til kommentar

Synes du UI'et til Samsung er bedre enn Sony sitt? Ikke noe kritikk, bare at TouchWiz gir meg frysninger (på en negativ måte), mens Sony sitt er ganske fint

 

Ja, faktisk, jeg er vel en av de få som liker TouchWiz. Kjører dualboot med CM10.1 og stock TouchWiz.

Jeg synes bare at UI'et til Sony er bare litt for glossy og ekkelt, det gir meg frysninger noen ganger. Men vet jo ikke hvordan de har forandret seg nå siden Xperia S. Vart også ganske pissed off når jeg oppdaget at den hadde låst bootloader, men det er Sony sin feil da.

Endret av Tom Korawit Chamkrai
Lenke til kommentar

Nåja, du finner offisell guide for hvordan du låser opp denne på Sony sin side.

 

Nei, det går ikke :/

Bootloader Status: no, da er det vel umulig.

 

 

Jeg ville ventet til Samsung har lansert sitt, og deretter holdt pusten ett par uker til for å se hva Google og Motorola legger frem i slutten av mai. Da er det egentlig bare Note 3 og en ny iPhone som mangler før 2013 har satt seg på mobilfronten.

 

Trudde at Nexus 4 var det endelige tingen til Google jeg? Kommer de med flere?

Lenke til kommentar

Har du operatørlås? Vet faktisk ikke når det kommer opp.

Min Xperia V sier "no", men har ikke unlocket den enda. Har ikke operatørlås.

 

Har det og! :wallbash:

 

Edit: kom på hva det var nå, "bootloader unlock allowed = no". End of story :hm:

Endret av Tom Korawit Chamkrai
Lenke til kommentar

Uansett vil ikke galaxy 4 kunne måle seg med Xperia z, fordi det ikke blir noe særlig forsell på spec.

8 kjerner mot 4 kjerner vil man ikke se så mye forskjell, akkurat som 4 kjerner mot 2 kjerner. og resten vil være omtrent det samme.... 5 tom med full hd , 2g ram osv mens Xperia z vil fortsatt ha par fordeler,,, at den er vantett, og at batteriet med stamina mode som kan forlenge standby tiden opp til 9 dager.

Det har ikke Galaxy4.

 

Tuller du?

 

Hvordan kan du påstå dette når vi ikke vet noe sikkert om Galaxy 4?

 

Jeg er helt sikker på at Samsung 4 vil gruse Sony z. HTC ONE som ble lansert igår gruser Sony Z på testene de gjorde i går.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...