Gå til innhold

[Outlook 2013] - Koblet opp imot Outlook.com via Exchange Active Sync, null kalender?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Sitter her å bruker Outlook 2013 opp imot min Outlook.com konto (altså [email protected]), dette benytter altså Exchange Active Sync for synkronisering, og så vidt jeg vet så skal da alt fra e-post, til kalender og kontakter synkroniseres..

 

 

Det gjør det altså ikke, for når jeg beveger med til "Calendar" så er det blankt, jeg har en kalendergruppe hetende "My Calendars" men det er ingen kalendre å finne... Det eneste jeg visstnok kan gjøre er å legge til kalender fra adressebok, room list og Internett.

 

Logger jeg på Outlook.com, beveger meg til "Calendar" så har jeg jo tre forskjellige kalendre, en som er min privatekalender med et par oppføringer, en for norske helligdager og en fødselsdagkalender.

 

 

Hvorfor dukker ikke disse opp i Outlook 2013 når jeg har min @outlook.com satt opp med Exchange Active Sync? Har jeg gått glipp av noe essensielt her? Og hvorfor har jeg ingen kalender i Outlook overhode, burde jeg ikke kunne bare opprette meg en ny kalender?

 

Det eneste jeg har klart å gjøre er å gjøre min Outlook.com kalender offentlig, og dermed bruke legg til kalender fra Internett funksjonen i Outlook. Det fungerer jo greit, men da ligger jo kalenderen min ute for alle og enhver til å beskue, og jeg kan ikke endre på noe som helst i Outlook 2013, alt må da gjøres via Outlook.com hvor det deretter blir speilet mot Outlook 2013.

 

 

 

Vil bare ha min private kalender i Outlook 2013 så jeg kan både se og gjøre forandringer rett i Outlook kontra det å bruke den horrible Windows Live Calendar løsningen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut av det.... Fin liten advarsel til alle som benytter seg av iCloud Control Panel, som liksom skal synkronisere Outlook kalender og kontakter til iCloud. Dette roter med kalenderne dine så til de grader, og når du først bestemmer deg for å deaktivere denne synkroniseringen og fjernet iCloud Control Panel fra maskinen så fjerner den alt som heter kalender i Outlook.

 

Måtte slette hele Outlook profilen og starte forfra for å få den tilbake...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...